dinsdag 17 juli 2018

Sport en lezen

Sportweekend

Op zaterdag werk ik, daarna was het voetbal op tv en daarna deden we een boswandeling. Zondag gingen we zwemmen, daarna deden we een rit op de koersfiets en daarna was het wielrennen en voetbal op tv.
Ik volg dat allemaal met een half oor, en mijn twee ogen zijn op een boek gericht. Dat vele tv kijken van Karel maakte dat ik 2 boeken uitlas. Echt tof, zo een leesmarathon!






Ik las Een schitterende chaos en daarna Onruststokers. Twee echt goede young adults. Na het tweede boek kreeg ik een huilbui van jewelste, omdat er mij plots wat dingen in verband met mijzelf duidelijk werden. Bijvoorbeeld dat het al een tijdje niet echt goed met me gaat. Wat ik wel al dacht maar niet echt invoelde. Er is een verschil tussen iets zeggen en iets begrijpen. Of zoiets...
Want dat doen goede boeken: je inzicht geven in jezelf en de wereld.
Eens je iets weet, iets herkent, het een naam geeft kan je er iets mee. Dan pas kan er verbetering optreden.
Dus hé, mijn inzicht was niet fijn maar wel goed.
Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.

Ik ben de boeken dankbaar, de sport op tv en Karel. (Die niet alleen veel tv kijkt maar ook heel veel naar mij luistert, als ik met inzichten op de proppen kom enzo.)
#DankbareDinsdag

''Mensen denken te veel aan wat ze moeten doen en te weinig aan wie ze moeten zijn.''
-Meester Eckhart-

Liefs Els



6 opmerkingen:

  1. Lieve Els, ik (her)ken je proces. Dit zijn inderdaad belangrijke stappen, ook al voelt het niet fijn. Ik ben blij dat je dat zelf ook ziet. Je bent zo'n dapper vrouwke en je gaat het aan. Dat is al veel meer dan de meeste mensen doen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wat een young adult boek teweeg kan brengen. Doe er je voordeel mee.

    ( mijn versie van jou is ook geweldig, ben er nog in bezig )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat dapper om zo eerlijk naar jezelf te zijn! Ondanks wel invoelen, kan ik dan toch nog niet eerlijk zijn naar mezelf, het maar liever niet willen erkennen als het even wat minder gaat. Ik denk dat het beter is wel eerlijk te zijn, wat je zegt, als je het eenmaal weet, kun je er iets aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je het al invoelt ben je al ver hoor! Goed op weg!

      Verwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!