dinsdag 28 oktober 2014

Moeder Natuur

Dankbaar voor alle moestuin-moois!

Met spijt in het hart oogstte ik mijn laatste zomeroogst.
Ik hoop dat er van mijn winterplantjes ook het een en ander lukt, anders was 'this it':

Pluksla en rucola.

Wortel, ui en rode biet.
Het is mooi geweest én lekker. En ook heel bevredigend om te doen. Wie nog twijfelt over een moestuin volgend jaar: doen!
Veel plaats moet je daar niet voor hebben, ik doe het ook maar in wat potten op een koertje!

Ik ben ook dankbaar (en opgelucht) dat deze puzzel van de kringwinkel wel volledig was:


maar 500 stukjes maar toch ferm moeilijk hoor! Dank u Karel om ongeveer 3/4de te puzzelen ;)
Ja Trui, soms hebben we toch eens sjans :)

Wat is het weer fijn om dankbaar te zijn!
Geniet nog van deze zalige dinsdag!

Well, I'm some stain there on your bed sheet
You're my diamond in the rough
-Paolo Nutini-

Liefs Els

6 opmerkingen:

  1. Hmmmm, lekker, rode biet !!
    Ik denk dat ik volgend jaar ook eens zo'n moestuintje-in-potten ga beginnen. Potten kan ik immers buiten bereik van de alom aanwezige konijntjes zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. njam !
    Ik heb zelf nog wel wat staan ( in potten ) : worteltjes ( ik wil nog effe wachten tot ze nog groter zijn ;) ) , bietjes ( idem ) , hier en daar wat plukslarestjes, stengelui, snijbiet en ik zaaide ook wat winterpostelein . Maar het oogsten wordt wat moeilijk omdat het al donker is als ik thuiskom ( en ik ben écht niet bereid daar vroeger voor op te staan ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar breng je mij op een idee, morgen rode biet op het menu.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeie oogst nog hè!
    Enne... Sarah Kay, daar was ik fan van toen ik nog een klein Stinsje was...
    Zo leuk om weer te zien! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!