dinsdag 27 juni 2017

Merci

Dank JULLIE!

Vandaag ben ik jullie dankbaar, voor het begrijpen, de lieve woorden, het herkennen. Ik ben jullie dankbaar voor het delen, het eerlijk zijn. Jullie maken, niet alleen hier, de wereld mooier. 
Pas als iedereen denkt zoals wij, jullie, kan iedereen gelukkig worden. Niet oordelen, niet veroordelen. Iedereen laten dragen, voelen, zijn wat men is.
Dank u wel mooie mensen!


Als ik in mijn ogen kijk
weet ik niet wat ik zie
laat staan wie

ik kan niet lang
mijn blik verdragen
bang
voor wat ik denken ga
of voel

als mijn ogen afdwalen
even maar
zie ik putten, vlekken, dalen
een landkaart
vol herinnering

ik kan hard zijn
zo hard
harder dan jij en zij

terwijl mijn huid zacht is
mijn hart nog softer
en mijn armen
verlangen
naar een borst om tegen
te hangen

iemand die me helpt paden
te leggen
banen te versterken
wegen in beton te gieten

de ‘jij bent goed’ weg
‘gewoon zoals je bent’ weg
om wie je bent
om wat je bent
om de jij die je
zelf nog niet kent.

(Hier wordt gewerkt aan een nieuwe bundel.) 




''Geluk ligt niet voor het oprapen. Het komt voort uit je eigen handelen.''
-Dalai Lama-

Nog een fijne Dankbare Dinsdag lieverds,
Els


11 opmerkingen:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!