zondag 3 mei 2015

Een gekleurd lang weekend

1 kleur overheerste dit weekend

Dit weekend begon op donderdagavond en werd gedomineerd door 1 enkele kleur. Nee, niet rood ;) Maar wel fris jong groen!
Wat een weldaad voor mijn ogen, mijn hart en ziel.

Donderdagavond was een zalig zachte zonnige avond:

Het perfecte lenteplaatje!

Een lentepaartje ;)

Geluksvis.

Groot geluk.

Vrijdag, Natuur en Cultuur in het Mechels Broek. Een fijne gezinsdag van Natuurpunt!

Geluksplant! Avocado van mijn regrowth project.

Enorm kroostrijk gezin. Mooi brave kindjes he!

Pannenkoeken in de bloesemwei. Idylisch! 

Vriendjes gemaakt. Ook weer baby's!

Reigers zagen we ook vaak. En fazanten! Het gaat goed met de natuur.

Zaterdag gingen we nog langs ons favoriete park (Hof ter Saksen) tussen de verplichtingen door...

Dit bloemetje zagen we veel. Geen idee wat het is...

Oh, nog een Geluskvis!

Mooie vlinder, ook weer geen idee welke...

En weer een reiger. Deze zit er tegenwoordig vaak, die woont daar denk ik. 

We hebben nog veel te leren ;) Sjans dat jullie zo een slimme natuur-Madammen zijn!


En vandaag? Vandaag is het geen wandelweer.
We gingen wel weer naar Hof ter Saksen, daar is het nog tot 18 uur Plantenbeurs.
Veel kopen voor weinig centen en lieve mensen die veel uitleg geven. Aanrader!

We lieten nog een beetje over voor jullie hoor :)
Je ziet, ik heb niet gelogen. Groen is echt wel de kleur van dit zalig lange weekend.
Fijn he! Zeker dat frisse, verse, prille lentegroen: mooi.

Ik kan er weer tegen voor een week...
Zeker na een warme chocomelk met lepeleitje. Nog 4 te gaan Ingrid ;)


Loslaten is minder vrezen en meer liefhebben.
-Nelson Mandela-

Ik hoop dat jullie ook een fijn (lang) weekend hadden!
Maak er nog een gezellige (spelletjes) avond van,
liefs Els


12 opmerkingen:

  1. och wat leuk,
    de bloem is de smeerwortel,
    en de vlinder het bont zandoogje...
    mooi blogje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het deze dagen ook enorm mooi gekleurd buiten.
    Heel erg groen, dat klopt.
    en zo fel, met dat avondlicht erop
    en ZOVEEL lentebloemen
    (maakte er zonet een blogpost over)

    Net zoals jij word ik enorm blij van de natuur.
    Fijne zondag
    (vandaag geen pannenkoekenpicknickweer)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig dat gezinnetje in het water!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog vijf lepeleikes over... Zuinig zijn dus, volgende Pasen is nog zoooo ver weg ;-)... Maar een lekker pannenkoekske, dat is natuurlijk een goeie vervanging (toch als er nutella opgesmeerd is... Hmmmmmm)
    Het groen deze dagen is prachtig hé, voor mij zijn de kleuren buiten nu op z'n mooist. Alle blaadjes nog zo fris lichtgroen. Elke wandeling, in welk bos dan ook, is nu puur genieten !
    Schoon, het zwemmend gezinneke ! Amai arme mama, zoveel kindjes om eten te geven... Om nog maar te zwijgen wat ze aan hare fiets gaat hebben als die allemaal in hunne pubertijd gaan zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja! het is inderdaad eindelijk de tijd van het frisse lentegroen ! En me wat regen is dat eens zo schoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te zien en te lezen heb je een heerlijk weekend gehad. Lekker wandelen in de natuur en veel moois gezien.
    Daar kan je weer een paar dagen tegen :-)
    liefs Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt weer flink genoten zo te zien! En amaai (ik ga nog bijna Belgisch praten ;-)) wat heeft je Karel een lange benen! ;-)
    Mooi al dat natuurschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's, heerlijk zo in de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke post van een zo te zien heerlijk lang weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh lieverd heerlijk dat je ons weer laat mee genieten van al dat natuurschoon. Dikke knuffels daarvoor en voor je fijne post. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi!! Lekker om helemaal op te laden! De vlinder is al benoemd, plantje is smeerwortel. Mijn hemel, wat hebben de Canadese ganzen veel jongen, oh nee, dat heet dan weer kuikens ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!