donderdag 29 november 2018

#Tietloze

Nooit meer een #Tietloze

Het is weer dié tijd van het jaar: er mag gestemd worden voor dé Tijdloze, feestje!
Maaaaar jammer genoeg staan er jaar na jaar amper vrouwen in deze geweldige lijst. Terwijl er zo veel geweldige vrouwen-muziek is. Ikzelf stem al jaren op vrouwen, omdat ik dat probleem ook al had opgemerkt. Dit jaar ben ik niet de enige die er zo over denkt, RoSa vzw deelt mijn opwijking :)

Zij vragen aandacht voor het tekort aan vrouwen door middel van geweldig mooie buttons én de #Tietloze als hashtag.
Ik kon dit jaar niet goed kiezen en heb dus gekeken naar de liedjes van mijn itunes-lijst die ik afgelopen periode het meest heb afgespeeld, dat waren Trixie en Chris(tine). Valerie staat sowieso altijd op één bij mij :)

Voor zij die niet weten wat kiezen, een mini-kijkje in de vrouwenafdeling van onze cd collectie:

Donker en scheef, zoals deze dag ;)

Hoe komt het dat er zo weinig vrouwen in de lijst staan als er zo veel goede vrouwen muziek maken? Ik denk dat het te maken heeft met representering: zo lang er veel mannen in die lijsten staan blijven wij onbewust ook op mannen stemmen. Per ongeluk als het ware, tijd voor verandering! Laat jullie dus allemaal eens goed gaan en stem voor tieten.
Gestemd? Ik hoor graag jullie top 3!

Ahja, bedankt voor het stemmen op "opwijking" maar we hebben weer de shortlist niet gehaald :(

Ik heb trouwens net een geweldig boek uit: Dat kan beter!
Klik op de link hierboven, dan kan je ineens (onderaan) mijn recensie lezen. Snel bestellen en beginnen lezen, dan heb je iets boeiends te vertellen aan de komende feestdissen ;)


''Er komt een moment dat je moet opofferen wie je bent om te worden wie je kunt zijn.''
-Charles Du Bos-


Maak er nog een fijne opwijkende donderdag van,
Els


1 opmerking:

  1. Dat lijkt mij inderdaad een mooi boek. En de woorden van Charles du Bos zijn bijzonder wijs, alleen zul je er anders naar kijken als je jong bent. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!