dinsdag 5 mei 2015

Water voor de plantjes

Zon en regen...

Zon en regen, plantjes hebben beide nodig he.
Voor de regen wordt nu volop gezorgd :)



Ach, dat zorgt er voordat alles mooi groen staat en lekker groeit!
Bijna alles dat we zondag kochten zit al in de grond (alé, pot) oef ;)


We hebben zelfs een aardbei die al bijna klaar is!
De pluksla doet het ook goed, om slakken op afstand te houden hangt hij in potten aan de regenpijp. Goed idee Karel!


En de snijbiet groeit als kool! Iemand lekkere recepten?


De rucola begint er ook goed uit te zien.




#Dingendiefijnzijn
Allemaal dik in orde! Ik ben tevreden en dankbaar. Mooie Dankbare DinsDag, again.
Ondanks het rotweer momenteel :)

Ik wens jullie ook massa's dingen om dankbaar voor te zijn vandaag.
Zoals vrijheid bijvoorbeeld. Mooie dag gewenst!

Magic is something you make!
-?-

Liefs Els


12 opmerkingen:

  1. Hier is het ook afwisselend zonnig en regenachtig! En waaien!!! Niet te filmen...

    Oh trouwens die slakken daar hadden we laatst iets mee moeten schrijven, weet je wat daar goed tegen is? Geef ze een pintje!!
    LOL, een paar bakjes in de tuin zetten met een scheut bier in, daar kruipen ze dan in en geraken in de zevende hemel met een feestelijk gevoel.
    Kan best dat dat niks nieuws is, maar ik had het zelf nog nooit gehoord ;-)

    Fijne dag ! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de tuin kan het inderdaad prima gebruiken die regen (maar ik zou het niet erg vinden als het dan gewoon 's nachts zou vallen ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De buien zijn hier nu, zo donker dat het licht aan moet. Maar het scheelt watergeven en de regenton was bijna leeg dus dat probleempje is nu ook opgelost ;-)
    groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie moestuin ,weer is inderdaad beetje wisselvallig zou van mij wel iets warmer mogen maar ja we krijgen het allemaal gratis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gaan een hoop lekkere - en gezonde - dingen op tafel "Dingendiefijnzijn" geven !!! Sjieke moestuin !
    En laat het maar eens goe regenen en tegelijkertijd zo warm zijn... hier geen moestuin die moet groeien, maar ik zit met argusogen de nieuw aangelegde weides in het oog te houden, zodat mijn madammen eindelijk meer gras hebben om te grazen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha! Als iedereen in de buurt dan zo'n bakje neerzet kunnen ze op kroegentocht!! ;-)
    (Reactie op je reactie ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Regen goed voor de plantjes... die hebben we dan nu gehad... op naar de zon! Enne "slakken" kunnen heel makkelijk langs een regenpijp omhoog hoor (hier toch) ... let dus toch maar op je sla! Moest je rabarberblaren hebben (hoorde ik van Bartel van Riet) die lokken slakken en dan kan je ze 's ochtends zo verwijderen... (bij de buren smijten bvb...want ja waar blijf je er mee?) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook een pas opgestarte moestuin. Ik plet eierschalen tussen de sla plantjes, dat houdt de slakken ook tegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Dat groeit goed, lekkerrr!
    Niet vechten om die aardbei hè? Netjes delen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :-) die aardbei..... lacht me toe "hap"

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet je moestuintje er goed uit en wat is alles al groot gegroeid. Geeft aan dat het daar vele malen warmer is dan bij mij. Maar goed ook hier komt het ooit wel goed natuurlijk. Geniet maar lekker van al dat lekkers
    liefs Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een groeispurten bij jou! Hier ook, alleen niet eetbaar, dat is er dit jaar weer niet echt van gekomen om te zaaien, op de moestuintjes van de Appie na dan. En die moeten nodig in een grotere pot.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!