dinsdag 15 juli 2014

Dankbaar.

Ik ga zelf dankbaarheid maken ;)

Zondag was mijn dankbaarheidsschriftje van de Flow vol. En dat was fijn, een half jaar geluk verzameld. Heel opbeurend om terug te lezen.
Maar ook een beetje triest. Zeker op dagen als Dankbare DinsDag.
Want bewust bezig zijn met dankbaarheid vergroot je geluks-gevoel, ik spreek uit ervaring.
En lag daar al niet lang een geweldig mooi schriftje op mij te wachten...
Zaadjes in mijn hoofd....en voila:



Ok, dat is dus nog effe heel veel werk...maar daarna ga ik mijzelf dankbaar zijn ;)
En ik heb nog mooie stickers liggen van de Flow dus die ga ik er ook nog in kleven.
Dat gaat mooi worden én een fijne herinnering voor later.
Maar eerst en vooral een mooie oefening in dankbaarheid, tijdens het volschrijven.
Werken aan mijn eigen geluk noem ik dat. Soms is het leven simpel he!

Dus vandaag zeg ik merci aan:
De Flow voor het idee
De Karel voor het schriftje
Mijzelf voor al het (komende) schrijfwerk!

Alvast nog een fijne dankbare dinsdag allemaal!
Heeft er eigenlijk nog iemand het Flowschriftje ingevuld?

Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.
-Chinees spreekwoord -

Liefs
Els

9 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je het schriftje heb bijgehouden. En nu in het volgende mooie schrift verder gaat.
    Zelf heb ik het niet gedaan, dus mijn schriftje is nog helemaal leeg. Dat wil niet zeggen dat ik niet dankbaar ben. Want dat ben ik zeker. Op het eind van de dag heb ik zo een gesprekje met boven en vertel ik waar ik allemaal dankbaar voor ben. Omdat er zoveel goeds op mijn pad kwam die dag. Of ik vraag om raad en ondersteuning voor zaken waar ik efkes niet uitkom.
    Dat is mijn manier, en dat bevalt me prima
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zat in een Flow die ik gemist heb. Ik koop ze los in de krantenwinkel. Toch schrijf ik ook veel op en heb massa's boekjes die ik daarvoor zelf opleuk. Inderdaad altijd tof om terug te lezen. :-) Happy ddd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die flow heb ik ook ooit gemist, denk ik... Maar het is wel een mooi initiatief ! Want iedereen die een gewoon dagboek bijhoudt, weet dat het gevaar bestaat dat dat na een tijdje ontaardt in een verzameling van de negatieve gebeurtenissen in je leven... Veel beter de positieve opschrijven, ik ben er van overtuigd dat dat je moraal alleen maar helpt !
    Het boekje met de eekhoorn is schattig :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het boekje ook uit! Was fijn om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja mijne is ook vol, heel mooi X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aiai ja ik heb dat boekje ook... maar ik heb er niets (niets hé... zucht) ingeschreven... ben ook niet zo'n "dagboekbijhouder". Ben al 100 keer begonnen met een dagboek en heb dat nooit volgehouden... wel jammer. Misschien heel misschien lukt de 101ste keer wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niets zo leuk als schriftjes volschrijven.
    Hier ligt ook een schoontje.

    Vandaag ook dankbare dinsdag bij mij want heb een zeer mooi armbandje ontvangen. Dikke merci. Ik heb het de hele dag gedragen en er een foto van gemaakt. Ik post hem straks of morgen.
    Mooie dachshund met vette pootjes heb je erbij gestopt. Onverwachte post krijgen is altijd zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hield vroeger een 'complimenten' boekje bij. Aardige dingen die mensen tegen mij zeiden toen ik nog in de zorg werkte. Of complimenten die ik kreeg van mijn liefje.
    Ze blijven beter hangen als je ze hebt opgeschreven.
    Leuk dat je boekje hebt nagelezen. Volg je nog niet lang genoeg om in te kunnen schatten waarom je ook een beetje triest werd.
    Liefs vanaf Liverpool vliegveld waar we wachten op onze terugvlucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wou dat ik het kon, iedere keer weer in een boekje schrijven. Boekjes zat, waaronder mooie van jou. Ik gebruik ze vooral bij ziekenhuisbezoekjes, zodat ik niks vergeet, of als ik op vakantie ben.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!