donderdag 28 maart 2019

Pink

Pink loving girl

Ik hou van roze, noem het een opwijking :) Na geel was roze mijn lievelingskleur. Ik denk dat Barbie er voor iets tussen zat, en later Dirty Dancing;)
Twee dingen die men niet met feminisme associeert, maar ik wel. Mijn Barbie was geen doetje en Baby ook niet.

Feminisme is geen dit of dat het is en én. Sommigen hebben liever geen roze (Merel), ik wel. En jij?
Maar roze of niet het gaat om de boodschap, van Merel (die ik super vind) of van het boek of... En die boodschap geef je zelf kleur, ongeacht de kleur die het heeft :)

Ik deel graag leestips met jullie, Merel trouwens ook dus daar kan je ook inspiratie halen. Ik voelde me lang geen 'echte feministe', omdat ik niet genoeg gelezen had of... Maar daar gaat het niet om. Dus nu voel ik me wel een 'echte'.
En lees ik lustig verder, veel vrouwen, graag memoirs en non-fictie.


En ik draag soms roze, verfde onze tuinbank roze en heb graag een (imaginaire) roze bril op :)

Dus ja, sommige feministen dragen wél roze ;)
Heb jij nog (roze) leestips?
Ahja, op mijn Instagram post ik ook vaak leestips.



Er is geen andere weg dan de eigen weg.
-Spinoza-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
Els


7 opmerkingen:

  1. Geen leestips maar die roze bril moet ik dringend van onder het stof halen. Hopelijk gaat de lente me daarbij helpen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je lieve kaart, pink lady! Dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Els, ik durf voorzichtig te reageren na vele posten van u te hebben gelezen. Ik houd heeeeeel veeeel van roze! Zelfs in mijn vorige huis PRACHTIGE roze behang gehad. Roze vind ik lief en sterk tegelijkertijd.
    Zo wil ik ook graag worden/zijn..lief en sterk tegelijkertijd in plaats van bang en verdrietig vaag grijs met donkere grijze vegen.
    Dus ga ik net als u opwijkend opnieuw mijn weg zoeken. U vind roze ook mooi en dat zegt mij genoeg! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig plaatje. En vooral je regel over het dragen van een roze bril vind ik mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!