donderdag 27 september 2018

Lena en de meisjes

Girlpower

Ik kocht, kreeg afgelopen weken een aantal geweldige boeken van straffe Madammen. Madammen die zich enorm kwetsbaar opstellen, heel eerlijk over hun worstelingen vertellen en dat op een manier die me mijn hoed doet afnemen. Door zich 'zwak' te tonen tonen ze hun sterkte.
Met de nodige humor en relativering.
Je eigen sukkelen, falen, het niet halen van perfectie (Wie streeft er naar zoiets onhaalbaars? Ik blijkbaar, onbewust)... bekijken met de nodige humor, het is een kunst. Mijn homeopate benadrukte het vanochtend nog eens, hoe belangrijk dat is. -Werkpuntje-


Toen kwam ik het eerste seizoen van Girls tegen op de rommelmarkt, woehoe! Ik zag alle afleveringen behalve het laatste seizoen, daar ben ik nog naar op zoek.


Die serie heeft veel voor me betekend, vooral voor de relatie met mijn lichaam.
En ergens denk ik dat we al die straffe boeken van super Madammen op de één of andere manier te danken hebben aan Lena Dunham en haar Girls.
Dankzij haar mogen Madammen met een opwijking er zijn, waarvoor dank!

De boeken zijn:
-Omdat het kan
-Van dit boek ga je beter slapen
-Asem
-Overprikkeld


''Scherend langs de modder blijft de zonnestraal schoon.''
-Eusebiu-

Boekentips zijn altijd welkom!
Geniet van het zalige weer,
liefs Els


Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!




2 opmerkingen:

  1. Ik probeer ook een 'straffe' madam te zijn, maar het valt niet altijd mee. Overprikkeld lijkt me inderdaad ook wel een boek voor mij. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Humor heb ik niet van mijzelf, spijtig genoeg. Maar er is genoeg Ageeth om dat te compenseren ;-) Fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!