Posts tonen met het label genieten. Alle posts tonen
Posts tonen met het label genieten. Alle posts tonen

dinsdag 26 februari 2019

Het wordt tijd dat je blij bent

De zon en van die dingen

Die mooie dagen, awel dat is schoon maar ik maak me er ook best veel zorgen over. 'Waar gaat het naar toe, wat gaat dat deze zomer geven, komt dat nog goed,..?'
Ik maakte me zo veel zorgen dat ik eigenlijk vergat er van te genieten. En nu is het mooie liedje bijna uit.
Tijd dus om er wél van te genieten (al moet ik gaan werken). Bij mij is alles nogal gauw zwart-wit. Het is of zorgen maken of genieten. Maar beide kan ook, bedacht ik vanmorgen. Dat ga ik dus maar gauw doen... #DankbareDinsdag


En gij, hoe is't met u?


Not everyday is a good day,
live anyway.
-Eva Daeleman-

Fijne dag,
Els 

Zin in een boost-boek? Fuck Beauty!


donderdag 27 augustus 2015

Ik ben gehavend maar nog heel...

Kwetsbaar

Ik stel mij hier vaak kwetsbaar op, heel naakt en eerlijk. Dat is beangstigend.
Maar het helpt. Mij en anderen.
Ik krijg de mooiste, intiemste, trieste én blije mails. Weten dat ik help maakt dat ik die grens opnieuw wil oversteken...
Een opwijking ;)

Ik heb littekens, zichtbare en onzichtbare. De niet-zichtbare zijn de grootste, de diepste. Met stip op één staat mijn PTSS. Het is iets waar ik niet vaak over praat, behalve met Karel en in therapie. De mensen die mij kennen zijn het al beu gehoord (denk ik) en met onbekenden praat ik er al helemaal niet snel over. Schaamte?
Door er zo weinig over te praten speelt het, oppervlakkig, gezien geen grote rol in mijn leven waardoor ik het soms vergeet of zelf niet echt geloof. Als er dan dingen zijn die me niet lukken of me compleet afmatten voel ik me een zwakkeling. Zoals gisteren.

We gingen naar Boterhammen in het park. Karel had een dagje vrij, we namen een picknick mee en genoten volle bak van Tourist leMC (yes, eindelijk) en Guido Belcanto. Beide mannen zijn ontroerende, oprechte levenskunstenaars!
We aten, we lazen, keken naar de wolken, zongen mee, lieten een traantje...



 
We zaten, weg van de drukte, onder de bomen in het gras. En zagen dat het goed was. Flintertjes geluk werden gevangen. Fijn.

Daarna kochten we een helm voor mij. 
Daarna gingen we naar de bib.
Daarna was ik stik kapot. Hoofdpijn, spierpijn, tranen en een adem die hoog zitten, een hart dat te snel slaat en een hoofd dat niet meer denken kan...

Te veel.
Zoals zo vaak werd het me te veel. Te veel hoeft niet altijd te veel negatief te zijn. Soms is te veel fijn ook te veel.

En dan komt de teleurstelling, de schaamte, boosheid.
Het besef dat ik gehavend ben. Machteloos sta, nog steeds een slachtoffer ben op de één of andere manier.

Volgende week ga ik terug aan het werk. (20 uur per week.) Ik kijk er vol goesting naar uit! Maar vind het ook zwak van mijzelf: maar 20 uur. Karel werkt quasi het dubbele. En ik ga diegene zijn die stik kapot thuis komt. Meer dan 20 kan ik (nog) niet af. 'Ik lijk wel een lui wijf' klinkt het op mijn negatiefst.

Als ik eerlijk ben en mijzelf bekijk zoals ik bijvoorbeeld jou zou bekijken is 20 uur heel flink. Ik ben gehavend voor het leven, ik had op invaliditeit kunnen gaan en ik had kunnen leven van een uitkering. Maar ik koos er voor om de draad zo goed mogelijk weer op te nemen. Terug aan het werk te gaan en mijn centen zelf te verdienen. Als ik het zo bekijk is 20 uur veel. Namelijk 20 meer dan de 0 die ik had kunnen kiezen. En toch. Het is makkelijker om iemand anders door die bril te bekijken dan jezelf he. Voor mij toch.

Ik heb zo veel duwen in de richting van het negatieve gekregen en kies toch bewust voor het positieve, dat is toch ook flink he!? (Als ik nog maar denk aan mijzelf flink vinden schieten de tranen mij in de ogen. Het zal de regen zijn.)

Ik ben er nog niet, nog lang niet. En het lijkt me niet meer dan eerlijk om dat met jullie te delen.
Ik heb vrede met mijn nieuwe leven, mijn na-leven. Nu nog vrede met mijzelf. Daar komt dat mijzelf vergeven weer opduiken :)

Het leven, mijn leven, zit vol moois. Met geregeld een sprankel puur geluk. Gisteren sprankelde het zelfs vaak. Dat was mooi. Dank u Tourist, dank u Guido, dank u Karel, dank u wolken, dank u dansend kindje, dank u trotse fotograferende opa, dank u wuivende bomen,... U was mooi, u maakte het plaatje af!


Onderweg lasten we een plaspauze in. Stiekem ook wel een zin-in-een-ijsje-pauze :) Zo maar langs de kant van de autosnelweg, op een grauwe parking vallen er ook sprankels geluk te vangen.

Ik sta open, ik vang sprankels.
En probeer mijzelf te vergeven...

Herkenbaar?
Bedankt voor het 'luisteren'!

De kunst van het leven is thuis te zijn alsof men op reis is.
-Godfried Bomans-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
liefs Els

dinsdag 30 juni 2015

Dankbaar

Op deze Dankbare DinsDag ben ik, opnieuw, heel dankbaar

 

Omdat ik de vrijheid heb (en krijg van mijn Karel) om van al het moois om mij heen te genieten.
Deze maanden thuis doen me goed! Ik voel dat ik langzaam aan terug mijzelf aan het worden ben, in een betere versie...

En een ochtendritje op de fiets maakt de rest van de dag veel mooier:









Niet elke ochtend heb ik zin en soms is het even doorbijten maar eens op pad is het telkens genieten!
Zen voor mijn hoofd, energie voor mijn lichaam en genieten voor mijn ogen.
Als je er de tijd voor kan maken is het een aanrader hoor, even de fiets op voor de de dagelijkse beslommeringen beginnen.


Wat een prachtige dag is het vandaag.
Deze heb ik nooit eerder gezien.
-Maya Angelou-

Maak er nog een fijne Dankbare DinsDag van,
liefs Els


Ps: voor de liefhebbers, er zijn nog wat Echte Els Postkaarten in De Winkel Van Els.


Interesse? Mail me maar!


dinsdag 16 september 2014

Dankbaar!!!

Texel

Om onze 10-jaar-gehuwd-jubileum (in juni) te vieren gingen we afgelopen weekend voor 3 dagen naar Texel. En daar was veel om dankbaar voor te zijn:

Wat een mooie zee.

En geweldige duinen.

Aangenaam gezelschap.

Spectaculaire zonsondergangen.

De zeehondjes.

De Novalis Zorgboerderij.

Waar we lekker aten.

De Zelfpluktuin, waar we natuurlijk ook iets moesten proeven ;)

Kunst, waar ik natuurlijk op ben geklommen :)

De Vuurtoren, die ooit roze was ;)

Veel moois he! En veel van mijn favoriete dingen: wolken, water, schelpen, dieren, boerderij, zelfpluktuin, stoep-winkeltjes (of hoe noem je dat?), ...
Dankbaar voor zo veel moois voor de ogen, voedsel voor de ziel.

Moet nog steeds wat bekomen van alle drukte ;) Maar er bleek zo veel dat we zo graag wilden zien en je bent er maar 3 dagen... Ik ben nog niet liever dan elke avond in mijn eigen huisje maar ja, dan kom je nergens meer he. De oude worden we niet meer maar de grenzen een beetje oprekken kan geen kwaad...
Ik heb veel moois om op terug te kijken dus dat valt allemaal wel weer in zijn plooi...

Obstakels zijn die angstaanjagende dingen die je ziet
wanneer je jouw doel uit het oog verliest.
-Hannah More-

Fijne dankbare dinsdag nog,
Liefs Els


zondag 7 september 2014

Oh it's just a perfect day...

...I'm glad I spend it with him...

Gisteren was ik een beetje een wrak...Waarom? Ontlading en spanning enzo. An sich goed nieuws, dankzij jullie (waarvoor dikke merci en het werkt dus echt he!): de zaak is gesloten! Nooit verwacht dat het na bijna 4 jaar nog ooit zo ver zou komen... Nu is het afwachten voor een vonnis. Dra meer hierover hoor.

Maar vandaag was perfect en daar hoort geen rechtzaak-gedoe bij.
Vandaag was ik na vele zondagen werken weer eens vrij én we namen het er van, op onze manier.

Geweldig ontbijt, buiten in het zonnetje, in de Cargo. Lekker eten, zalige muziek en lieve bediening!

Na een geweldige rommelmarkt (geen buit-foto's wegens geschenkjes er bij) de fiets op.

Beetje zon, geen wind en aangenaam gezelschap.

Dan een vega BBQ in ons tuintje (zo een instant ding werkt echt!).

Nog een wandeling in ons favoriete park.

Waar veel moois te zien was, zoals een atalanta (?).

En een dagpauwoog (?).

Magisch mooi licht.

En paddenstoelen in vol ornaat.

Een zomers dag met een herfstig tintje...

De zon deed haar best om alles een gouden randje te geven, waarvoor dank!
Seffens nog een potje scrabble en ik ben moe maar voldaan.
Dank aan alles en iedereen dat/die zijn best deed om deze fijne dag nog fijner te maken!
Dikke kus en alvast slaapwel!

Het leven is als een fiets. Je moet voortbewegen
om het evenwicht niet te verliezen.
-Albert Einstein-

Liefs Els

zondag 31 augustus 2014

Hete Heide ;)

De Kalmthoutse Heide...

...was de vorige keer al mooi en nu nog mooier. Het was fijn om er terug te zijn! Lekker zonnig en lekker 'zennig', deugddoend dus! Voedsel voor de ziel in fijn gezelschap:

Onderweg naar huis, na mijn werk, op de fiets goot het! Dus daarom botjes aan.

Daar gekomen bleek het niet echt nodig.

De heide stond mooi in bloei.

Er waren al herfstige paddenstoelen maar het voelde (eindelijk nog eens) als zomer!

Als je dan toch botjes aanhebt neem je elke plas die je kan vinden he :)

Behalve die die eerder onder de noemer vijver vallen ;)

Ik hing nog een Geluskvis.

Keek bijna even veel naar boven als om me heen, Wolkenclub weer!

Zelf geschikt door Moeder Natuur, mooi he!

Genieten!!!

Nog meer genieten. Heel het kanneke leeggesloeberd ;)

En op weg naar huis nog het 'Licht van God'!

Perfect om de drukte van het werk te vergeten...
Ik kan er weer tegenaan deze week!
Nog een portie scrabble en het was weer een zalige zondag.

Fijne (school) week gewenst!!!

Je heelt jouw verleden niet door erin rond te dolen.
Je heelt jouw verleden door ten volle te leven in het nu.
-Marianne Williamson-

Liefs Els

zondag 24 augustus 2014

Likken en lezen aan zee...

Heist en van die dingen

'Onze zee' is Heist. Wij vinden het daar fijn. Niet te druk en de heerlijkste ijs in de 'Panache'.
Dus wat is er een betere beloning, voor weer een ochtend werken op zondag, dan even naar Heist gaan!? En het was nog mooi weer ook!!!

Onderweg werd het mooier en mooier.

Met veel wolken voor de Wolkenclub!

In Heist was er veel zon (maar ook koude wind).

Nils en Nikita waren er ook bij! Niet echt zee-waardig gekleed maar alla ;)

We aten een ijsje, raapten wat schelpen en stenen.

Ik hing een Geluksvis op.

We lazen lui in de duinen...

En bakten bij thuiskomst pannenkoeken met banaan. #iseefaces :)
Een fijne zondag again. Gewerkt? Ik? Vandaag? Al vergeten! Ik herinner me wolken en ijs en zee en zand en .... ;)
Straks nog en potje scrabble en het was weer een dag met een gouden randje!
Merci aan mijn Karel!

Hebben jullie ook zo genoten? De zon deed deugd he!?
Maak er een fijne (school/werk) week van!

De twee belangrijkste dagen in je leven zijn
de dag dat je bent geboren én de dag
dat je begreep waarom.
-Mark Twain-

Liefs Els