Posts tonen met het label boekentip. Alle posts tonen
Posts tonen met het label boekentip. Alle posts tonen

dinsdag 8 oktober 2019

Paters en paddenstoelen

Oh mooie dagen

Donderdag en vrijdag waren we samen vrij, omdat Karel donderdag verjaarde. We deden enkele fijne dingen, waarvan de nieuwe bib van Mechelen echt een hoogtepunt was. Ik wil daar wonen: voor de rust, de ruimte én de boeken. De spaghetti-avond in café Kamiel was ook weer heerlijk!
We deden niet echt grootse dingen en er was ook wel wat minder tofs (zoals naar Ikea voor een nieuwe oven, de oude was een beetje ontploft op woensdag...). Maar het was fijn om veel samen te zijn.
En veel te lezen. Ik las Het klimaat zijn wij uit, geen makkelijk boek maar echt een must read!

Zaterdag moest ik werken. Zondag gingen we, ondanks de regen, nog naar het bos én naar de Ecodroom. We kochten er honing van frambozen, aardbeiensap en sleedoornpruimen. We dronken er vegan soep en aten een vegan muffin: zalig!

Mooie dagen door kleine dingen, daar hou ik wel van! En jij?

Gevonden! Hoera!
Niet vergeten, donderdag is het weer van dat: dE LeeSclub komt dan weer samen!


''Vertrouw op jezelf. Je hoeft niet de gehele weg te zien om de eerste stap te zetten.''
-Martin Luther King-

Fijne #dankbaredinsdag,
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!  

dinsdag 9 oktober 2018

Toch dankbaar

Donker weekend

Het was jammer genoeg een donker weekend. Onvoorstelbaar, super pijnlijk en immens beledigend voor enorme groepen vrouwen, wereldwijd.

En toch. Toch zie ik lichtpuntjes. Ben ik dankbaar op deze Dankbare Dinsdag.
Time's up, Women's March en vele andere blijven in groep of individueel actief. De dijk is gebroken en dat houdt geen man meer tegen, hoera!

Lena Dunham had het er ook al over: deze dagen halen bij veel mensen oude pijn naar boven. Geestelijke pijn maar ook lichamelijke. Herkenbaar? Voor mij wel. Als jij het ook herkent (pijn door (onbewust) onverwerkte emoties) dan heb ik een geweldige boekentip: Weg van de pijn. Een boek dat, volgens mij, levens kan veranderen!






Wat ook helpt tegen pijn is de natuur. En die doet de laatste dagen extra haar best, geniet er van!

''Als je goed om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is.''
-K. Schippers-

Nog een fijne Dankbare Dinsdag,
Els