donderdag 29 mei 2014

Nostalgie ten top

Guilty pleasures

Ideetje gestolen van een van mijn favoriete programma's: DWDD.
Mijn op-wijking van deze week gaat over mijn muzieksmaak. Die heel breed is maar op sommige vlakken ook heel fout ;)
Kijk maar even mee naar mijn singeltjes:


Mijn eerste plaatjes als kind. Ja, ik ben nog van die generatie die de opkomst van de cd superspannend vond!
Toen in die tijd waren dat gewoon hitjes, nu zijn het guilty pleasures geworden.Voor mijn dan toch.
Sandra Kim en Liliane heb ik zo vaak staan play-backen met een lege fles in mijn handen...
Lekker veel dansen en meeblèren, doe ik nu nog altijd graag :)
Mijn smaak veranderd eigenlijk niet veel, wat ik ooit echt goed vond vind ik nu nog steeds goed.

Gelukkig is mijn wereld ondertussen wel iets breder geworden :)
Maar ik ben niet zo iemand die zich schaamt omdat ze ooit een foute muziekperiode heeft gehad.
Ik was volledig into (New York) Hardcore en hou daar nog steeds van: Agnostic Front, Madball en Life of Agony staan hier nog geregeld op!
En als een van mijn singeltjes nog eens op de radio is ga ik ook volledig uit de bol, thuis toch ;)

Hebben jullie ook van die guilty pleasures?
En dan vraag ik specifiek naar de muzikale, niet van die andere soort:

Met honingwafel op de bodem, mmm!
Laat maar horen, ik ben wel in een nostalgische bui...

Kun je zingen, zing dan.
Wil je springen, spring dan.
Doe geen dingen in je hoofd.
-Songtekst Bløf -

Nog een fijne donderdag en voor de gelukzakken onder jullie: een fijn lang weekend gewenst!
Liefs Els


8 opmerkingen:

  1. Haha, die ken ik ook bijna allemaal!! Die eerste had ik ook als singletje...
    Ik was helemaal weg van Wham toendertijd :-)!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o heerlijk! Ben ook nog steeds dol op die oude muziek hoor (en schaam me er niet voor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net zoals stins hierboven: WHAM. Gehuild joh, toen ze uit elkaar gingen.
    En nog altijd één van mijn favoriete nummers is Jeannie van Falco. Hoewel ik dat toen zelfs al een beetje raar van mezelf vond omdat er toch wat een vreemd verhaal in zat. Maar ik vind het nog steeds zo'n mooi nummer.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat verhaal wat ze zingen Falco is werkelijk gebeurd, zelfs het stukje nieuwsbericht wat je hoor is echt. Maar ook ik vind het een prachtig nummer. En waarom raar het is een grote hit geworden dus meerdere met je.

      Mijn muziek is heel erg breed. En niks waar ik van hou vind ik raar, vreemd of fout. Wie beslist dat waar je van hou, wat je mooi vindt of hoe je in het leven sta dat het niet goed is?

      Verwijderen
  4. Ik zing ook nog steeds uit volle borst mee met Falco... een liedje met een speciale sfeer en vol nostalgie. Ik was hevige fan van AHA en de intro van Miami Vice en MacGuyver :-) Ohhh waar is de tijd, ik ga nog een beetje youtube'n, kan je alles terugvinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd ook van van alles maar vind klassiek toch het fijnst ,en lekker toetje dat lijkt me wel wat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ken je Suzanne Vega nog?
    En Alison Moyet ...

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!