dinsdag 22 mei 2018

Vlierbloesemsiroop

Dank u Moeder Natuur

Moeder Natuur schenkt ons week na week, maand na maand zo veel moois en lekkers. #dankbaar!
Voor wie zin heeft: momenteel is het dé moment om vlierbloesemsiroop te maken. Heel makkelijk en super lekker. Wij gebruiken het recept van Dorien Knockaert, uit het boekske bij de krant. Maar in mijn geweldige boek : Zelf ingemaakt staat ook een recept.

Zelf drankjes brouwen is zo tof!  Wij hebben dit jaar al paardenbloemelixir gemaakt, een aardbeienlimonade en de rabarcello staat te trekken. Er komen dus nog lekker tijden aan. Dat is allemaal echt niet moeilijk en zalig lekker. Laat u gaan zou ik zeggen :)


Schol!

''Moeten is niet gezond.''
-Olaf Hoenson-

Liefs Els

8 opmerkingen:

  1. Het klinkt allemaal heel gezond. Ik maak dit soort dingen eigenlijk nooit. Misschien toch maar eens in verdiepen. Fijne week! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt allemaal lekker, Els. Maar ook ik ben niet zo van het zelfmaken, ik ben meer van het zelf opdrinken, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker! En wat een leuke recepten bij "dorien"!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ga morgen vlierbloesem pannenkoekjes bakken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dat ziet er lekker uit, ik heb dit nog nooit gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er goed uit, ik ben daarvoor heel eerlijk gezegd een beetje te lui... bij ons in de buurt is een pluktuin waar ze ook allerlei zelfgemaakt fruit lekkers verkopen... je snapt het al ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!