donderdag 2 augustus 2012

Inspiratie-boost

Creativiteit zonder grenzen ;)

Door al die leuke post in mijn brievenbus heb ik echt een creatie-boost gekregen. En net vandaag heb ik nog eens een heel dagje vrij! Los gehen dus:





Eindelijk het aangedurfd om zelf enveloppen te maken, hoe leuk om te doen! Ik bewaar steeds mooie prenten uit tijdschriften, nu hebben die eindelijk een bestemming bereikt :)




Ik heb ook een armband gehaakt. Als ik hem niet durf dragen dan kan ik hem nog altijd gebruiken om rond dit vaasje te doen!




Een stukje uit onze boekenkast. De bovenste 3 vakjes is mijn verzameling poëzie. Waarom post ik hiervan een foto? Door Vee! Zij zette een gedicht op haar blog én reageerde op een blog van mij met een heel leuk gedicht...Dus kan ik niet achterblijven hé! Echt fijn dat zij iets in de picture zet dat echt meer aandacht moet krijgen, de poëzie!!! En Vee, ik deel je mening over cultuur enzo, het moet fijn zijn.
Het mijne (voor vandaag) komt niet uit mijn kast maar wel uit de bib (Ik leen ook veel poëzie, onbekende, om eens te kijken of het wat is. En dit is wat!)

Voor even  door Ed Franck:

 mos op een warme steen
zo lig ik over je heen

warmte is veelzijdig
en toch één

ik weet wel: dit is stuifzand
en straks is alles weer klein

maar toch

dus leg ik mijn hand op jouw hand
en voeg iets toe aan jouw huid

voor even

doe me maar een belofte
het mag een leugen zijn


Mooi hé!? Nog iemand tips voor goede poëzie? Laat maar komen!
Liefs Els



11 opmerkingen:

  1. mijn verzameling is wel wat kleiner, en ik ken vooral kinderpoezie
    in elk geval, de top is voor mij: Joke van Leeuwen!!!!
    Ed Franck ken ik ook van jeugdpoezie, dit is wel voor volwassenen hè, wel mooi
    en Shell Silverstein vind ik ook de max, wat ik dus niet snap, dat zijn eigenlijk vertalingen, maar zelfs die vertalingen zijn supergoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, maar kinderpoëzie heb ik ook hoor. Bijvoorbeeld de super leuke verzamelbundel : Kom maar dichter. Daar kende ik ook Ed Franck van.
    Ah en Joke, die ken ik als stadsdichter van Antwerpen én daar heb ik ook juist een bundel van uit de bib, moet er nog wel in beginnen.
    Ik ga die Shell eens bekijken. Ik ben ook dol op Bart Moeyaert, Herman de Coninck, Els Moors, Stijn Vranken,..
    Stijn en Bart zijn geweldig live, Joke ook hé!?
    Genieten...
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof u ceatieve boots, lekker aanhouden!
    En gedichten, ik ben fan, ik onthou alleen al die namen niet, maar laat me gewoon raken zoals die keer toen een vriendin overleden was en ik in Hof ter Saksen liep en plots midden in het bos op een steen botste met een heel troostend gedicht, ik loop er al zo lang en vaak, nooit gezien tot die keer dat die precies op mijn pad moest komen, het is nu een beetje onze steen, ons gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk kan dat uw gedicht niet zijn, want het is dat van mij ;) Ja, echt waar, ik heb dat daar ook eens ontdekt. Heel mooi hé! Wij noemen dat het 'grafke'. Ik ken het niet vanbuiten, het is iets met 'in wurgend water' en 'alles wat ze zouden kunnen worden is reeds lang voor ons gebeurd'. Heel mooi en ontroerend. Heel triest van je vriendin, fijn wel dat zij op die manier nog een beetje bij je is...
      Hof ter Saksen is leuk hé, misschien kom ik je er wel eens tegen. We zullen iets moeten afspreken, steeds een gele bloem opspelden ofzo ;)
      Wel een fijn idee, dat 'het grafke', dat er soms heel overwoekerd bijligt, voor meerde mensen iets moois betekent!
      Ik ga het vanaf nu anders bekijken, liefs Els

      Verwijderen
    2. Inderdaad, ' mooi raar'
      Ik ga vanaf nu kijken of ik geen mensen met een gele bloem zie lopen, zou wel fijn zijn om elkaar daar eens toevallig te ontloeten, en wat fijn dat die steen 'het grafke' voor meerdere mensen troostend werkt, ik had altijd het gevoel dat maar heel weinig mensen er aandacht aan schonken, maar jij geeft er ook aandacht aan en wie weet hoeveel mensen nog meer, mooi en ontroerend!

      Verwijderen
  4. Mooi gedicht inderdaad!!
    En je hebt ook de smaak te pakken van het enveloppen maken. Leuk he, en gelijk al resultaat!!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ik heb vandaag ook enveloppen gemaakt! Leuk om te doen en zo makkelijk hè. Had je die link gevolgd die ik eens heb gepost óf gewoon zelf een malletje of zo gemaakt?
    En oh jij bent toch goed met haken hè, ik zag pas op een blog eenvoudige elastiekjes die omgetoverd waren naar prachtige creaties. Ik ben effe gaan zoeken, het is het blog van MiniMoek, haarfrutsels!
    Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal eens kijken, merci! Geen mal ofzo, uit de losse pols ;)
      Liefs Els

      Verwijderen
    2. Hey lieverd bedankt voor die leuke post uit je losse pols :). Ik ben er gisteren al meteen mee aan de slag gegaan. Ik was al met een schaartje klaar gaan zitten maar dat hoefde niet, wat een luxe! Dikke knuffel van mij aan jou

      Verwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!