zondag 22 november 2015

De Wensenboom

Een wens van mij

Een wens van mij was, al een hele tijd, om een Wensenboom te beginnen. Ik had ook al lang een boom in gedachten: Bertje Beuk in Hof Ter Saksen te Haasdonk.
Enkele dingen hielden mij tegen: mijn favoriete bos is in feite een (heel goed) onderhouden park. Ze gaan daar misschien niet zo blij zijn met 'rommel' in hun bomen. En misschien is het ook een beetje tegen de wet? Hoewel ik niets ophang wat niet met een eenvoudige knip van een schaar kan verwijderd worden. En ik wil met mijn guerrillakindness ook geen bos-vervuiling aanmoedigen (niet iedereen ziet misschien het onderscheid tussen wat ik doe en gewoon afval in het bos droppen?).

Maar alla, ik deed het toch. Mijn eigen Wensenboom creëren! Deze donkere dagen (letterlijk en figuurlijk) vragen om extra lichte maatregelen. Ik hoop bij deze mijn steentje bij te dragen aan een nog mooiere wereld. En ik hoop dat de mensen van de Groendienst van Beveren er ook zo over denken :)

Ik roep jullie dan ook allemaal op om ze snel mogelijk naar daar te gaan en ook jullie wens op te hangen. Opdat we samen altijd meer kunnen bereiken dan alleen!

Labels + pen aanwezig!

Mijn wens :)

Dat kan voller!

Hier is het!

En voor de mensen die te ver wonen: begin ook een Wensenboom in je eigen buurt! Laten we samen geluk en liefde verspreiden!
Voor wie gelooft komen wensen en dromen uit!

Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
-Albert Einstein-


Nog een fijne zondag,
dikke kus
Els

12 opmerkingen:

  1. Wat een super super tof idee ik ga er ook één starten je leest me nog ;)
    XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Els! En je hebt een pracht van een boom uitgezocht!
    Eén ding kriebelt (sorry, ik heb moeite met mysteries); zijn de takken waarin jij je wens op hebt gehangen van dezelfde boom als je 'envelop'?
    Die takken lijken nl. veel hoger te zitten?
    Ik zie al allemaal mensen halsbrekende toeren uithalen, hihihihi!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je goed kijkt zie je links wat zwartige takken én 2 wensen :) Er zijn dus ook lage takken :)

      Verwijderen
    2. Aha! Ik dacht dat die bij een andere boom hoorden :-)) (moet ik nou tóch aan een leesbril? Hihihihi)
      Thxxx!

      Verwijderen
  3. Het is openbare ruimte toch, zo'n park? En zo'n mooi burgerinitiatief...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dan te denken dat ik gisteren in de buurt was... jammer dat ik het niet eerder wist want dan had ik zeker even een omwegje gemaakt! Fijn initiatief... hou je ons op de hoogte?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig idee! Ik hoop dat hij heel vol mooie wensen komt te hangen ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi idee, ik hoop dat hij propvol hangt straks. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!