dinsdag 13 juni 2017

Kracht

Liefde, natuur, muziek

De 2-3 weken extra werken (invallen voor zieke collega) blijven maar verlengd worden. Dat maakt dat die weken maanden worden en dat begint wat te wegen op mij...Vandaar dat ik hier wat minder aanwezig ben.
Ik heb last van vermoeidheid, spierpijnen, zonneallergie,... Dingen die er anders misschien ook zouden zijn maar nu zwaarder doorwegen.
Mijn ptss doet daar geen goed aan, sowieso niet, en zeker niet nu ik door allerlei omstandigheden nog wat opstootjes daarvan heb gehad.

Ik liep al een paar dagen met tranen die hoog zaten en maar niet kwamen. Tot Karel me deze link doorstuurde. Tranen met tuiten :)
Ik kende het liedje al, de film ook. Ben gek op beide. Was het dan nu de combinatie die het hem deed? Of is het een teken dat ik wat meer de natuur moet opzoeken? Of nog iets anders?
Geen idee...

Maar ik weet wel dat de tranen deugd deden, dus merci.
Ik weet ook dat de natuur, muziek en liefde mij altijd goed doen.
Dus die probeer ik zo veel mogelijk op te zoeken.


Ik vertel jullie dit niet om medelijden te krijgen, alstublieft niet, daar kan ik niet tegen. Ga ik me nog lastiger voelen ;)

Ik vertel dit omdat het niet altijd allemaal rozengeur en maneschijn is, al lijkt dat misschien soms zo. En om je te laten weten dat je niet alleen bent, als het eens wat minder gaat. Dat huilen goed is en dat je altijd tijd voor jezelf moet blijven maken.

Zing, dans, bewonder en heb lief vandaag.
Het is er een mooie Dankbare Dinsdag voor!

Het mooiste geschenk dat je kunt geven is een stukje van jezelf.
-Ralph Waldo Emerson-

Bij deze dus...
liefs Els

9 opmerkingen:

  1. Dank je Els. Soms is huilen lastig, een mooi lied, een boek een knuffel van een kleinkind doet dan goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken me daar in er zijn hier soms ook slechte momenten maar als dan de kleinkinderen komen knuffelen en zeggen ik zie je graag en mis je ja dat is gewoon zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een mooie blog voor dankbare dinsdag, dat heb je weer mooi geschreven! Daar ben je dan ook "schrijfwijf" voor, denk ik.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zing, lach en huil met je mee..
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei dat is wel pittig als je zo'n lange tijd meer moet werken dan uiteindelijk goed voor je is en te weinig tijd hebt om in balans te blijven. Tijd voor de rem. Sommige dingen moeten maar andere dingen kunnen best wachten en dan inderdaad de natuur in, brood bakken, een boek lezen, muziek luisteren. Het maakt niet uit wat als het de balans maar weer een beetje herstelt. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi dat je je zo van je kwetsbare kant laat zien. Ik leef met je mee, geen medelijden maar ik leef wel met je mee. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd rozegeur en maneschijn zou niet goed zijn... je zou er niet meer van genieten als het er wel is. Prachtige clip!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan zijn er de goede momenten die maken dat we het aankunnen.

    Pas goed op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankjewel voor het delen Els xxx
    En indirect; dankjewel Karel. Ik denk dat ik binnenkort een film moet gaan kijken... :-)
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!