donderdag 21 september 2017

Welke boeken kopen en waar?

#letterfretter

Zot zijn van boeken, dat is wel mijn meest uitgebreide opwijking. Ik lees ze, koop ze, koester ze, schrijf erover, recenseer ze, heb dE LeSclub met jullie,...
Even over de leesclub: je kan nog snel meelezen met ons laatste boek, afspraak op 12 oktober.

Naast een lezer ben ik ook een deler. Ik ga vanaf nu hier dan ook wat meer boekendingen delen. Zin in?

Een stapel om van omver te vallen ;)



Vandaag het onderwerp: wat koop ik en waar. Hoe doet Els dat? En heeft ze al niet genoeg boeken (ja, veel te veel in de praktijk maar in theorie kan je niet genoeg boeken hebben).

Je kan beginnen met het kopen van de laatste Flow Special, over boeken! Woehoe! Merci Flow!

En de bib (of 3 in ons geval) is ook een goede beginpositie. Je kan daar 'testen' of een boek de aankoop waard is.

Ik koop ook veel boeken tweedehands. Op de rommelmarkt, in de kringwinkel, op boekenmarkten.
De wildernis in kocht ik dinsdag, na mijn blog en op weg naar mijn werk, in de Sleghte. Ik spring daar geregeld eens binnen, dat kan zijn omdat ik iets specifieks zoek maar ook om boeken te verkopen én om gewoon wat te snuisteren (als aangenaam tijdverdrijf).

Milk and honey kocht ik via bol.com. Ik leerde Rupi kennen via Instagram en was direct verkocht. Dit soort boeken vind je niet overal en daar is bol.com dan weer goed voor, zij hebben echt véél. En snel in de brievenbus, ook handig. Ohja, er komt dra een nieuw boek uit van Rupi en ge kunt het al vooruit bestellen...Voor de echte fans :)

How to be a woman kwam ik toevallig tegen in de kringwinkel van Dordrecht.(In onze jaarlijkse vakantie kunnen bezoeken aan kringwinkels zeker niet ontbreken...) Ik las al meerdere boeken van Caitlin, dit trouwens ook ooit, en het zijn stuk voor stuk boeken die je als vrouw moet gelezen hebben.

Liefde is een eiland, de enige Claudie die ik nog niet had, kocht ik in Paard van Troje. Wat een dag, wat een moment! Claudie lezen is weg van de wereld zijn...
(Eerst even zeggen dat ik vind dat iedereen zeker regelmatig een boek moet kopen in een onafhankelijke boekenwinkel, geen keten. De kleintje steunen!)
Ook in onze vakantie, gingen wij een dagje naar Gent. Ik wou onder andere De Superette zien (en proeven). Aanrader! Toen zag ik plotseling de boekenwinkel Paard van Troje, die ik enkel kende van naam maar nog nooit had bezocht. Een paradijs, ga daar heen! Trek een dag uit. Wat een weelde, wat een schatkamer.
Je vind daar wat je niet zoekt maar wel wil vinden. Een hele toffe manier van boekenshoppen én de warme chocomelk is er ook lekker!

Forever words zag ik toen ik in De Groene Waterman aan het snuisteren was. Ook een onafhankelijke boekenwinkel, ook een schatkamer. In Antwerpen, voor wie Gent wat ver is. Ze hebben daar geen chocomelk maar vlakbij heb je Tartoer en die heeft zalige chocomelk dus...
Ik wist dus niet dat dat boek van Johnny Cash bestond hé, gewoon per toeval ontdekt tijdens het rondneuzen. Zalig!

Ik krijg ook vaak boeken die ik moet recenseren. Niet alle boeken kan ik met jullie lezen in dE LeeSclub, dus daarom zal ik af en toe gewoon een recensie delen met jullie, hier op mijn blog. Voor zij die graag wat extra lezen, op zoek zijn naar wat inspiratie of gewoon graag over boeken lezen.
We beginnen vandaag met een boek dat je zeker zelf moet lezen en daarna aan een neefje of nichtje kado kan doen:
50 (te) gekke dingen die dieren doen


"De cover van dit boek is schreeuwerig, aangenaam schreeuwerig. Naar mij schreeuwde hij vooral: lezen!


Een boek vol ‘bizarre en verbazingwekkende weetjes’ over dieren. Populaire wetenschap speciaal voor kinderen, maar dit 38-jarige groot-kind was op slag verliefd toen ze het boek zag, dus… En ik heb niet alleen genoten van dit boek, ik heb ook veel bijgeleerd. Zoals hoe giraffen hun oren poetsen, wat baby olifantjes met hun slurf doen en wie al vliegend kan slapen. Benieuwd geworden? Dan moet je snel zelf dit boek in huis halen.



Elk weetje wordt verbeeldt in een paginagrote illustratie. Die illustraties zijn niet enkel geweldig mooi maar ook nog eens grappig én heel goed gemaakt. Ze beelden het weetje treffend uit.

Ik was van plan dit boek na lezing aan mijn kleine neefje cadeau te doen maar ik hou het gewoon lekker zelf, veel te tof.

Enne, het is toch handig om altijd een paar originele, grappige, boeiende weetjes achter de hand te hebben? Die komen gegarandeerd nog van pas op een of ander feestje.

Want geloof me: iedereen houdt van dieren. En anders gaan ze er wel van houden na het lezen van dit boek!"

Genoeg inspiratie? Dan ga ik nu stoppen met schrijven en met mijn neus in een boek duiken.

''Nee zeggen tegen dingen die er niet toe doen, schept ruimte voor de dingen die er wel toe doen. ''
-Olaf Hoenson-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
Els

1 opmerking:

  1. In de bibliotheek gaan werken is ook een tip ;-) Dat doe ik en er gaat veel te veel moois door mijn handen.
    Bedankt voor je tips, die krijg ik graag X

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!