donderdag 13 februari 2014

Kinderlijke verwondering

Ik ben en blijf een kind....

en ben daar (soms) best wel fier op. Ik kijk dikwijls anders naar de dingen, kan blij zijn met 'onnozeliteiten', alles met kleur 'steekt mijn ogen uit', ik huppel soms door de bossen,....
En ik ben (nog steeds) gek op kinderboeken. Dat is dus bij deze mijn op-wijking van deze week!
Mijn oude ik durfde het nog niet, maar mijn nieuwe laat zich ongegeneerd (ahum) gaan en koopt gewoon kinderboeken voor zichzelf :)
Er is maar een nadeel, boeken kosten meestal veel centen. Maar momenteel is het op allerlei plaatsen Boekenmarkt van Lannoo en daar kan je koopjes doen! Onderstaande boeken kocht ik beide voor elk maar 3 euro! Goed he?!

De eerste:

Stickers kleven én slimmer worden: ideale combinatie :)

Zoals alles van Usborne: mooi en tof!

De stickers.

En dan, net als vroeger, met de tong uit mijn mond...

netjes binnen de lijntjes kleven :)

De tweede, ook al een 'specialleke' :

Met die ringband kan je een prent ook 'op de kast zetten'.

Voor...

en na! Fijn he!? En ook weer leerzaam :)

Nog eens?

:)

'Flapkes' alom.

Ik krijg er geen genoeg van :)

Kinderlijk he? Ach, een kinderhand is gauw gevuld.
Kinderlijk geluk op een opwijkende donderdag, hoe fijn kan het leven zijn!?

(Tussen haakjes, deze 'reclame' is puur vrijwillig hoor. Al mag Lannoo altijd beslissen om mij te belonen, ah ja! Er is nog plaats in de boekenkast..)

Houden jullie ook van dingen die eigenlijk voor kinderen zijn? Waar je stiekem al 'net' iets te groot voor bent? Koekjes, boeken, knuffels, liedjes, stickers,...?
Laat maar horen, bevrijd het kind in jezelf!

Vandaag nog een hart en morgen alweer Valentijn én het laatste hart. Ik heb al gezien dat sommige onder jullie al kei fijne dingen hebben gedaan.Niet vergeten: vrijdag de 21ste is de laatste dag, dan begint 'mijnheer de gerechtsdeurwaarder' aan zijn zware taak.

Als je besluit om te durven,
krijgt jouw wereld een nieuw gezicht.

-Ralph Waldo Emerson-

Nog een opwijkende donderdag, vol dingen die fijn zijn!
Liefs Els

Ps: ik ben dol op Ralph, wie weet er iets meer over hem?





10 opmerkingen:

  1. Eerlijk gezegd vind ik de boeken niet echt kinderlijk. Of heb ik zoveel kinderlijkheid in mijn dat kan ook;-)

    Trollen, elfjes en kabouters kunnen mijn erg blij maken. En dan meestal in beeldjes. En als ik in een winkel ben waar zulke leuke stickers, stempels en vooral in kleur ben dan kan ik zo enthoisast kraken. Wilco kijkt mij dan altijd lachend aan en zegt 'o schatten der aarden', zelfs mijn vader laatst bij de Hema en ik zag leuke stempels en anders keek mij al zo aan, met een grote verbaasde lach op zijn gezicht.
    Oeps denk ik dan altijd ik ben in de winkel en zeker niet alleen.
    Leuke speelse dingen in de tuin vind ik ook zo leuk, van die windmolens met veel kleur en bloemetjes.

    Nou er is zoveel dat ik straks hier onderhand een blog zelf heb geschreven.

    Jij ook een fijne speelse blije donderdag!
    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk juist! Het kan mij tegenwoordig ook niet meer schelen en dat is een goed gevoel... Gewoon lekker een beetje kind blijven ( niet kinderachtig, dat vind ik weer wat anders ...) lijkt mij heel gezond!
    Verwonder fijn verder deze dag, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, zalig !
    Dat bovenste boek heb ik ook (voor mezelf hé, de gruttekes mogen er enkel in kijken samen met mij).
    Ik kan ook helemaal blij worden van mooie viltstiften of ander schrijfgerei dat eigenlijk voor kinderen bedoeld is...
    Eventjes iets heel anders, ik zie dat je veel 'andere' volgers hebt dan ik, zou je het niet zien zitten om ook een oproepje voor Brigitte te plaatsen (van Home is where the dachshund is ?) Voel je niet verplicht hoor, het is maar een vraag, ik begrijp het volkomen dat vele mensen dat niet graag doen, maar ik kan het maar proberen hé?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jaa flap uit boekjes super! En stickers zij natuurlijk altijd leuk. Ik koop nog regelmatig kinderboeken (maar heb natuurlijk ook goede dekmantel, doe net als of ze voor Siem zijn :)
    Verder natuurlijk dol op lego, plastic boerderij dieren, sprookjefiguren, playmobil ehm moet ik nog even doorgaan? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhhh, jullie zijn geweldig! Maar dat wist ik al :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben van plan om de luisterverhalen te kopen bij Lannoo's boekenmarkt voor de 'kinderen' om te luisteren in de auto ... maar ik ben er zeker van dat ik evenveel zal genieten! :-) Lekker beetje kind blijven, kan zo deugd doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor ik ben ook gek op kinderboeken ,leuke gebreide knuffels ,stickers uitflap boeken en ga zo maar door ,gewoon dingen waar je blij van wordt,als het goed is blijft er altijd dat kind in je zelf ,liefs marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik word ook blij van kinderlijke dingen, boekjes, stickertjes.... ik heb een grotere collectie dan mijn dochter van 10, haha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben een knuffelmens. Om te slapen één knuffel tegen mijn buik en één tegen mijn wang; in de zetel ook vaak een knuffel tegen mijn wang geklemd. Zo heerlijk, zo zacht, zo veilig en geborgen.
    Qua literatuur ben ik de kindertijd al voorbij. 't Is te zeggen: ik hou van tienerromans. Prille verliefdheden en zo, dat kan me bekoren.
    Dank voor je ontwapenende blogberichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat laatste boekje is echt geweldig! Tijd voor uren-plezier :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!