dinsdag 15 maart 2016

De vreugde van een spriet

Leve de #lentesprint

Vandaag ben ik dankbaar (ahja, het is Dankbare Dinsdag) voor de vreugde die een eenvoudige spriet mij kan bezorgen. Merci Moeder Natuur!

Zinnia.

Rucola.

Avocado.
Boven bij ons is het een kweekkamer. Allerlei sprietjes ontluiken, pitten kiemen en planten groeien. Om later in onze mini-potten-moestuin te komen of ergens ver weg te eindigen als Geluksplant.
Elke dag opnieuw is het weer spannend: is er iets nieuws ontkiemd, wie is er gegroeid...?

Het zijn zware weken, het extra werken speelt me best wel parten. Meer dan ik had gehoopt... want ik doe het echt wel graag. Ach, zo gaat dat. Je kan etiketjes negeren en je hoeft ze niet je hele leven te laten bepalen maar ze spelen natuurlijk wel een rol. En af en toe word je weer eens met je neus op de feiten gedrukt. Lief zijn voor jezelf is dan de boodschap, niet mijn sterkste kant...

Al een geluk is de lente nu echt al wat aanwezig. Al dat ontluiken geeft me goesting om verder te gaan!
Geniet van elke spriet!

Vergeet ook niet dat het donderdag LEeSclub-tijd is en dat je nog brieven mag insturen én dat er nog kaartjes zijn :)


Als je de noodzaak van verbetering kunt herkennen
worden er al dingen verbeterd.
-David Baird-

Nog een fijne Dankbare Dinsdag,
liefs Els

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk, he, de natuur die terug ontluikt! Het geeft meteen een energie-boost vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En de zn is ook ineens warmer. Heerlijk. Ik heb alleen mijn teen gebroken dus kan alleen maar in de zon zitten. Is ok fijn hoor maar mijn vingers jeuken......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo die zaadjes! Ik moet ze ook nodig zaaien. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Lentesprint daar hou ik van.....op naar de zon en de bloemenpracht
    En lief zijn voor jezelf Els, je kunt het
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is ook zo leuk aan deze tijd zaaien en zien groeien mooi op deze ddd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief zijn voor en begrip en geduld met jezelf. Blijven proberen. Oefening baart kunst. Inmiddels raak ik toch echt aangestoken door de zaaierij van Es(ther)piratie en jou dat ik er toch aan ga geloven. Morgen maar eens een mooi zaaiplekje maken op mijn zolder! En nu lezen als een tierelier want ik wil erbij zijn donderdag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja, ik ben ook dol op opkomende sprietjes!! Daar word ik zo blij van! Ik ben al druk moestuintjes aan het sparen, alleen moet ik nog even een poosje wachten met zaaien... wel om een heel leuke reden overigens, daar verklap ik nog wel een keer wat over ;) Fijne middag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi gezicht, die opkomende zaden. Ik kan me voorstellen dat je heel blij wordt van alle plantjes in wording.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zul je daar vrolijk van worden, Els. En je maakt ons er ook weer vrolijk mee. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!