Posts tonen met het label heist. Alle posts tonen
Posts tonen met het label heist. Alle posts tonen

dinsdag 2 april 2024

Pasen en verjaren.

Tradities.
 
Jaarlijkse tradities, als geruststellende stapstenen doorheen het hectische leven: ik hou er van!
Dit weekend kwamen er een paar samen. Pasen en mijn verjaardag komende donderdag.
 
Op zondag stond ik op om chocolade eieren te zoeken (verstopt door Paashaas Karel) en daarna reden we naar Heist om met onze blote voeten in de zee te gaan; een verjaardagstraditie. 
 

Wat een mooie dag!
 
Als afsluiting keken we A good person waarna ik mijn ogen uit mijn hoofd huilde. Ook goed. Voelde heel bevrijdend.  

Seffens ga ik werken maar eerst lees ik nog een beetje in Badje 3.
 
Heb jij fijne Paasdagen gehad? Met tradities?
 
Stay in the game, little starling. I know it’s hard sometimes. But it’s interesting as hell, and that’s what you came for. 
-Elizabeth Gilbert-

Liefs Els

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 
 

dinsdag 11 oktober 2022

Oh oh ik heb zorgen

De zee. Wash it away.

Ik maak me zorgen. En als ik me maar genoeg zorgen maak dan triggert dat heel mijn ptss systeem en verkramp ik langs alle kanten. In die fase zit ik nu. Omdat ik mijn regels heb moet ik ook continue mijn tranen bedwingen. Gezellig hoor :) Ik maak me zorgen om de stijgende energieprijzen. De laatste verhoging van ons voorschot houdt in dat mijn volledige loon opgaat aan elektriciteit...  Dat is eng. Gelukkig heeft Karel ook een loon. Voor al de andere rekeningen. Ik maak me nu ook grote zorgen om alle mensen die ik ken die alleen voor die kosten moeten opdraaien. En waar gaat dat allemaal eindigen. En die oorlog, en het klimaat en inflatie en... 
 
 
Gelukkig was het zondag tijd voor onze traditie: blote voetjes in de zee, dit keer voor Karel zijn verjaardag! Het was zonnig, niet steenkoud en niet te druk. Super fijn dus. De zee was ook zo lief om mijn zorgen even een half uurtje mee te nemen. Ondertussen bracht ze die al stiekem terug maar alla... Het deed deugd! #dankbaredinsdag Dankbaar voor de kracht van Moeder Natuur. 
 
Zaterdag mocht ik mijn boeken gaan afhalen voor de Lezersjury van de Bronzen Uil. Het eerste is ondertussen al uit: De gelijktijdigheid der dingen. Een mooi verhaal! Ik hou jullie op de hoogte van mijn jury-taken!
 
Het is de mens die de weg breder kan maken, niet de weg die de mens breder kan maken. 
-Confucius-

Een fijne week gewenst, hou jullie warm, 
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 

 

 

dinsdag 5 april 2022

Merci

Dankbare dinsdag

Dikke dank jullie wel voor alle lieve verjaardagswensen en post!
Het was een mooie dag. We gingen naar De Haan om de kunstwerk-vuurtoren te bezichtigen maar die bleek niet open, zelfs het strand was afgesloten. Daarna reden we naar Heist voor onze verjaardagstraditie:
 

 

Het was koud en nat, niet enkel het water maar ook de wind en regen. Maar ik voelde me wel leven tot in mijn kern. Daarna gingen we opwarmen met thee en een pannenkoek maar dat bleek uitzonderlijk ook niet open :(
 
Het was dus een beetje een pech-dag maar toch heb ik er van genoten. Van het samenzijn, het op pad zijn, het reinigende effect van de zee. 
 
Ik las ook net het geweldige Violeta
 
#dankbaar.
 
Donderdag doen we van dE LeeSclub, doe jij mee?  
 
Just slow things down and it becomes more beautiful.
-David Lynch-
 
Liefs Els
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

dinsdag 2 november 2021

De zee

De zee en tradities.

Voor mijn verjaardag (april) en voor die van Karel (oktober) gaan we telkens eens met onze blote voeten in de zee. Een traditie van ons tweetjes die we nu al een paar jaar in ere houden. Het is vaak niet op de dag zelf, soms (deze keer) bijna een maand later. Maar we doen het wel altijd. 
 

 
En dat is koud, en dat is afzien. Maar het is ook geweldig verkwikkend en ge voelt dat ge leeft.
#dankbaar
 
Daarna dronken we warme thee in de auto. En in de namiddag lazen we in de zetel, met een brandende kachel dichtbij. Gezellig dus.  
Energie voor een nieuwe week.
 
Ik las trouwens Ketting van goud uit. Spannend! 
 
Alles is er al van binnen.
-Typhoon-
 
Nog een fijne #dankbaredinsdag,
Els
 
 

dinsdag 16 oktober 2018

Oh mooie dagen

Moeder natuur

Ik ben dankbaar voor de mooie dagen die we hebben maar ergens maken ze me ook wel een beetje bang... Het is te veel van het goede, niet?

Ondanks mijn lichte angst probeer ik er mateloos van te genieten. Ik zuiver mijn ziel en longen en vul mijn hart en zuurstofvoorrraad:


Week van het bos!




Het was een mooi weekend, laten we er samen een mooie week van maken!

''Je bent wie je vandaag kiest te zijn, niet wie je gisteren was.''
-Wayne Dyer-

Nog een fijne Dankbare Dinsdag,
Els

dinsdag 6 juni 2017

Wat helpt...

Het leven

Het leven is niet makkelijk, niet op kleine schaal en zeker niet op grote schaal.
Er is veel pijn en verdriet, in mij, in ons, in de wereld.
Liefde is altijd het antwoord.

En de dingen die helpen hoeven niet groot te zijn, vaak zijn ze klein en gratis.
Een glimlach, een luisterend oor, een knuffel, een Geluksplant, blote voeten in de zee...


Dankbaar voor alle dingen die mij helpen.
Nog een fijne dankbare dinsdag lieverds!

''Vandaag is ongewone dag. We hebben hem nooit eerder geleefd. We zullen hem nooit meer leven; het is de enige dag die we hebben.''
-W. A. Ward-

Liefs Els

zondag 2 april 2017

Bijna 38, nog niet volwassen

Zondag Zeedag

Bijna 38, nog steeds last van mijn voet en toch...


-kocht ik afgelopen week voor het eerst sinds ongeveer een kwart eeuw (ik word oud..) een salopet!
-at ik 2 keer een ijsje
-liep ik op blote voeten op het strand
-spetterde ik mijzelf al gillend nat
-raapte ik schelpen
-staarde ik naar rare wezens in de wolken
-werd ik blij als een kind van opgehangen slingers (Jip en Janneke!)
-...
 bijna weer een jaar ouder en niets minder kinds.

Ik ga het nooit leren.
Wil ik trouwens niet.

37, wel het jaar van mijn eerste tattoo.
Best volwassen of, voor anderen, misschien net niet ;)

Ik weet nog steeds niet alles, ik voel nog steeds te veel, denk te veel, laat te weinig los, ben te streng voor mij, te lief voor een ander,...
Ik ben er nog niet, ergens ben ik er wel al.
Ik kom er misschien wel nooit, maar ik blijf hopen, geloven, proberen.
Leven noemen ze dat zeker ;)?

"Eigenwaarde en zelfvertrouwen put je niet uit perfectie maar uit het accepteren van imperfectie.''
-Tony Crabbe-

Nog een zalige zondag, geniet van de koers of de lente én voor wie het van toepassing is: fijne vakantie!

Liefs Els


zondag 23 oktober 2016

23 oktober 2010

6 jaar geleden

Vandaag, exact 6 jaar geleden
begon ons tweede leven
we hebben een nieuwe kans gekregen
en hebben die met beide handen gegrepen

om die kans te vieren
gingen we uitwaaien aan zee
en de wind en de golven
namen mijn laatste tranen mee

van niets heb ik spijt
de liefde overwint altijd.





Dat van die laatste tranen bleek niet waar, maar al de rest wel!

Niet jouw verleden maar jouw heden
bepaalt jouw toekomst.
-Olaf Hoenson-


Nog een mooie Zalige Zondag lieverds,
dikke kus Els

zondag 29 mei 2016

Met Krukkenboy naar (Knokke)-Heist

Zalige zondag deel zoveel

Normaal gezien gingen we weken geleden al eens uitwaaien aan zee. Maar met Karel op krukken was dat geen optie, dachten we...

Na onze positieve ervaring van vorige week zondag besloten we om vandaag gewoon wel naar zee te gaan, met de krukken.

Normaal gaan we eerst een ijsje halen bij Panaché (goddelijk lekkere aanrader), daarna wandelen we over het strand en rapen schelpjes.
Niet handig met krukken.
Thuisblijven is dan niet de boodschap, wel anders denken.

Geluksplant!

We kochten als steeds een ijsje maar aten het ipv al wandelend, nu genietend op een bankje op. Het plan was dat Karel op het bankje ging blijven zitten en ik even schelpjes ging rapen.
Maar rondkijkend op het bankje zagen we een strandbar/tent (hoe noem je zoiets) die er wel fijn uitzag. Ze hadden ook een houten steiger zodat Karel, met krukken, toch op het strand kon: olé! (En het waren lieve mensen, ook belangrijk.)
Ik kocht Karel een drankje, installeerde hem en ging zelf even op het strand wandelen. En (sorry Karel) dat was zalig! Voor het eerst in 37 jaar (voor het eerst in mijn leven dus) was ik alleen op een strand (quasi alleen, heel in de verte liepen nog mensen). Niemand om met te praten, aandacht aan te geven. Enkel het zand, de wind, de (weinige) schelpen en ik. Wow!




Klinkt zo klein en onbeduidend maar voor mij was het een grote stap en een magische ervaring.

Ik heb het niet te lang getrokken, want dat arm schaap van mij zat daar zo alleen ;)
Ik ben hem gauw (achter glas en uit de wind) gaan vervoegen.
Samen nestelden we ons lekker met wat (warme) drankjes in een zetel en het leek wel even een echte vakantie. Amai, dat deed deugd!

Als je met je schoenen in de zee gaat ipv aan de zee krijg je dit ;)

Karel amuseert zich met de kodak.

2 uur leken een dag te duren... Deugd dat dat deed!
Die krukken (en alles wat er bij hoort) brachten me al veel kopzorgen, bezorgdheid en slecht slapen. (Al is Karel nog zo een brave, makkelijke patiënt.)
Maar ze brachten mij (ons) ook al veel mooie momenten. Dingen die we anders nooit hadden geprobeerd of ontdekt.
En dat is mooi!
Grenzen verleggen. Zien wat er wel is. Genieten van het kleine.
Een deur die sluit en een raam dat opent...
 #Dingendiefijnzijn :)

Laughter is timeless, imagination has no age, and dreams are forever.
-Walt Disney-

Nog een dikke merci aan alle lieve dames die Karel al verwenden met stapels post!
En nog een zalige zondag voor jullie allemaal!
Dikke kus,
Els

Good Times inderdaad!

zondag 4 oktober 2015

Feest in het kwadraat

Zee-ige zondag

Kwadraat-dag: én het is WereldDierendag én we vierden Karel zijn verjaardag (omdat ik gisteren moest werken).

Eerst een zalig ontbijtje voor onze 2 pluchen baby's, daarna royaal uit ontbijten voor ons.
Later haaientanden rapen in Cadzand (en er weer geen gevonden, iemand tips?).
Toen pannenkoeken met ijs én chocoladesaus in Heist en schelpjes rapen op het strand.
Fijn fijn fijn én vol vol vol :)

Cadzand.


Geluksvis te Heist.

Betrapt :)




Oh wat een mooie dag! En misschien, wie weet, laat ik seffens Karel wel winnen met scrabble. Grapje hoor, ik maak hem gewoon in :)


Liefde is als vloeistof; ze vult vanzelf de lege ruimten.
Het is de mens die dit natuurlijke proces verstoort
door barrières op te werpen.
-Brian L Weiss-

Blaas de barrières op, heb lief!
Nog een liefdevolle zondagavond.
Liefs Els

dinsdag 16 juni 2015

Dankbare dinsdag

Dankbaar voor:

De liefde!
Tussen alles en iedereen maar deze week vooral tussen Karel en mij. Wat is het fijn om samen 'thuis' te zijn!


Heist.


Als de goede en de slechte keuze niet van elkaar zijn
te onderscheiden, is de wijste keuze je hart volgen.
-Mac Miller-

Nog een fijne week gewenst!

Leve de liefde,
Liefs Els

zondag 5 oktober 2014

Feestweekend!

Sleur met jou...

Dit weekend was het feest ten huize Dingen Die Fijn Zijn want... Karel was jarig!
Dus deden we dit weekend vanalles dat Karel gekozen heeft, sjans komt onze goesting overeen ;)
Gisteren stonden we midden in de nacht op (ongeveer) en gingen we over de Pontonbrug over de Schelde. Indrukwekkend, vooral met 100 jaar geleden in het achterhoofd...

Ondanks alle drukte en gedoe ben ik heel blij dat we het gedaan hebben!

Echt een unieke ervaring...

dicht bij het water...

de zon kwam op...

zo hangt het 'maar' aan elkaar...

mooi Antwerpen...

om nooit te vergeten!!!

Hier mocht iedereen een vredeswens hangen, mooi initiatief van ATV.
Bij ons verliep alles nog vlot...En ik was net op tijd terug om te gaan werken :)

In de namiddag hielden we nog een feestje met ons tweetjes in café Het Vedronken Land, alé eigenlijk niet 'in' maar wel op het terras ;)

In Nederland een Nederlands likeurtje, fijn!

En toen was onze (vooral mijn) grens bereikt... De fuif van mijn nicht hebben we niet meer gehaald, waarvoor sorry! Warm bad en bed werd het...
De drukte 's ochtends en de tol van een week in spanning ivm het vonnis...energie slopend...

Vanochtend konden we er weer tegen en gingen we samen ontbijten. Weeral feestje :)
En daarna gingen we naar onze favoriete zee, Heist, schelpjes rapen en uitwaaien!

Lekker samen...

daar scheen de zon, hier regent het...

er waren reuze veel schelpen...

en wolken voor de Wolkenclub!

En nu is het koers op tv! Karel content, ik ook want ik kan bloggen ;)
Voor sommigen  klinkt dit misschien eerder als sleur dan als feest maar voor ons was het lekker fijn samen zijn, echt feest! (Vandaar de titel van mijn bericht, ik kan mij helemaal in Claudia vinden.)

Stel je bent gelukkig,
maar weet het niet...
-Loesje-

Nog een dikke proficiat aan mijn jarig ventje en een fijne zondag aan jullie allemaal!
Liefs Els

zondag 24 augustus 2014

Likken en lezen aan zee...

Heist en van die dingen

'Onze zee' is Heist. Wij vinden het daar fijn. Niet te druk en de heerlijkste ijs in de 'Panache'.
Dus wat is er een betere beloning, voor weer een ochtend werken op zondag, dan even naar Heist gaan!? En het was nog mooi weer ook!!!

Onderweg werd het mooier en mooier.

Met veel wolken voor de Wolkenclub!

In Heist was er veel zon (maar ook koude wind).

Nils en Nikita waren er ook bij! Niet echt zee-waardig gekleed maar alla ;)

We aten een ijsje, raapten wat schelpen en stenen.

Ik hing een Geluksvis op.

We lazen lui in de duinen...

En bakten bij thuiskomst pannenkoeken met banaan. #iseefaces :)
Een fijne zondag again. Gewerkt? Ik? Vandaag? Al vergeten! Ik herinner me wolken en ijs en zee en zand en .... ;)
Straks nog en potje scrabble en het was weer een dag met een gouden randje!
Merci aan mijn Karel!

Hebben jullie ook zo genoten? De zon deed deugd he!?
Maak er een fijne (school/werk) week van!

De twee belangrijkste dagen in je leven zijn
de dag dat je bent geboren én de dag
dat je begreep waarom.
-Mark Twain-

Liefs Els


donderdag 19 juni 2014

De liefde

10 jaar!!!

Nog eens een gedeelde op-wijking : al 10 jaar getrouwd zijn ;)
Jaja, vandaag is het zo ver: we zijn al 10 jaar gelukkig getrouwd! En al 16 jaar lang samen...

Wat doe ik op een dag als vandaag achter mijn computer: Karel is naar de kinesist :(
De rugpijn die hij al van net voor ons verlof heeft werd almaar erger en het blijkt (na platen enzo) een lumbago. Nog een extra hobbel in onze 2 weken vakantie...jaja het zijn me de 2 weken wel.
En hij ziet af hoor. Desondanks deden wel al veel tofs :

We zijn al veel 'on the road' geweest:

Heist, Panache-ijs eten: mmm!

Cadzand, geen haaientanden maar wel kwallen.

Geen ijs, wel warm appelgebak. Zo een weer was het dus ;)

Pairi Daiza.

Mooi (maar de laatste keer dat ik dieren in gevangenschap wil zien, denk ik). Zoooo triest ook.

Naast de dieren is er nog veel ander moois te zien. Heel indrukwekkend!

Ben ik te teergevoelig als mijn hart dan pijn doet? Naast het feit dat ik het ook wel indrukwekkend vond...

Deze is gewoon mooi, zonder dubbel gevoel, oef!

Hier picknickten we daarnet.

En ik hing er natuurlijk een Geluksvis!

Het was weer een geweldige wandeling van Natuurpunt!
En awel, vandaag was het fijnst! Gewoon wij 2 en de natuur. Geen gedoe, geen drukte, geen andere mensen,...
En het allermooiste: dat doet mij evenveel deugd als het Karel deugd doet. Dat vind ik schoon. Omdat dat iets van ons is, van ons 'na leven'. Iets dat wij samen hebben ontdekt en waar wij samen intens van kunnen genieten.
Mijn hartje is content!!!

Merci voor 10 geweldige jaren!!! Die 6 ervoor waren ook goed zenne ;)

Home, home again
I like to be here when I can
When I come home cold and tired
It's good to warm my bones beside the fire
-Pink Floyd-

Ik wens jullie allemaal een liefdevolle donderdag!
Liefs Els