dinsdag 7 augustus 2012

Na regen...

...komen de slakken buiten

en wij ook! Voor een 'avondwandelingske rond den blok'.



Het was echt oppassen om op geen enkele slak te trappen. Want het is niet omdat ik ze niet graag op mijn groenten heb dat ik ze niet mooi vind. Het probleem met mijn hofke is vrees ik wat mijn eigen schuld, slakken met een huisje vang ik en zet ik buiten. Maar die komen dus hoogst waarschijnlijk de dag erna gewoon terug om verder mijn rapen op te eten :(
Ach, zo een schone beestjes iets aan doen zou ik niet over mijn hart krijgen.







 Voor een beetje mooi rustgevend groen hoef je echt niet ver te gaan...
Even een frisse neus en we kunnen er weer tegen :)

Fijne week gewenst,
liefs Els

16 opmerkingen:

  1. mijn vrienden zijn het toch niet zenne...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In den hof zijn ze een ramp, ik weet het!
      Ge moet mij eens horen vloeken!!!
      Mijn rapen hebben enkel nog stokskes, geen bladeren meer, vet veel zal er dus onder de grond niet gebeuren...
      Ik heb nog 1 spinazieplantje en 2 bietjes. Het zijn dit jaar alleen de slakken die van onze 'moestuin' leven :(

      Verwijderen
  2. Mijn vader doet elke avond zijn slakkenrondje, plukt ze en kiept zijn potje in een veldje een paar huizen verder weer uit, hij laat ze wel werken als ze aan zijn groentjes willen zitten :)
    Mooi goen, plezant hé dat dat zo dichtbij is, ik kan daar ook zo van genieten, en gisterenavond was ook zo een mooie avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's van de omgeving!! En slakken, ik loop ook met m'n neus naar de grond om niet per ongeluk op slakken te staan. Ik help ze zelfs regelmatig met oversteken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja groen is gelukkig overal, heerlijk! Mooie foto's van je omgeving! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al is het nog zo klein, want net niet te zien op de foto: dit weggetje loopt tussen de autostrade en de kmo zone achter ons.
      Liefs Els

      Verwijderen
  5. Je kaartje zat in de bus :) joepieee ! Er is er al eentje terug onderweg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Slakken met huisjes vind ik nog ok, maar naaktslakken vind ik wel zo smerig! Blegh!
    Mooi jouw omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij ons ook slakjes deze week in de tuin , ik heb ze op een ander groen plaatsje gezet, groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier zijn ook veel slakken, dit jaar wel weiniger last in onze tuin en diegene die daar voor zorgde is jammergenoeg vertrokken hihi. Hoorde dat onze egel dus wel een liefhebber is van slakken dus vandaar dat wij er weiniger last van hadden als de buren ;).

    Zalig dat jullie samen kunnen genieten van wandelen, mis dat wel. Dat moet ik altijd alleen doen, maar och zo hebben wij andere dingen die we wel samen doen ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En jullie hadden een egel, moet daar dus wel heel gezellig zijn:)
      Liefs Els

      Verwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!