Posts tonen met het label moeder natuur. Alle posts tonen
Posts tonen met het label moeder natuur. Alle posts tonen

dinsdag 16 oktober 2018

Oh mooie dagen

Moeder natuur

Ik ben dankbaar voor de mooie dagen die we hebben maar ergens maken ze me ook wel een beetje bang... Het is te veel van het goede, niet?

Ondanks mijn lichte angst probeer ik er mateloos van te genieten. Ik zuiver mijn ziel en longen en vul mijn hart en zuurstofvoorrraad:


Week van het bos!




Het was een mooi weekend, laten we er samen een mooie week van maken!

''Je bent wie je vandaag kiest te zijn, niet wie je gisteren was.''
-Wayne Dyer-

Nog een fijne Dankbare Dinsdag,
Els

dinsdag 22 mei 2018

Vlierbloesemsiroop

Dank u Moeder Natuur

Moeder Natuur schenkt ons week na week, maand na maand zo veel moois en lekkers. #dankbaar!
Voor wie zin heeft: momenteel is het dé moment om vlierbloesemsiroop te maken. Heel makkelijk en super lekker. Wij gebruiken het recept van Dorien Knockaert, uit het boekske bij de krant. Maar in mijn geweldige boek : Zelf ingemaakt staat ook een recept.

Zelf drankjes brouwen is zo tof!  Wij hebben dit jaar al paardenbloemelixir gemaakt, een aardbeienlimonade en de rabarcello staat te trekken. Er komen dus nog lekker tijden aan. Dat is allemaal echt niet moeilijk en zalig lekker. Laat u gaan zou ik zeggen :)


Schol!

''Moeten is niet gezond.''
-Olaf Hoenson-

Liefs Els

dinsdag 6 februari 2018

Shinrin-yoku

Dank u Moeder Natuur

Vandaag, op dankbare dinsdag, ben ik Moeder Natuur dankbaar voor al het moois en goeds dat zij me brengt. Ik voelde het al langer, mijn therapeut bevestigde het en nu is het de nieuwste rage: Shinrin-yoku! 
Boswandelingen, bosbaden, bosbelevingen.

Dit jaar komt er een massa boeken uit over dit thema en ik kijk er al naar uit!



 Een week geen bos is een week niet geleefd!

''Geloof in een wonder.''
-Norman Vincent Peale-

Nog een fijne, groene, week!
Els

dinsdag 5 september 2017

Vandaag ben ik dankbaar voor...

Dankbaar

Vandaag een oefening die ik geleerd heb van Lou.
Iedereen kent wel al een dankbaarheidsdagboek, elke dag 3-5 dingen noteren waar je dankbaar voor bent. Heel tof, ik doe dat trouwens zelf.

Dit is net even anders:
Vandaag ben ik dankbaar voor:
.................................................
omdat:
1.
2.
3.
4.
5.

Vul maar in!
Op deze manier ben je nog bewuster dankbaar.
Dank je wel Lou, op deze Dankbare Dinsdag!

Moeder natuur
1.brengt mij rust
2.schenkt mij vreugde
3.toont me dat er aan alles een einde komt
4.en een nieuw begin
5.laat me heel voelen



Fijne Dankbare Dinsdag lieverds!

''De dingen die je overkomen in het leven, bepaal je niet zelf. Hoe je later op deze dingen terugkijkt wel.''
-Olaf Hoenson-

Liefs,
Els