donderdag 16 augustus 2012

Mijn hoofd leegmaken...

Enkele wegen naar een leeg hoofd

Kijken naar: wolken, lucht, de hemel, sterren...en bomen!

 Mystieke, magische, momenten en plaatsen. Mediteren, yoga. Rust, alleen zijn.


Het mooie zien in de natuur. Wandelen, fietsen, lezen, dommelen...


Muziek, van jazz tot hardcore, van klassiek tot Stu Bru, van meditatie cd's tot de hits van het moment.
Als het maar echt en oprecht is, dan kan quasi alles mij meevoeren...

Kunst, in de vorm van foto's, boeken, tentoonstellingen, onverwachte treffers...

Foto's nemen voor mijn blog, bloggen, jullie lezen,...

Onnozel doen met mijn man. Samen lachen, praten, drinken, eten, ...Samen zijn, alleen met ons 2!

Bezig zijn in mijn 'tuintje'. Planten, zaaien, snoeien, plukken... En koken met eigen oogst.

Een kleine selectie, in feite een selectie van de dag, op basis van beschikbare foto's.
Ik zou ook nog kunnen zeggen: tekenen, schrijven, handwerken, prutsen, decoreren,...

Wat maakt jullie hoofd leeg?

Nog even een 'huishoudelijke mededeling': ik ben nooit echt goed geweest in het 'letters overtypen' en ik vind het steeds moeilijker worden. Ik probeer het maximaal 3 keer, als het dan niet lukt om een commentaar achter te laten ben ik te gefrustreerd en stop ik er mee. Jammer soms, want zo krijgen sommige onder jullie minder reacties van mij dan ik zou willen. Zijn er nog mensen die dit ook moeilijk vinden, tips?

Maak er een fijne zonnige dag van,
liefs Els
















15 opmerkingen:

  1. Heerlijke dingen!
    Lezen vind ik zelf heerlijk om m'n hoofd leeg te maken, maar dan moet ie niet te vol zitten, want dan kan ik me niet concentreren (volgt u het nog haha!)

    Als ik de letters niet kan lezen, dan ververs ik het plaatje net zo vaak totdat ik het wel kan lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, ik volg je compleet! Daarom kan ik ook beter lezen in de duinen ofzo dan thuis.

      Enne merci voor de tip! Ze maken dat toch echt steeds moeilijker he!?
      liefs Els

      Verwijderen
  2. Lezen, haken, breien, mindfulness, tekenen... Beetje hetzelfde dus eigenlijk. Ik doe de hele week al niet anders...

    Die letters, ik heb er ook moeite mee. Sommigen zijn echt niet te lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi els...
    En het geeft niks, schrijf wat je denkt! Ik vind dat je lief schrijft! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haaaaaaai,

    Ben ik weer. Wat een lieve post van jou bij thuiskomst, merci.
    Maar meis, als ik alles zo lees denk ik wel: gaat het wel goed met je?

    Keep on going. Liefs van LTC

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We doen ons best, er wordt aan gewerkt ;)
      Jij ook een dikke merci! Wat een coole post had ik seg!
      Fijn fijn fijn!
      Liefs Els

      Verwijderen
  5. Ik lees ook wel tussen de regels dat er meer is, dus een dikke knuffel van ons en je blijven vast houden aan de mooie dingen zoals je nu al een stukje bezig bent met die lieve man van je. Als ik wat voor je kan doen, mail maar en anders tot blogs.
    Liefs marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slik, ...dank je!
      Ja, mijn blog titel en bedoeling is eigenlijk ook wel wat therapeutisch...
      Ik heb de laatste jaren wat moeilijke dingen op mijn bord gekregen en ik ben nog altijd een beetje bezig met die verwerking. Ik heb daar ook hulp voor gezocht, en dat werkt. Maar tijdens dat 'werken' komt er van alles naar boven dat niet altijd even makkelijk is...
      Maar ach, de 'new me' wordt anders én beter. Meer Els.
      Dat is het belangrijkste!
      En ondertussen genieten van de kleine dingen inderdaad.
      Dingen die fijn zijn ;)
      Met mijn schat van een vent en jullie schatten van blog-madammen!
      Merci, liefs Els

      Verwijderen
  6. Aaaah, goede dingen om een lekker rustig hoofd van te krijgen :) Mij lukt het niet hoor, maar dat is misschien de spanning voor wat er komen gaat!

    En JA, ik kan me ook zo ergeren aan die vervelende letters overtypen. Dat mag blogger er van mij lekker weer uit gooien!
    De enige tip die ik heb is de cijfers hoef je niet te typen. Alleen de letters is al voldoende. Zal de rest van je reacties even lezen om te kijken of anderen nog tips hebben, want die kan ik ook gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In jouw plaats zou ik nu ook op hete kolen zitten hoor!

      En ja, het zou fijn zijn, nooit meer die letters, zet dit gauw allemaal af ;)
      Bedankt voor de cijfer-tip, dat wist ik niet.Die zijn echt moeilijk he, meestal nauwelijks leesbaar. Dat scheelt weeral in hoofdpijn;)
      Liefs Els

      Verwijderen
  7. Je kan bij de instellingen de woord en cijfer verifcatie eruiit gooien ,ook heel fijn ,
    Maar els volg je hart en als je alleen wil kijken is toch ook goed,maar bij deze bedankt voor je lieve reactie,en mijn hoofd gaat leeg door wandelen met mijn hondje en genieten van alles om me heen ,en nartuurlijk lekker handwerken en bezig zijn lieve Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tsja ik en mijn hoofd leeg krijgen lukt niet echt. Ik probeer de relax mode nog te vinden...
    Hey lieverd ik lees hier je reacties op de reacties en wil je even een hele dikke knuffel geven al is die virtueel en ik hoop van harte dat de kaarten van Doreen je helpen.
    Dikke knuff!
    Ennuh mooi dat je zo mag genieten samen met je man :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé, bij mij is het ook maar proberen hoor! Met de nadruk op proberen ;)
      Dank je voor de knuffel!!!
      Liefs Els

      Verwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!