donderdag 14 mei 2015

Een dag vol kleur

Lentegroen, hemelsblauw, goudvisoranje,...

Ik hou van kleur. Alle kleuren. Veel kleuren samen.
Ik hou ook van kleuren als werkwoord. Zelf tekenen of kleurplaten, beide vind ik geweldig (ontspannend) om te doen.
Jaren geleden moest ik heel internet afzoeken naar kleurboeken voor volwassenen, nu struikel je er over. Er is zelfs al een Flow kleurboek, hoera!
Kleuren is volgens mij een geweldige op-wijking: saaie mensen vinden het kinderachtig en fijne mensen worden er happy van.
Ik alvast heel happy! Al doe ik het veel te weinig... Er is een hardnekkig stemmetje dat dan begint te zeuren in mijn hoofd: 'doe eens iets nuttigs, iets minder kinderachtigs.'
(Soms is het verdomd moeilijk om oude, aangeprate ideeën uit je hoofd te krijgen he...)

Laatst ging het er in therapie over en ik leerde daar dat als ik mij er goed bij voel en er kalm van word het juist heel nuttig is.
Dus liet ik mij afgelopen week al eens wat gaan:


Links een kleurplaat uit het Flow Boek For Paperlovers, van Valesca Van Waveren.
Rechts een tekening in wording van mij (gebasseerd op een tekening van Dizza Artworks).
Ik ben dol op de film Moonrise Kingdom, valt dat op ;)

Ik denk dat ik nu gewoon nog wat verder ga kleuren...
Want wat is er feestelijker dan wat extra kleur aan de dag voegen?
En om het flauwe stemmetje te overstemmen zet ik de top 60 van de jaren 60 op Radio 2 gewoon wat harder :)

Het hart van een kind is als een fotografische plaat,
klaar om alles te weerspiegelen waaraan
het wordt blootgesteld.
-Inayat Khan-

Nog een fijne feestdag!
Liefs Els

11 opmerkingen:

  1. prachtig els, stoor je niet aan anderen maar doe jouw ding,:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je tekening geweldig. Ik " kan" zelf niet tekenen en geniet altijd van jouw werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar, die hardnekkige stemmetjes. Ik vind kleuren ook heel fijn om te doen... maar doe het ook veel te weinig... Jij bent in ieder geval al lekker bezig geweest, heel goed! En mooi! Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pel die laag maar van je ui af. Je mag er zijn en je mag Els zijn. Lekker kleuren omdat je er vrolijk van wordt! Gewoon dingen blijven doen die fijn zijn! Dat is toch het hele eiereten. Wij hebben ooit met onze voortuin de derde prijs gewonnen omdat hij op de garden van Eden lijkt, je hoeft er niet in te werken ;). Hihihi. Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Doe je goed, heel goed!
    Talent
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Vooral je eigen tekening.
    Moonrise Kingdom moet ik even googelen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou zeggen - doet gij maar schoon verder met zelf tekenen, meisje... Die tekening is écht mooi !!
    Dat kleuren voor volwassenen, daar geraak ik maar niet "in"... Het zal wel zijn zoals ge zegt, oude dogma's die niet uit het kopke te krijgen zijn... Ik vind het niet kinderachtig zunne, maar "kleuren is voor kinderen" blijft rondspoken in mijn hoofd. Bovendien teken ik liever zelf, dat voelt mij nog altijd nog juist ietskes "creatiever". Ik ben wel dikwijls jaloers op de mensen die die kleurplaten ontwerpen, want er zijn bangelijk schoon boeken op de markt....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve prachtige Els, laat los, al die andere mensen. De 'op-wijkenden' zijn de leukste ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blogje! ik kwam hier tegen via andere blosters, zo gaat dat, en volg blogjes die dezelfde hobby/s als ik hebben, Bedankt voor het delen, en tot blogs..liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie blogje! ik kwam hier tegen via andere blosters, zo gaat dat, en volg blogjes die dezelfde hobby/s als ik hebben, Bedankt voor het delen, en tot blogs..liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Go with the flow - your own flow ;-)
    Lekker doen waar jij je goed bij voelt! x

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!