dinsdag 8 oktober 2019

Paters en paddenstoelen

Oh mooie dagen

Donderdag en vrijdag waren we samen vrij, omdat Karel donderdag verjaarde. We deden enkele fijne dingen, waarvan de nieuwe bib van Mechelen echt een hoogtepunt was. Ik wil daar wonen: voor de rust, de ruimte én de boeken. De spaghetti-avond in café Kamiel was ook weer heerlijk!
We deden niet echt grootse dingen en er was ook wel wat minder tofs (zoals naar Ikea voor een nieuwe oven, de oude was een beetje ontploft op woensdag...). Maar het was fijn om veel samen te zijn.
En veel te lezen. Ik las Het klimaat zijn wij uit, geen makkelijk boek maar echt een must read!

Zaterdag moest ik werken. Zondag gingen we, ondanks de regen, nog naar het bos én naar de Ecodroom. We kochten er honing van frambozen, aardbeiensap en sleedoornpruimen. We dronken er vegan soep en aten een vegan muffin: zalig!

Mooie dagen door kleine dingen, daar hou ik wel van! En jij?

Gevonden! Hoera!
Niet vergeten, donderdag is het weer van dat: dE LeeSclub komt dan weer samen!


''Vertrouw op jezelf. Je hoeft niet de gehele weg te zien om de eerste stap te zetten.''
-Martin Luther King-

Fijne #dankbaredinsdag,
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!  

13 opmerkingen:

  1. Ik geniet ook van de kleine dingen zoals soep maken als de kleinkinderen komen eten en vandaag terug naar de quiltclub
    en ik ben terug begonnen met lezen na de chemo was ik lang mijn
    consentratie kwijt maar het betert ,groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, nog gefeliciteerd met Karel. Klinkt als fijne dagen. Ja daar houd ik zeker van. Dat kan voelen als korte vakanties. Jij hebt de rood met witte stippels ook al gespot. Die staan nog op mijn lijstje voor dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Mijn favoriete paddenstoel. Hier in de Achterhoek heb ik ze nog steeds niet gezien nota bene.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou van de herfst en van deze paddenstoelen, zie mijn blog. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ah wat heb ik al veel rood met witte stippen langs zien komen zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja zeker Els, ik ben dol op zulke dagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kleine dingen dagen, vind ik de mooiste!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kleine dingen zijn de grootste dingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat ik die ecodroom gemist heb. Had ik zeker plezant gevonden. En al ben ik van vlakbij, de nieuwe bib heb ik zelf nog net gezien. Moet verandering in komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, kleine dingen! Eigenlijk zouden we allemaal veel meer tijd moeten hebben/maken voor kleine dingen... En je bent hier in de nieuwe bib geweest! Echt fantastisch hé. Ik voel me er telkens weer in een andere wereld. Zalig. Leuk dat je er zo van genoten hebt.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!