donderdag 30 april 2015

Blijven geloven

Geloof als houvast

Mijn geloof helpt me er door...
Een op-wijking denk ik, zeker met mijn manier van geloven.

Eerst even iets anders. Ontslagen worden is niet plezant. Maar het biedt wel kansen.
Om even stil te staan, te evalueren. Waar sta ik, waar wil ik naar toe.
Wat is mijn droom.
En dat was een moeilijke voor mij. Heel moeilijk. Dromen is fijn en makkelijk. Tot het voor 'echt' is.
Ik raakte er niet uit.

Tot ik bedacht: tijd voor mijn alter ego :)
Alter ego is misschien al lang niet meer de juiste term voor dit 'Dingen Die Fijn Zijn- hulpmiddel' maar ik denk wel dat jullie me begrijpen.
Els is soms te onzeker, heeft te weinig zelfvertrouwen en vooral een te klein ego om groots te dromen. Dingen Die Fijn Zijn daarentegen ;)
DDFZ is Els maar dan beter. DDFZ is misschien wel meer Els dan Els zelf. Klinkt raar maar is waar.
DDFZ is geen vrouw van, dochter van, tante van, buurvrouw van, ...
DDFZ is wat ze is en wat ze wil zijn. Een goede basis om een droom op te baseren.

Dus begon ik te dromen. En eens de droom er staat kan je beginnen kiezen, kiezen wat bij je past en bij je droom past. Op je pad past.
Dan heb je gekozen en blijkt dat kiezen niet altijd werkt :(
Jij kan niet altijd kiezen, de werkgevers kiezen. Er moet een vacature zijn, banen worden niet geschapen omdat er een ideale werknemer opduikt he.

Dat is even jammer. Even neer in de rollercoaster genaamd het leven.
Maar daar komt het geloven.
Ik blijf geloven in een pad dat bij mij past en dat ik moet volgen. Ook al blijken de stappen die ik wou zetten niet mogelijk. Nog niet...
En misschien is er iets of iemand hierboven die weet wat mijn pad moet zijn en denk ik alleen maar dat ik het weet. Misschien is het pad dat ik voor mij zag niet mijn pad, of nog niet.
De laatste tijd kwam ik vaak mensen tegen die (door er voor open te staan) plots de job van hun dromen vonden. Ik dacht dat dat mij ook zou gebeuren, hoopte dat vooral...
Blijkbaar werkt het zo voor mij niet.
Maar toch blijf ik koppig geloven :)
En hopen.
Dat houdt me recht en stuwt me verder, we zien wel waarheen.

DDFZ zit in mij, groeit en bloeit meer.
De oude onzekere Els verdwijnt meer en meer...
Alles komt goed, ooit.

Ik had gisteren zelfs de moed om een echt recept uit een echt kookboek te maken :)
Hoewel het in feite geen kookboek is maar wel een geweldig boek! Aanrader hoor.



Pasta met asperges (zijn wij dol op)! Kei lekker, merci Mme Zsazsa en Dorien Knockaert , ook vanwege Karel.
En het toetje mocht er ook zijn:


Vanillepudding (alla moemoe) met sojamelk en niet zo goed verstopte speculoos :)
Ik voelde me even een Godin in de keuken :) Yes!

And keep on dreaming....

Het mooiste tijdverdrijf: dansen op toekomstmuziek.
-?-

Fijne opwijkende donderdag nog,
liefs Els

9 opmerkingen:

  1. Ga maar gewoon door,Els. Ergens komt je hét tegen, daar ben ik van overtuigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geloven in jezelf is het beste wat er is.
    En misschien is er inderdaad wel meer dan alleen maar onze eigen plannen, en is er een groter plan. Dan zal er wel in dat groter plan staan dat jij nu nog even mag oefenen in dromen en geloven dat die droomjob er echt is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmjommmmjommmmjommmm, ze kookt lekker, DDFZ Els! Zelfs het plaatje doet me watertanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon rustig doorgaan els,ook voor jouw is er iets dat weet ik zeker .en lekkere dingen heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Els,

    Mijn grote voorbeeld ben jij, en elke keer weer lees ik graag je blog..
    Vandaag viel er echte Els post op de mat, wat ben jij toch lief!
    Heel veel dank hiervoor...
    Knuffssss xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Els, zo herkenbaar dit. Ik denk dat jouw twee 'ego's' steeds meer samenvallen tot de Els met zoveel kanten en talenten. Die baan komt goed, ik weet het zeker. If God closes a door, he opens a window. Eigenlijk zeg ik dit nu ook een beetje tegen mezelf, maar dan op ander vlak. Blijf geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey lieverd volg jij je pad nu maar gewoon op je gevoel, dan komt het vanzelf goed. Ennuh je bent nu pas echt een maand thuis, dus geef het tijd en beslis niet meteen dat het voor jou niet zo zou zijn zoals de anderen als je er voor open staat dat dan je job op je pad op komt. Blijf lekker vertrouwen en geloven, maar geef het ook de tijd. Neem die tijd om te mogen worden die je bent.
    Ik ben meteen naar boven gesjeesd toen ik je blogpost las (ik was nog niet uitgelezen ;)) en ben de orakelkaarten life purpose van Doreen gaan halen en heb met DDFZ Els en je volle naam in gedachten houdend kaarten getrokken. Ik heb foto's gemaakt, die ga ik je nu zo per mail toesturen. Vertrouw er maar op dat de verandering die nu op je pad is gekomen, jouw weg is en goed voor je is. Yeahh! Dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volg je hart en je gevoel en het komt altijd goed. Soms zien je wensen er in werkelijkheid anders uit. Het leven ontvouwt zich aan je wat op dat moment goed voor je is. En als ik zo lees, onwikkel je in een al sneller ritme om van 2 Elsjes 1 te maken.
    Dus neem de tijd om dit proces te laten gebeuren.
    Een hele fijne en inspirerende zondag wens ik je toe
    liefs Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Blijven geloven in jezelf, heel goed! Mijn Keukenprins dacht een aantal jaren geleden ook bij ontslag: ik kan het wel vergeten. Na allerlei omzwervingen heeft hij nu het leukste werk dat hij ooit gehad heeft en nog promotie gemaakt ook. Soms duurt het even, jaren, maar blijven geloven!! En dromen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!