donderdag 29 augustus 2013

Op-wijkende donderdag ;)

Speciaal voor 'De die met nen hoek af' en het eerste Geluksvisje!

Ik heb al gemerkt dat ik niet alleen ben met mijn afwijkingen: zalig vind ik dat!
Er zijn er nog meer met nen hoek af: olé olé!
Vanaf vandaag gaan we ons, op dwingend verzoek van mijn man, niet meer 'de die met afwijkingen' noemen.
Dat klinkt veel te negatief voor iets dat eigenlijk wel positief is, ondanks den hoek er af. Vanaf nu noemen we die afwijkingen:......tadadadada: opwijkingen!!!
Klinkt inderdaad beter hé!

Speciaal voor jullie, nog een opwijking van mij: boodschappen achterlaten!
En dan bedoel ik met woorden (soms met/of beelden) én positief. Om de wereld een beetje mooier en gelukkiger te maken, met kleine dingen (dat is de Jezus in mij).

Jullie weten al dat ik kaartjes achterlaat in bibboeken:

en soms ook in fietstassen (met een compliment over de mooie fiets) of in brievenbussen (met een compliment over de tuin ofzo) of....

En dat ik naast lintjes en lapjes ook krijtboodschappen acherlaat:

Voor de lieverds van de Wolkenclub



Terwijl ik daar met bezig ben vergeet ik natuurlijk niet omhoog te kijken, voedsel voor mijn ziel tanken:





Met zo een mooi 'voedsel'  in mijn ziel en hart krijg ik nog meer goesting én inspiratie om 'goed' te doen. Vandaar mijn volgende project: Geluksvissen! (gehaakt naar het voorbeeld van Ingrid)




Want iedereen kan wel een portie geluk gebruiken, dacht ik zo.
Ik ga deze vissen hier en daar achter laten, wie er een vindt mag hem houden en genieten van het positieve dat de vis zal brengen ;)
Op het labeltje dat ik er aan hang staat mijn e-mailadres, het zou wel zo fijn zijn om een mailtje te krijgen van de 'eerlijke vinder'! Spannend...
En; wat denken jullie? Is dit geen fijne, kleine manier om de wereld een beetje mooier te maken?!

Ik geniet alvast van het maken en uitdelen.
Zie je, de vissen werken al: ik word er gelukkig van ;)

Fijne donderdag!!!

Geen enkele daad van vriendelijkheid, hoe klein ook, is ooit verspilde moeite.
-Aesopus-

Liefs Els












25 opmerkingen:

  1. Oh lieverd wat ben je heerlijk bezig. Geweldig leuk zullen mensen dat toch vinden zo'n lieve positieve boodschap van jou :D. You make the world a better place met je opwijkingen! hihihi gek mens hoe verzin je het! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Ik zou dat ook willen beginnen doen. Gewoon, om de mensen content te maken met een klein dingetje... Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  3. da's een zalige leuke manier om de wereld om je heen mooier te maken. :-)
    Liefs, veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent goed bezig ! Leuk hoe jij met je acties enkele gelukkigen zal doen glimlachen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooooh, wat fijn dat er mensen bestaan als jij!
    Hierdoor word de wereld een stukje mooier, want dat is soms wel eens hard nodig!

    Je geeft me wel inspiratie met je visjes, en ga eens bedenken hoe ik dat op zijn * Haakjuffie's * ook kan gaan doen...

    Thanx meid, je bent een voorbeeld! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind uw afwijkingen eigenlijk niet af...dat klinkt raar
    Wel zeldzaam, spijtig genoeg, want amai moesten er wat meer mensen met zo n leuke dingen bezig zijn, dan was ieders leven vol van fijne verrassingen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuke en lieve opwijking heb jij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijzondere actie.
    Weet zeker dat je de wereld hiermee een beetje mooier maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spannend, ben benieuwd wie die mooie visjes gaat vangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :-) Goed bezig! Als ik dit soort initiatieven bij mij in de buurt zie dan moet ik altijd glimlachen. Niet dat dit veel gedaan wordt hoor maar als voorbeeld: Er staat bijde jachthaven vlak bij mijn werk een beeld van een Giraf. Die had vorig jaarwinter ineens een lekkere warme sjaal om. Kijk, dat is ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Els, ik heb al veel te lang niet gereageerd op je fijne blogpost! Te druk, te veel hier. Maar wat ben je een fijn mens en wat houd ik van jouw briefjes, kaartjes en lapjes en nu ook visjes die je verstopt in de wereld! Ik word zooo vrolijk van dat soort dingen!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tuurlijk zijn er meer gekken in de wereld, leuke gekken dan! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. er zouden meer mensen opwijkingen moeten hebben :-)
    ik ga je voorbeeld volgen als dat mag?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zou leuk zijn mocht ik er 1 vinden. Zonder geluk vaart niemand uiteindelijk wel.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het echt heerlijk wat je doet! Zo leuk om iemands dag op te vrolijken met een klein kaartje of leuke geluksvis! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahahahaaa! Ik ben ook zo'n 'boodschappen-achterlater'! Niet zo actief als jij, maar ik vind het ook leuk om spreuken achter te laten, magneten op een whiteboard te rangschikken in de vorm van smiley's enz. enz. :-)))
    En wat een mooie wolken...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaha! Wat gaaaf! Leuk om zo positief te zijn en overal boodschappen achter te laten, zullen veel mensen een smile van op hun toet krijgen! :-) Ja die wolken ....pff, soms worden ze hier gestoord van mij met mijn omhoog-gestaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat lees ik hier mooi dingen ... ik krijg daar een warm gevoel bij .... leuk ! Liefs Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk en wat een mooie teksten, heel leuk.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!