Dank u
Dankbare dinsdag en ik bedank Martin McDonagh voor zijn geweldige film!Ik weet dat iedereen dat zegt maar in dit geval is het omdat het echt een wow film is! Ik wil hem zelfs graag nog eens terug zien. Ik zet hier bewust geen link naar de trailer omdat ik die wat misleidend vind. De trailer is zo hard en donker dat je schrik zou krijgen om te gaan (had ik) maar dat is nergens voor nodig.
Ok, het is een harde film maar daarnaast is het ook een slimme, ontroerende, grappige, hoopgevende film. Een film vol prachtige beelden, spitsvondige dialogen, geweldige acteurs (Frances!) en dingen om over na te denken. Ok, het wringt en schuurt, het gaat er soms over, het lijkt soms hopeloos en een echt happy end is er niet. Maar dat is er in het leven ook niet hé.
Prachtige film die lang nazindert en je doet inzien dat iedereen wel zijn eigen strijd voert en dat het belangrijk is om 'iets' te doen. Iets doen geeft hoop en maakt dat je aan een nieuwe dag kan beginnen.
Wanneer je een goed boek uitleest, is het alsof je afscheid neemt van een vriend.
-Voltaire-
Fijne Dankbare Dinsdag lieverds,
Els