dinsdag 6 september 2016

Dankbaar Zinderen

Merci Vanessa,

Weten jullie nog, de gratis online cursus van Vanessa?
Iemand mee gedaan?
Ik wel, en dat leidde, onder meer, tot dit:

Mijn leidraad voor het leven, letterlijk:
"My strength comes from my pain.”
Letterlijk op mijn huid geschreven en de lat waarlangs ik wil leven.
Ik wil groeien, bloeien, stralen, het beste uit elke tegenslag halen.
Zoals ik al meerdere malen mocht ervaren: elk trauma is een geschenk in vermomming.
Een kans op ander en beter.
Je maakt, verplicht, even pas op de plaats en je krijgt de kans om rond te kijken.
Te kijken naar wat mag worden losgelaten en te kiezen voor wat moet worden aangehaald.
Diep vallen, veel verliezen, doet pijn en vreet diep.
Maar daarna is er ruimte voor nieuw.
Alles nieuw.
Als je maar wil kijken, de kans wil grijpen.
Dat lege blad vullen, dichter naar je kern komen, dat geeft kracht.
Kracht ontstaan uit pijn, gestoeld op tranen maar solide als een rots.
Het is een kracht die houvast biedt voor de volgende storm, want het leven is niets meer dan leren dansen in de regen.
En bovenal liefde, veel liefde geven!



Merci Vanessa!
Een echte Dankbare Dinsdag!

Angst is wat je voelt.
Moed is wat je doet.
-Emma Donoghue-

Liefs Els


7 opmerkingen:

  1. Het heeft je wat moois opgeleverd!! Het is altijd goed om te delen, jouw verhaal, jouw leidraad voor het leven. Dat zijn de dingen die niet op school worden geleerd... en nu kan iedereen zich laten inspireren door jouw woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liefde geven, dat is belangrijk in het leven.
    Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel overwogen, niet gedaan en wat gemist. Goed dat jij het wel hebt gedaan. Ik ga nog eens kijken op haar blog. Liefde geef je al in overvloed. Ik hoop dat dansen in de regen je ook goed af gaat. X

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!