donderdag 27 oktober 2016

Dawson's Creek

Terug in de tijd

Mijzelf verwennen, als in echt me-time nemen is een moeilijke voor mij, dat wisten jullie wel al. Sinds mijn maand vakantie in augustus ben ik er bewust met bezig, goed he!? En wel in de vorm van Dawson's Creek kijken! Kennen jullie dat (nog)?


Een paar jaar geleden kocht ik deze box op de rommelmarkt (voor 10 euro denk ik) maar ik had nooit de tijd om er naar te kijken. Dacht ik. Tijd moet je maken he!? Tijd maken om iets totaal niet nuttigs te doen is ferm moeilijk voor mij, dus die box stond hier maar te verstoffen... Tot ik aan de woorden van mijn therapeut dacht: als jij er gelukkig van wordt dan is het geweldig nuttig.
En dat is waar hé.
Dus begon ik in augustus met kijken naar mijn dvd'tjes, op de computer. Zo af en toe, tussendoor. Ik zit wat minder lang op mijn gsm te tokkelen, ik kuis iets sneller, ik maak meer ovenschotels ;) En zo heb ik geregeld even tijd voor een aflevering!
En dat voelt goed. Gewoon even niets doen.
Hoewel, niets doen, soms zit ik hier te janken op mijn eentje :)

Ooit zag ik al een deel afleveringen op tv en ik geniet er nu even hard van als toen, al ben ik ongeveer 20 jaar ouder... Ik ben en blijf een fan van allerlei "young adult" dingen, noem het een opwijking.
Als het goed is geschreven, diepgang heeft, maakt het volgens mij niet uit over welke leeftijd het gaat. Het gaat mij om echte emoties, uit het leven gegrepen gebeurtenissen en mijn blik verruimen en dat alles kan ik bij deze serie.

Het gaat over verliefdheid, vreemdgaan, verslaving, uit de kast komen, geloof, er niet bij horen, twijfelen, vriendschap, familiebanden, geboorte, dood,...
Het gaat over de dingen die er echt toe doen. Echt mijn ding dus.
Kennen jullie deze serie?
Hebben jullie ook van die verwenmomentjes voor jezelf? Andere guilty pleasures?

Ikzelf zit nog maar halfweg seizoen 2, aan dit tempo heb ik nog lang plezier ;)
Vandaag heb ik nog eens een vrije donderdag, ik weet dus wat doen...


Alles wat ons ergert aan anderen,
leert ons iets over onszelf.
-Carl Jung-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
liefs Els

12 opmerkingen:

  1. Ik ken het alleen van naam, nooit gezien, maar lijkt me mooi. Ik gun mezelf niet vaak genoeg echt vrij, er moet altijd wel iets. Dagelijks een paar minuten op Instagram kijken is mijn guilty pleasure. En ik heb met mezelf afgesproken dat ik elke dg iets probeer te doen wat ik leuk vind, of het nou iets is dat moet of niet, als ik het maar leuk vind. In de praktijk lukt dat niet altijd, maar toch meestal wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dawsons creek heb ik nooit gezien. Maar ik ben helemaal akkoord met het idee dat je tijd moet maken voor dingen die je gelukkig maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken het niet, Dawsons creek, maar de woorden van je therapeut zijn om te onthouden( en er wat mee doen natuurlijk ).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Groot gelijk om afentoe eens me-time te nemen! De serie ken ik niet. Zal eens zoeken. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken de serie alleen van naam. Goed dat je jezelf de tijd gunt om je serie te kijken. Ik kijk graag op mijn laptop naar films series en documentaires. Achter de naaimachine of tijdens het haken of breien. Koptelefoon op en in mijn eigen wereld. Pleasures zonder de guilty 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voilà... eindelijk hier iemand die die serie ook kent zie! Heeft dat er mee te maken dat ik Belgische ben? Zalige serie...Verstand op nul en genieten! Wat was ik jaloers op hun woonplek... super mooi aan het water en dan zo'n buurjongen hebben... dat is toch gewoon de max om dan nog van dat "ladderke" te zwijgen... Ik zou me ook in de zetel kunnen nestelen en de ene aflevering na de andere zien... Manman en dat voor zo'n ouw madam als ik! :-) Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken de serie niet, maar wel het gevoel van op deze manier genieten. Vroeger moest ik voor een serie gewoon op tijd gaan zitten (of nestelen in bed), want we hadden nog geen videorecorder. Nu is die dwang er niet meer, het is een keuze. Dat doe jij goed, X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag toen maar een paar afleveringen omdat ik de meeste miste wegens niet thuis :)

      Verwijderen
  8. Gossie, ik ken de serie, maar heb hem nooit zo gevolgd.
    En er zijn er weinig die hem kennen, lees ik.
    Soms 'viel'. Ik in een aflevering en dacht ik 'misschien toch eens volgen' maar het is er nooit van gekomen. Ik ben ook wel van de 'young adult'. Niet alles, dat niet, maar de 'Twilight' hield me behoorlijk in de ban. Dat wil zeggen; de boeken. De films? Mwah. Weg eigen fantasie :-)))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalige serie, om bij weg te dromen...

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!