Posts tonen met het label arenberg. Alle posts tonen
Posts tonen met het label arenberg. Alle posts tonen

dinsdag 2 oktober 2018

Spinvis

Voedsel voor de ziel

Zaterdag gingen we naar Spinvis in de Arenberg en dat was wederom geweldig!
Ik hou van zijn teksten, van zijn muziek, van zijn eenvoud en zijn complexiteit.
Die zaterdagavond heeft Spinvis mijn ziel gevoed, waarvoor dank op deze Dankbare Dinsdag!


Niet zo dank u wel aan de stakers die maken dat ik vandaag weer met de fiets naar het werk moet, net op de dag dat ze aan de liften in de voetgangerstunnel gaan werken. Mijn ptss zal weer hoogtij voeren :(

''Geluk is niet het gevolg van gemakkelijke klusjes, maar van ingewikkelde problemen die het beste in ons losmaken.''
-Theodore Isaac Rubin-

Maak er nog een fijne Dankbare Dinsdag van,
Els

donderdag 29 januari 2015

Hoera, het is Gedichtendag!

Leve de poëzie

Zij die mij al wat langer kennen weten dat dit een op-wijking is van mij: poëzie.
Kopen, lezen, luisteren en schrijven.

Vandaag is het Gedichtendag en afgelopen dinsdag was er al de uitreiking van de Herman de Coninck prijs in de Arenberg. Naar jaarlijkse traditie waren wij er bij en het was weer geweldig!
Ik heb echt genoten en was soms tot tranen toe ontroerd.
De natuur en wandelen zijn voedsel voor de ziel maar mooie woorden op een juiste plaats moeten daar niet voor onder doen.

Vandaag is dus een uitgelezen dag om wat mooie woorden van Madammen met jullie te delen.
Ik heb heel wat geliefde mannen maar Madammen kunnen altijd wat extra aandacht gebruiken dus...
Deze bundels heb ik ook allemaal gekocht, ook belangrijk om de sector te steunen. Hint, hint :)

Poëzie heeft soms de naam om saai of moeilijk te zijn, met onderstaande gedichten hoop ik jullie van het tegendeel te overtuigen!
En moest je kans zien, ga dan vooral naar dichters luisteren, dat is meestal nog mooier!

Hagar Peeters, Koffers zeelucht.

Ruth Lasters, Vouwplannen.

Hanneke van Eijken, Papieren veulens.

Els.

Houden jullie ook zo van poëzie? Hebben jullie favorietjes? Ik hoor het graag...

Wie nieuwe dingen wil ontdekken, hoeft niet op reis te gaan,
maar slechts de wereld te bekijken met een nieuwe blik.
-Marcel Proust-

Nog een fijne Opwijkende Gedichtendag!
Liefs Els