donderdag 23 maart 2017

Lilith en De Lijst

Het delen van moois en goeds

Ik ben hier weer, met weer een opwijking die verdacht veel lijkt op een Jezus-complex én ik ga weer 'mijn krant' De Standaard aanprijzen. Sorry not sorry. En nee, ze betalen mij niet. Deze keer gaat het over een artikel in Het Magazine, een artikel van Kelly Deriemaeker. Weer een artikel van haar hand dat er boenk op was bij mij. Ze is ferm op dreef hoor, het artikel over vriendschap, dat over spelen voor volwassenen, dat over haar bulletjournal,... soms lijk het of ze in mijn hoofd kan kijken ;)
(Kelly, doe zo voort! Merci!)

Deze keer ging het over dromen, naar aanleiding van het boek De Lijst van Yuval Abramovitz. 
In het heel kort komt het er op neer dat je je dromen in een lijst moet zetten en ze ook moet delen met anderen. Je moet er aan werken om ze te doen uitkomen en door ze te delen kom je misschien mensen tegen die je kunnen helpen ze te verwezenlijken.
Helemaal tegengesteld aan wat wij allemaal kennen en doen: verjaardagskaarsjes uitblazen en je wens in stilte doen. Dus gisteren in de supermarkt blies ik mijn wimper van Karel zijn vinger en brulde door de gangen dat ik voorgoed van die peesontsteking af wil. Ik voel nog niets qua beterschap maar alla, het kan nog komen ;)

Ik ga mij binnenkort eens in het sprokkelen van mijn dromen storten. Die lijst van 100 dromen gaat er komen.
Alvast mijn top 3:
-geen terrorisme meer
-genezing van mijn ontsteking
-lentekriebels voor iedereen
-...

En jij, heb jij 100 dromen?
Kunnen wij helpen?
Laat maar horen!





It isn't what we say or think that defines us, but what we do.
-Jane Austen-

Nog een fijne opwijkende donderdag lieverds,
Els





5 opmerkingen:

  1. We zitten gezellig even aan de koffie en ik lees je mail. Ik vraag aan C of hij nog dromen heeft, nou, niks bijzonders zegt hij alleen hoop ik dat ik nog een tijd in redelijke gezondheid verder mag leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die lentekriebels droom is volgens mij al uitgekomen :-)
    Keep on dreaming & shout it out!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook een fan van het magazine van de Standaard.(en van de artikels van Kelly) Ik heb het artikel ook gelezen. Toch vind ik een geheime wens ook nog altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja die 1e ga ik volledig in mee. Een mooie wereld voor iedereen en dat iedereen overal mag. Mix & match. Mijn eigen dromen laten zich moeilijk delen. Zodra ik mijn ene droom uitspreekt roept mijn andere droom 'en ik dan?!'

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!