dinsdag 12 mei 2015

De kracht van mooie dingen

Dankbaar in verwondering

Ik ben dol op lezen, dat weten jullie. Ik deel ook graag de mooie dingen die ik lees, kijk maar rechts bij aanraders. Daar zet ik niet alles wat ik lees maar wel de dingen die me op de een of andere manier geraakt hebben. In mijn hart, ziel, ogen of hoofd.

Het laatste boek dat ik las was het volgende:



Wat een geweldige leeservaring, uren verslaafd zitten lezen ;)
In dit geval was het een boek dat ik mocht recenseren dankzij Gemma Groen van A.W. Bruna Uitgevers. Merci Gemma voor de uren leesplezier!

Voor wie zin zou hebben, dit is mijn recensie:

Beetje buiten adem, een vol hoofd en een triest gevoel…

Dit allemaal omdat ik net met ingehouden adem de laatste pagina’s van Bitterzoet omsloeg.

Na bijna een week op Winloch te hebben vertoefd, omringd door Winslows is het raar om dit boek te sluiten.



Bitterzoet vertelt het verhaal van Mabel Dagmar, een studiebeursmeisje dat een studentenkamer moet delen met Ev Winslow.

Niet zo maar Ev, maar wel Genevra Katherine Winslow, telg van de aristocratische familie Winslow.



Mabel’s zwakke plek is een goed verhaal en dat zal blijken ook… Als ze wordt uitgenodigd om de zomer door te brengen op het familielandgoed Winloch is ze verheugd. Want het enige ander alternatief is de zomer doorbrengen met haar familie.

Snel wordt duidelijk dat niet alles glitter en glamour is in de familie(geschiedenis). Als Ev’s tante Indo Mabel dan ook nog vraagt om de waarheid over de familie aan het licht te brengen begint het verhaal als een thriller te lezen.



Het boek is spannend, indrukwekkend, meeslepend, verslavend…

Je ziet de idyllische zwempartijen, de grendels op bijna alle binnendeuren, de indrukwekkende natuur. Je hoort de roddels, de ruzies en de arrogante toon van familieleden allerhande.

Het is een ratjetoe van familie, stambomen, honden, bedienden en in het begin loop je een beetje verloren in het verhaal (net als Mabel). Maar langzaamaan sluipt het verhaal in je hoofd en onder je huid. En dan ben je verkocht…

Mabel moet kiezen: de waarheid aan het licht brengen en van Winloch verstoten worden of toegeven aan haar diepste wens en één van hen worden. Een hartverscheurende keuze.

Jij zal niet moeten kiezen, eens je verkocht ben kan je gewoon niet anders dan verder lezen tot je met spijt in het hart de laatste bladzijde omslaat!

Al  gezien op wat voor moois het boek ligt!? Een geweldig mooie gevilte sjaal van Jeanne, gebracht door de postbode. Dikke merci lieve Jeanne!!!


Als dat geen #dingendiefijnzijn zijn, op deze Dankbare Dinsdag!
Ik ben een tevreden meisje.

In elke dag is een cadeautje verstopt.
-Olaf Hoenson-

Maak er nog iets moois van vandaag!
Liefs Els

5 opmerkingen:

  1. Lijkt me een mooi boek zeker na jouw mooie verslag ,en leuke sjaal zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal en... Wat een mooi verslag van ongetwijfeld een mooi boek. Na het lezen van jouw verslag kreeg ik meteen beeld. Zou je betaald moeten kunnen doen voor een krant of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat heb je een mooie recensie geschreven!! Dat kan jij goed! Ik had hem al in de aanbevelingen zien staan en de titel vond ik al intrigerend. Deze ga ik lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat boek ga ik op mijn leesvoerlijst zetten en wat een pracht van een sjaal, wauw!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat boek zet ik op mijn lijstje(al weet ik niet of ik nog aan lezen toe kom,ha,ha...maar binnenkort vakantie)Die viltsjaal is prachtig....de kleuren spatten van het scherm hier...wauw!♥

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!