donderdag 24 mei 2018

Wilde vrouwen

Vrouwen die niet willen

Meer en meer lees ik, kijk ik over/naar vrouwen die zich op de één of andere manier (even) terug trekken uit de maatschappij. Vrouwen die de wildernis opzoeken. Even niet meer willen deelnemen aan onze haast-cultuur.
Mannen die dat doen, daar kan je veel over en van lezen. Naar 'wilde vrouwen' moet je iets harder zoeken, maar ze zijn er hoor. Opwijkende vrouwen.

Ik ben blijkbaar ook niet de enige die op zoek is naar deze verhalen. De 'wildernis-bibliotheek' wordt groter en groter. Ergens zijn we allemaal op zoek naar rust, naar stilte, naar onszelf. Dat merk ik meer en meer. Yoga, meditatie, shinrin-yoku, hiken, zelf maken,...allemaal dingen waar ik van hou en dingen die meer aandacht krijgen in de media. Dat maakt me gelukkig!

Ook zin in wilde vrouwen?
Dit zijn enkele van mijn favorieten:


*Sporen in de woestijn, ook geweldig verfilmd! Ik zag de film, haalde het boek in de bib en kan nu niet stoppen met lezen.
*Noord Een Belgisch boek  over een vrouw in Canada? Klinkt niet geweldig maar is het echt wel.
*De branding Hard en ontroerend, net als alles van Gallay.
*De komst van de wolven Al gekend door de meelezers van dE LeeSclub
*Zevenduizend eiken Intiem, eerlijk en pijnlijk ontroerend.
*Wild, ook geweldig verfilmd. Mensen die hier meer komen lezen weten al hoe gek ik op beiden ben.
*De uitweer . Moedig verhaal vol natuurschoon.

1 en 6 zijn dan ook nog eens waargebeurd. Extra geweldig dus!
Die boeken/films geven me de goesting om zelf op pad te gaan. Eerst nog maar eens even wat lef kweken ;)

Nog een fijne (buiten-) dag allemaal!
Wie lees- of kijktips heeft, ik hoor ze graag!

''Het ego zegt: als alles op zijn plek valt, voel ik rust. Het hart zegt; als ik rust voel, valt alles op zijn plek.''
-Marianne Williamson-

Liefs Els

4 opmerkingen:

  1. Dankjewel daar ben ik ook dol op
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oudste hier is er een jaar op uit op zoek naar die rust. Niet echt in de wildernis maar toch wel een beetje puur natuur in Europa. Ze genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de titels. Ik ga kijken in de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!