donderdag 14 december 2017

Lijstjestijd!

Dingen die fijn zijn zag:

Net als afgelopen jaren hebben jullie, nu het einde van 2017 nadert, wat lijstjes van mij te goed! Ja dat heb je met een opwijking die 'delen wat je mooi vindt' heet ;)

We beginnen deze week met films (ik zag ze in 2017, ze zijn niet per sé dit jaar verschenen). Ik zag er meer dan 10, meer dan 10 toppers, maar om jullie niet ellenlang te vervelen houd ik het hier bij 10 (in willekeurige volgorde):

*The diary of a teenage girl: waarom je deze zeker moet kijken, kopen of schenken lees je hier.
*The help: omdat het een inkijk geeft in een wereld die ver van mijn bed staat, een stukje geschiedenis waar ik amper iets van afwist.
*Selma: een beetje gelijk aan het thema van de film hierboven, voor dezelfde redenen gekozen.
*Into the wild: het waarom lees je hier!
*Captain Fantastic: deze kwam hier al eens aan bod.
*The good lie: ook weer een film die me liet zien wat ik wel al eens hoorde maar zien is zo veel meer dan horen...
*We bought a zoo: een luchtigere film met een mooie boodschap. "Alles kan als je er zelf maar in gelooft. Droom groot!"
*La La Land: geweldige muziek en ook weer een geweldige boodschap. "Droom!" Geen happy end, geen cliché verhaal.
*On the road: soort van Into the wild maar anders. Het gaat ook over mensen vol opwijkingen , mensen die bewust afwijken en hun eigen weg volgen. (Het boek staat op mijn te lezen lijst.)
*Vele hemels: waarom lees je hier.

Wat hebben deze films gemeen, naast geweldige Madammen (ik heb een duidelijke voorkeur voor bepaalde actrices, girlcrushes ;)) en Mijnheren die acteren? Ze hebben allemaal een boodschap. Een aanmoedigende, opwijkende boodschap of een historische boodschap.
Ik word graag aan het denken gezet door een film, ik word ook graag geïnspireerd en aangemoedigd. Dat hebben deze films gemeen voor mij. Ze hebben me allemaal in meer of mindere mate geraakt. Ze hielpen me om meer de Els te zijn die ik wil zijn. Dat is de macht, de kracht van een goede film!

Jullie nog tips?
Volgende week bespreken we de boeken, woehoe!

''Wie zich realiseert hoe krachtig gedachten zijn, denkt nooit meer negatief.''
-Peace Pilgrim-

Liefs Els

6 opmerkingen:

  1. Leuk, dit idee van de lijstjes!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weer een heerlijke tips, als ik weer eens tijd heb.... XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de tips. On the road lijkt mij een leuke film, staat op mijn "te kijken lijstje".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je lijst! Ik ken er een aantal en heb er van genoten. La La Land ligt klaar voor de volgende zaterdagavond filmavond met het gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi lijstje. Ik ga niet zo vaak naar de film, maar koop wel af en toe een dvd. Ik hou je lijstje in mijn achterhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!