donderdag 22 mei 2014

Een natje en een droogje

Bloemekes enzo...

Naast alles wat jullie al weten verzamel ik ook nog eens bloemekes en blaadjes om te drogen.
Stel er u niets serieus bij voor, gewoon op mijn eigen 'mooserige' manier:

Chaos ;)

De 'moeilijke' Jip en Janneke pers, met vijsjes.

De makkelijke, met draai-lieveheerkes ;)

Morsig soms, maar ook best mooi he!
Magnolia bloemen, eender welke kleur, worden altijd bruin...

Mooser zijn is dus een op-wijking op vele vlakken ;)
Ik ga dat echt meer en meer moeten omarmen, het is gewoon wat en wie ik ben. Ik vind alles fijner op die manier, waarom zou ik het dan 'echter' of 'netjeser' of 'volwassener' moeten doen!?

Ik droog die bloemen, kleef ze met van die 'kleefbolletjes' er in  en dat is het... Soms weet ik nog ongeveer van wanneer en waar de bloemen zijn, soms ook niet.
Meer moet dat niet zijn. Anders wordt het een 'moeten' en dan is het niet fijn meer.
En ja, ik gebruik 'kinderspeelgoed' ipv een echte pers maar dit werkt ook dus...
Laat mij maar wat moosen in mijn eigen universum, op mijn vrije donderdag, dan ben ik het gelukkigst. En jij?

Iemand met een nieuw idee is een vreemde vogel.
Tot het idee blijkt te werken...
-Mark Twain-

Maak er nog een geweldige donderdag van!
Liefs Els


16 opmerkingen:

  1. Wijk maar gewoon op, en moost gerust verder, ge doet dat supergoed !
    Merci voor uw toffe blogberichten, ge doet mij heel vaak lachen en beseffen dat de puntjes absoluut niet noodzakelijk recht boven de i moeten staan.
    Vaak zijn de i-tjes waar de puntjes bij ontbreken of op een rare plek terechtkwamen de mooiste en /of ontroerendste.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha tof! En? Gij hebt nen hof en nen tuin! Whaw!
    Moosjer maar mooi verder. Ik vind het leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kinderspeelgoed is tenminste niet zo saai !
    Hier ook van wat 'me-time' aan 't genieten. Eens helemaal alleen thuis in alle rust en stilte. Kan zo'n deugd doen ! En ook wat aan 't moosen, muusen (in mijn dialect ;-) ) eigenlijk …

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Muusen, ik hoor het u zal zeggen :) Ja, van de saai ben ik niet ;)

      Verwijderen
  4. ik deed dat graag en veel toen ik een prille tiener was : met een zelfgemaakte ( door papa ) plantenpers en een boekje vol met plantennamen en dan schreef ik er naast wat wat was. Nu heb ik terug die pers in mijn bezit, maar ik heb er nog niet veel mee gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, knap! Heb je dat boekje nog? Moet heel mooi zijn!!! Fijn ook, zo samen met je papa...

      Verwijderen
  5. vind het erg leuk en eens wat anders :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi die bloemen! Ze behouden best nog veel kleur. Met perioden ben ik een heuse bewaarder: een blad hier, een bloem daar, een stukje van een papieren zakdoek, een kassabonnetje... allemaal kleine dingen die je ongemerkt kan meenemen om een mooi moment te koesteren. Resultaat is een schrift dat langs alle kanten uitpuilt. En na zo'n schrift, wil ik een net exemplaar. Alleen maar schrijven, altijd zelfde balpen... Nu is het zo'n fase.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh, die met die lieveheersbeestjes is gaaf! Wat ben je toch altijd lekker bezig :)
    Nog heel erg bedankt voor je ontzettend lieve post, ik ben er super blij mee!!
    Veel liefsvan Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk toch! En die kleine persjes doen het net zo goed als hun grotere broers en zussen. Ik weet nog dat het bij ons vroeger altijd met een oud telefoonboek ging. En dan een zwaar stuk ijzer er boven op. Ging ook prima, maar zag er lang niet zo gezellig uit als die fleurige persjes die jij hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij hebben we vele gelijke opwijkingen .....ha ha lekker mee door gaan en ja ook op je eigen manier en nee het hoeft niet perfect gaat om de lol.liefs marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke opwijking heb je weer beschreven. Ga vooral zo door met jezelf zijn. Het bevalt mij wel hahaha
    Zag laatst een mooie spreuk voorbij komen die wil ik wel met je delen.
    "niet perfect is ook goed "
    En dat was op lapjes met verschillende steken geborduurd.
    Een heel fijn weekend toegewenst

    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!