dinsdag 6 mei 2014

Al 2 jaar Dankbaar!

Dankbare DinsDag

26 april was het zo ver, toen bestond mijn blog 2 jaar. Wat vliegt de tijd toch!
Vandaag ben ik dus dankbaar voor die afgelopen 2 mooie jaren!!!

Waarin ik geweldig lieve Madammen leerde kennen in real life of online.
Waarin we vanalles deelden met een lach en een traan.
Ik leerde wat swappen was en Instagram en giveaway's en ...
Ik verstuurde massa's post en ik ontving ook massa's post, soms tegen de zin van onze postbode ;)
Ik deelde 'dingen die fijn zijn' maar soms ook mijn verdriet.
En jullie waren lief iets waar ik telkens van geniet.

Jullie zijn mijn extra familie geworden, ik draag jullie in mijn hoofd en in mijn hart!
Bloggen werd een deel van mijn leven, het gaf me vleugels en een nieuwe start.

Een start om de mooie kleine dingen te zien, ervan te genieten en te leren dat ze delen ze nog mooier maakt!

Ik doe het nog steeds met volle goesting, dus nee jullie zijn nog niet van mij af ;)

Bij feesten hoort trakteren, bij deze :





Mijn schoon koppel geeft hét hertenschriftje weg! Met pijn in het hart ;) Want niet alleen jullie waren er gek op maar ik ook... Een geschenk geven dat een beetje pijn doet, awel: jullie zijn het waard!
Want ik zie jullie graag!!!

Wat moet je doen: je mag reclame maken, maar dat moet niet.
Gewoon hieronder reageren met 'mooie woorden' is genoeg!

-Wat zijn mooie woorden (iets waar ik dol op ben en nooit genoeg van krijg, vandaar...): een mooie quote, wijze woorden, een citaat, een songtekst, een gedichtje (Mijnheer de Gerechtsdeurwaarder heeft al laten weten dat hij graag zelf-geschreven gedichtjes leest...),...-

Ahja, mij volgen is wel een vereiste. Omdat ik 200 volgers na 2 jaar wel cool zou vinden, best flauw van mij maar eerlijk zijn is belangrijk hé ;)

Laat jullie gaan, Mijnheer de Gerechtsdeurwaarder zal zondag een keuze maken!

En nogmaals een dikke merci, voor al het fijns en liefs en hartverwarmends en deugddoends en grappigs en moois én ....
Jullie zijn een geweldige extra familie!!!

Liefs van
een heel dankbare
Els




25 opmerkingen:

  1. Gelukkige blog verjaardag! Je bent dus al een blogjaartje ouder dan mij . Oef! Gelukkig wil je nog niet stoppen. Ik heb jouw blog nog niet zo lang geleden ontdekt en echt ik geniet van jouw eerlijke en mooie blog verhalen. Met je aantal volgers kan ik je niet meer helpen want dat ben ik alweer even! Ik probeer straks een linkje op mijn blog te plaatsen want jahaaaa ik wil heel graag meedingen naar het herten boekje! Ik wens je nog heel veel blogplezier .......en voor mezelf dus ook bij het lezen ervan :-)
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey lieverd van harte gefeliciflapstaart met je 2 jaar bloggen! Ik geniet er ook nog steeds van en moest straks weer aan je denken toen ik prachtige wolken zag ;).
    Geweldig is toch die wereld die blogland heet, ik ben ook zo blij dat het op mijn pad is gekomen en zulke lieverds als jij.
    Ik ga deze leuke en pijnvolle give away overslaan, want ik en schriftjes is geen goede combo, ik ben geen schrijver in schriftjes ;) en gun het een andere enthousiaste en dichtende volgster. Dankjewel lieverd for being you! Dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een dikke proficiat met je tweede verjaardag! Dat je lang je lief en leed en andere hersenspinsels met ons mag delen!
    Mooie woorden: desalniettemin, ontegenzeggelijk... dat is wat me nu te binnen schiet. Ik hou van lange ietwat archaïsche woorden. Zo van die woorden waarvan de dieren van Toon Tellegen ook houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja eerst maar eens een felicitatie want dat is het zeker waard !!! en ja ik hou ook van je blog en van al die leuke blogs die ik ook nu nog steeds weer tegenkom.
    Ga zo lekker door en ja wat ik ook erg leuk vind dat ik Belgische blog vriendinnen heb en ja dat heb je eerst dan nog niet door, maar dat kwartje valt dan later !!
    als je deze uitdrukking begrijpt.
    Ik hoop nog lang je blog te lezen :))
    lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Els alweer twee jaar, wat vliegt de tijd. Fijn en mooi om te lezen dat het bloggen je zoveel moois heeft gebracht! Wat lijkt het alweer lang geleden dat wij elkaar alleen nog maar van Flickr 'kenden' ;)
    Op naar de volgende twee mooie (blog)jaren!
    xx Janina
    ps het schriftje vind ik prachtig! Maar ik doe niet mee aan de give away hoor. Heb genoeg leuks van jouw al mogen ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie woorden lieve Els, en wat vliegt de tijd inderdaad.
    Ik doe helaas niet meer zoveel als in het begin maar ben je zeker niet vergeten!


    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met je tweede blogverjaardag, Els! Ik lees hier al een tijdje mee en vind het heerlijk om er telkens aan herinnerd te worden om het grote geluk te zien in de kleine dingen. In het hertjes-thema vind ik dit een leuke : “If you can’t say something nice, don’t say nothing at all” – Stampertje in Bambi, die ik zopas voor het eerst samen met de dochter van drie bekeek, pure nostalgie…

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met je tweede blogjaar! Ik ben volgende maand alweer drie jaar online...gaat snel! Ik heb laatst al een mooi boekje van je gewonnen, dus ik geef anderen een kans. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hiep Hiep hoera!! 2 jaar online ... we zijn ongeveer gelijk begonnen dan, leuk om te weten. Ik ben blij dat wij tot je tweede familie mogen behoren, ik vind dat trouwens heel mooi omschreven, zo voelt het bloggen uiteindelijk wel aan ...
    Als er hier iemand 'the queen' van de mooie woorden is, ben jij het wel. Ondanks al het leed dat je al mocht ondervinden, ga je dapper door. Ik denk dat deze quote dan ook heel toepasselijk is voor jou (en ook één van mijn favorieten)
    'It's not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain'
    Jij bent een prima danser en ik vind het supertof te lezen hoe je openbloeit, doe zo de komende 10 jaar minstens lekker verder, ik blijf meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie herinneringen, zo fragiel als het hertje op het schriftje, pen ze neer en vergeet ze nooit meer...
    Vergeet niet te genieten, van de afgelopen twee blogjaar en de nog komende...! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met 2 mooie blogjaren!!!
    Je hebt het mooi beschreven wat bloggen met jouw gedaan heeft.
    Ik doe graag mee om het te vieren hieronder uit het boekje van "mens mag je zijn" van Hans Bouma en Evelyne Dessens

    Bij hoog en bij laag

    Je hebt geen keus,
    leven geeft én neemt,
    leven streelt én beukt,

    veel dat verrukt,
    veel dat verbijstert,
    veel dat je teistert,

    je hebt geen keus,
    geloof er aan,

    als je maar
    trouw blijft aan je naam,

    als je maar
    je gezicht niet verbergt,

    geloof er aan,
    als je maar méns blijft,

    bij hoog en bij laag
    onloochenbaar mens

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, Debby, da's een prachtig gedicht. Was al heel erg fan van de gedichten van Hans Bouma, maar kende dit pareltje nog niet. Dank je voor het delen ervan.

      Verwijderen
  12. Ik ben ook heel blij dat ik jou en je blog heb leren kennen!
    Blijf fijn jezelf... :-)!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Meneer de gerechtsdeurwaarder, count me in please !
    Mooie woorden :
    I may not have gone where I intended to go, but I think I've ended up where I needed to be. Douglas Adams.
    Ps : ik zet een linkje bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo hier ben ik ook eindelijk een dikke proficiat van je oma marloes die blij is dat ze tot jouw oma benoemd is, want els ik vind je een schat en geniet altijd met volle teugen van jouw en je blog, rijmen en dichten is niet mijn sterkste ding,dikke knuffel marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat!!

    Ik zette ze al eens op mijn blog, maar ik ben er helemaal weg van:

    Ik zag je
    Ik wou je
    Ik heb je
    Ik hou je

    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd. Al twee jaar genieten van je blog, hoe fijn is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd, ik doe niet mee, want ik ben ook al zo verwend door jou, vooral met onze vriendschap dan :)!
    Wat heeft dat bloggen je Els gemaakt, en wat neem je ons mee in een ongelooflijke fijne wereld van dingen die fijn zijn, ondanks de pijn die ons allemaal zo nu en dan te beurt valt, jij staat er, mooi Els!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. gefeliciteerd met je 2 jaar bloggen! Had je van tevoren vast nooit kunnen bedenken he ;) Op naar het volgende jaar vol met moois en inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Proficiat, je blog is een warm nestje waar ik me graag in wentel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik volg je nog maar net, maar alleen al om de titel van je blog kon ik niet anders.. schrijven staat gelijk aan ademhalen, schriftjes zijn de harde schijf van mijn geheugen.. wat zou ik er graag een winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig schriftje, en ik moet op mijn tanden bijten om niet direct te schrijven dat ik meedoe. Maar ik doe niet mee want ik was de vorige keer al een gelukkige winnaar.

    "Ben ik jouw vriend?" vroeg Egel aan Eekhoorn.
    "Ja", zei Eekhoorn.
    "Hoe weet je dat zo zeker "? vroeg Egel.
    "Ik weet het", zei Eekhoorn, "Ik weet het en dat is genoeg. Jij bent m'n vriend."
    "Ben jij dan ook mijn vriend?" vroeg Egel.
    "Ja", zei Eekhoorn. "Jij bent mijn vriend en ik ben jouw vriend. Niets is zo simpel als vriendschap. Iets eenvoudigers bestaat er niet".

    'n vrolijke groet,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oeps, ik voelde al gisteren dat ik nog wat moest bij-lezen ! Proficiat met je 2de blogverjaardag !
    Bij het lezen van 'mooie woorden' dat ik spontaan aan het liedje van Johan Vernimmen : 'Mooie dagen' … et voilà, hier gaan we dan, brul maar mee :

    Dingen die fijn zijn deelt ze op haar blog
    Twee jaren lang, mijn God, hoe doet ze't toch?
    Ze haakt veel vissen en verstopt ze dan
    geluk voor iedereen en alleman
    'k Weet niet of ze van Opwijk is
    haar opwijkingen, die zijn echt niet mis
    Ze houdt van wandelen in de natuur
    dat doet ze tot in 't late avonduur

    Mooie woorden, ik hou zo van haar mooie woorden
    Mooie woorden oh oh oh, mooie woorden

    Een tijd geleden zat ze op ballet
    Met Dirty Dancing had ze dolle pret
    De pasjes kent ze nog en oefent lang
    in de living met haar lieve man.
    Van alles heeft ze in haar moestuin staan
    Ja echt ze heeft enorm haar best gedaan
    knolselder, bosaardbeien en tomaat
    in d'aarde wroeten, nee dat kan geen kwaad !

    Mooie woorden, ik hou zo van haar mooie woorden
    Mooie woorden, oh oh oh, mooie woorden

    Sinds kort kijk ik wat vaker naar omhoog
    Ook al houden ze 't daar niet altijd droog
    De wolken nemen mooie vormen aan :
    he kijk een poes, een beer en een banaan.
    Haar fraaie foto's worden we niet moe
    een zonsopgang, een ezel of een koe
    Twee poezen houden flink bij haar de wacht
    of slapen liefdevol vacht tegen vacht.

    Mooie woorden, ik hou zo van die mooie woorden
    Mooie woorden, oh oh oh mooie woorden

    Het hertenschriftje geeft z'aan ons nu weg
    We zijn er gek op , wie 't niet wint heeft pech.
    Haar illustraties zijn altijd zo lief
    Wat is die Els toch super creatief !
    We zeggen 'dank je wel', op ied're dag
    Geniet van 't leven verder met een lach
    Wat chocola, een glaasje witte wijn,
    want veel meer hoeft dat toch niet te zijn !

    Mooie woorden, ik wens jou mooie woorden
    Veel mooie woorden, oh oh oh, mooie woorden



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wow deze is echt zo mooi! Zo JIJ! Die moet je ergens prominent neerzetten op je blog. Dit is een hele terechte winnares...tot tranen geroerd :D. Dikke knuffels!

      Verwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!