donderdag 3 december 2015

Hoe ouder...

Hoe ouder ik word, hoe wijzer

Echt, ik voel me met de dag wijzer worden. Gisteren bijvoorbeeld was ik heel wijs want ik at een Frozen eitje en daarin zat...tadadada:


Een Elsa voor mij (natuurlijk) en voor Karel een Olaf.
En happy dat ik was (de chocolade was nog lekker ook!).

Dat bedoel ik met hoe ouder, hoe wijzer. Ik weet beter wat me happy maakt en daar kies ik dan ook voor. Vaak is dat iets voor kinderen maar daar ga ik me dus niet meer over schamen, nem! De wereld heeft nood aan meer gelukkige mensen dus laat al jullie (kinderlijke) opwijkingen naar boven komen en leef ze uit! Dat doe ik ook :)
Ik kocht ook nog Frozen koeken maar die heb ik nog niet geproefd...

Op korte tijd zag ik een paar tekenfilms (of noemt dat tegenwoordig animatie ofzo) en die waren allemaal echt fijn. Frozen dus maar ook Brave en Up.
Ik krijg daar een goed gevoel van, wat ik van Spectre niet kan zeggen (zag ik 'per ongeluk'), daar werd ik onrustig van.
Iemand nog goede filmtips? Ik hoor het graag.

Ondertussen tekende ik ook nog dit:


Naar een Minions popje uit een 'echt Kinderei'. Die film zag ik nog niet. Aanrader?

Mijn popjes staan allemaal te pronken in mijn letterkast die boven de tv hangt (kan ik daar naar kijken als het saai is op tv :) ).

Ach, ik ben 36 jaar. Echt volwassen zal ik wel nooit meer worden. Maar dus wel ouder en wijzer, olé!

Geniet van al jullie opwijkingen, groot en klein. Het zijn #DingenDieFijnZijn om te koesteren!


Als je de goede momenten in je leven intens
en bewust beleeft, is er veel kans dat je
sterker staat in de kwade momenten.
-Phil Bosmans-

Liefs Els

Ps: Er zijn nog een paar schriftjes!


16 opmerkingen:

  1. Heeel goed van je!! Doen waar je blij en gelukkig van wordt en niet waar je onrustig of piekerig van wordt!!! Voor mij de reden dat ik liever happy-ending boeken lees dan literaire romans. Lekker ontspannen; er is al genoeg zorgelijks zonder het te zoeken.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, je hebt groot gelijk!! Niks mis mee hoor, juist een goed voorbeeld voor iedere 'volwassene' die de wereld niet meer door kinderogen kan bekijken en zich kan verwonderen over de kleine dingen....
    Ik doe met je mee :-)!
    Knuffel van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik beleef ook zoveel plezier aan films (en boeken) voor kinderen. Minions is ook een leuke film met een interessant verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O die eitjes, lekker! En altijd spannend met het cadeautje.....;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Els, wat lijken we toch op elkaar!! Ook ik zal nooit volwassen worden. Ik lees kinder- en young adult boeken, ik wil slingers en een versierde stoel op mijn verjaardag. Ik zing in de regen en stamp in de plassen. En ik ben nog nooit zo gelukkig geweest!! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je zeker al gezien maar ik blijf opnieuw kijken : Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain.
    Nesquick.
    Suikeren Jezuskes.

    Amen, Camilla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een voltreffer! Een Elsa voor Els. (De eitjes die ik had vielen nogal tegen)
    Zelf ben ik dol op de gecombineerde films. Mens echt, dier geanimeerd. Mousehunt, Stuart Little, Garfield, Doctor Dolittle, Alice in Wonderland, etc.
    Wat is ie weer gaaf, je Minionkaart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Animatie. Geanimeerd komt wellicht daarna :) Despereaux, de dappere muis ook zo schattig. Alleen animatie. (Ja ik en dol op ratten en muizen)

      Verwijderen
  8. Minion film is heel leuk om te kijken. Dus gewoon een keertje doen ;-)
    Volgens de kleine minionkenner hier in huis heb je de mooiste minion getekend die hij kent xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vond Despicable Me (vooral 1) leuker dan de Minion film.
    Hotel Transylvania vond ik ook leuk en How to train your dragon...
    Ik heb ook nog wat Japanse animé films die ik prachtig vind, zeker nu ik, dankzij Manlief, iets meer weet over de Japanse cultuur. My Neighbor Totoro... Geweldig!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kunt ook zeggen; hoe ouder hoe gekker, net waar je maar gelukkiger van wordt natuurlijk. Enne, je moet het kind in je koesteren hoor... hou vast...
    Verstandig en volwassen kan nog zo lang...
    Heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi citaat van Phil Bosmans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heb twee van je schriftjes kadoo gedaan de ontvangers waren erg blij, doem ij je schriftjes maar ,mail je

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag lieverd ik ben weer eens op bezoek en terug aan het lezen. Oh wat was ik hier al lang niet meer. Mijn Tante Betsy blog vergt veel tijd, ja je zou kunnen zeggen dat is ook een opwijking van me. Die vrolijke jurken maken me happy, maken anderen happy. Want ik ben toch een feestje om naar te kijken?! Whahaha. Gisteren toen ik in de stad liep zag ik twee winkeldames die buiten stonden te roken naar mijn roze laarsjes kijken, schijt aan. Ik was zowiezo als een zuurstok gekleed in een groen roze hartjesjurk deze keer van Lien en Giel. Ik hou ervan en ik word er happy van!
    En ik word happy van het lezen van je leuke opwijking, geniet er maar heerlijk van. En anders kun je ook nog eens een speelgoedkrans maken van al die kleine leuke speeltjes ;) als het wat teveel wordt. Ik geniet van de mijne en wil er nog wel meer gaan maken. Nu eerst tijd en energie vinden. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!