donderdag 11 januari 2018

Stink ik?

Geen wasverzachter meer voor mij...

Mijn huid is sinds de laatste overval veel gevoeliger geworden. Noem het gerust ferm lastig  geworden ;) Daar probeer ik op allerlei manieren iets aan te doen. Dat in combinatie met mijn pogingen om milieuvriendelijker te leven maakt dat wij sinds een half jaar geen gekochte wasverzachter meer gebruiken. Eén van mijn groene opwijkingen :)

Ik gebruik nu een mengeling van bicarbonaat, azijn, water en een paar druppels lavendelolie. Onze was is niet super zacht meer en ruikt ook niet meer super lekker maar voelt en ruikt toch best ok. En we besparen véél geld!
Dit is nog maar een eerste stap, ik denk dat ik mij in het kort dit boek  ga aanschaffen en nog meer zelf ga maken.

Maaaar, ik voel me er ook wel onzeker bij. Ben ik nog wel schoon genoeg, ruik ik nog wel fris genoeg, stink ik niet? Ik voel mij al heel mijn leven super onzeker, over vanalles en nog wat. Waaronder mijn uiterlijk verschijnen. Zeker omdat ik in een winkel werk...
Grappig hé, dat ik mij gesterkt kon voelen door een wolk van wasverzachter-geur om mij heen? Terwijl dat in feite een artificiële manier is om je ware geur te verhullen? Maar toen kon ik toch aan 'de mensen' laten zien (ruiken) dat ik een proper meisje was, een goede huisvrouw. Nu ruik ik gewoon naar niets :)

#timesup in 2018 maar voor mij is er op therapie-vlak nog wat werk aan de winkel ;) Herkenbaar?
Maken jullie ook zelf verzorgingsproducten? Tips?

Mijn wasverzachter recept:
10 gram natriumbicarbonaat
200 ml warm water
800 ml azijn
20 druppels etherische olie naar keuze
Alles mengen in een afsluitbare fles, pas op want het gaat giga schuimen!
Traag en voorzichtig mensen dus en voor gebruik altijd schudden.


''We zijn niet het product van onze omstandigheden; we zijn het product van onze beslissingen.''
-Stephen Covey-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
liefs Els

7 opmerkingen:

  1. Ik gebruik geen wasverzachter. Nooit gedaan ook. Zodra het kan droog ik buiten. Ruikt fris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ingrediënten zijn er maar tot maken is het nooit gekomen. Geuren komen hier nog uit de fabrieksfles. Ik hou wel van 'frisse' geurtjes maar het is wel zo dat je beter ongeparfumeerd naar niks kunt ruiken dan geparfumeerd te stinken. Als je 'nergens' naar ruikt kan het niet anders dan dat je proper bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gebruiken nooit wasverzachter ,,ik hang zoveel mogelijk buiten de handdoeken zijn wel harder maar dan droog je ;je beter af dan met wasverzachter .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij gebruiken ook nooit wasverzachter. Wanneer je nergens naar ruikt, lijkt mij dat eigenlijk dik in orde. Mooi citaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar het om gaat, is dat je je eigen weg durft te kiezen. Zoveel dingen zijn ons aangepraat. Be proud of yourself!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gebruik geen wasverzachter. Héél vroeger wel geprobeerd maar kreeg er uitslag van. Dus nooit meer !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig boek hoor! Kopen! Ik kreeg het cadeau met kerst. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!