Posts tonen met het label zee. Alle posts tonen
Posts tonen met het label zee. Alle posts tonen

dinsdag 15 oktober 2024

Duimen

Vandaag.

Vandaag ga ik terug werken, 3 weken na mijn val. Ik werkte een dikke week verder met pijn, had toen een paar dagen vrij en kreeg nog een week ziekteverlof voorschreven door de spoedarts. Hij voorspelde zeker 4 weken pijn. Ik ben nu in de fase dat ik redelijk kan zitten en liggen. Stilliggen. Bewegen in bed doet nog veel pijn. Heb een beetje schrik dat het zware werk (heel de tijd op mijn benen en veel heffen en tillen) me terug meer pijn zal bezorgen. Afwachten.


Zondag gingen we met onzen blote voeten in de zee. Om de verkiezingen wat weg te spoelen ;) En vooral omdat het onze verjaardagstraditie is. Nog eens Hiep Hiep Hiep voor Karel! Ik zal daar vandaag wat aan terug denken.

Ik ben in een goed boek bezig: Camping.Over Camping gesproken. Ik drink thuis geen koffie maar soms denk ik er wel over om dit te kopen. Voor zo eens af en toe toch koffie te maken. Geeft me zo een heerlijk vakantie-gevoel. Iemand ervaring mee?
 
Authenticity is balance.
-Heather- 

Fijne dag, duim voor me,
Els

 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 

dinsdag 11 oktober 2022

Oh oh ik heb zorgen

De zee. Wash it away.

Ik maak me zorgen. En als ik me maar genoeg zorgen maak dan triggert dat heel mijn ptss systeem en verkramp ik langs alle kanten. In die fase zit ik nu. Omdat ik mijn regels heb moet ik ook continue mijn tranen bedwingen. Gezellig hoor :) Ik maak me zorgen om de stijgende energieprijzen. De laatste verhoging van ons voorschot houdt in dat mijn volledige loon opgaat aan elektriciteit...  Dat is eng. Gelukkig heeft Karel ook een loon. Voor al de andere rekeningen. Ik maak me nu ook grote zorgen om alle mensen die ik ken die alleen voor die kosten moeten opdraaien. En waar gaat dat allemaal eindigen. En die oorlog, en het klimaat en inflatie en... 
 
 
Gelukkig was het zondag tijd voor onze traditie: blote voetjes in de zee, dit keer voor Karel zijn verjaardag! Het was zonnig, niet steenkoud en niet te druk. Super fijn dus. De zee was ook zo lief om mijn zorgen even een half uurtje mee te nemen. Ondertussen bracht ze die al stiekem terug maar alla... Het deed deugd! #dankbaredinsdag Dankbaar voor de kracht van Moeder Natuur. 
 
Zaterdag mocht ik mijn boeken gaan afhalen voor de Lezersjury van de Bronzen Uil. Het eerste is ondertussen al uit: De gelijktijdigheid der dingen. Een mooi verhaal! Ik hou jullie op de hoogte van mijn jury-taken!
 
Het is de mens die de weg breder kan maken, niet de weg die de mens breder kan maken. 
-Confucius-

Een fijne week gewenst, hou jullie warm, 
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 

 

 

dinsdag 2 november 2021

De zee

De zee en tradities.

Voor mijn verjaardag (april) en voor die van Karel (oktober) gaan we telkens eens met onze blote voeten in de zee. Een traditie van ons tweetjes die we nu al een paar jaar in ere houden. Het is vaak niet op de dag zelf, soms (deze keer) bijna een maand later. Maar we doen het wel altijd. 
 

 
En dat is koud, en dat is afzien. Maar het is ook geweldig verkwikkend en ge voelt dat ge leeft.
#dankbaar
 
Daarna dronken we warme thee in de auto. En in de namiddag lazen we in de zetel, met een brandende kachel dichtbij. Gezellig dus.  
Energie voor een nieuwe week.
 
Ik las trouwens Ketting van goud uit. Spannend! 
 
Alles is er al van binnen.
-Typhoon-
 
Nog een fijne #dankbaredinsdag,
Els
 
 

dinsdag 23 juli 2019

De zee in een boek

De zee, het boek

Het zeeboek lezen en dan naar de zee gaan. Dat betekent: Sarah heel dankbaar zijn. Meer weten is meer zien en dat is zooo fijn!
Als er één boek is dat je deze zomer in huis moet halen dan is het dit wel.
Of dat van mij, dat mag ook.


Zien jullie de hitte wat zitten? Ik niet... Bij een warme bakker werken is nu niet ideaal ;)




''Het onderbewuste beantwoordt de meeste vragen als je leert te ontspannen en te wachten op het antwoord.''
-William S. Burroughs-

Hou jullie fris en wie kan: geniet aan zee!
Nog een fijne dankbare dinsdag,
liefs Els




dinsdag 16 oktober 2018

Oh mooie dagen

Moeder natuur

Ik ben dankbaar voor de mooie dagen die we hebben maar ergens maken ze me ook wel een beetje bang... Het is te veel van het goede, niet?

Ondanks mijn lichte angst probeer ik er mateloos van te genieten. Ik zuiver mijn ziel en longen en vul mijn hart en zuurstofvoorrraad:


Week van het bos!




Het was een mooi weekend, laten we er samen een mooie week van maken!

''Je bent wie je vandaag kiest te zijn, niet wie je gisteren was.''
-Wayne Dyer-

Nog een fijne Dankbare Dinsdag,
Els

dinsdag 24 april 2018

Zoutelande

#Ohmooiedagen

Zoutelande, al weken ben ik dol op dit liedje. Ik heb het al grijs gedraaid en de buren zijn het al beu ;) Maar ik nog lang niet, zeker niet na zondag...
#zaligezondag.
Want, we gingen naar Zoutelande!
Wat een mooie dag!
Warm maar niet te warm, zonnig maar niet te, druk maar niet te druk.
Er was een dekentje, blote voeten, de krant, schelpen, aspergesoep en Zoutelande-ijs (aanrader).
Het was er mooi, het was er even uit zijn, het was een mini vakantietje,...
#voedselvoordeziel

Wolkenclub weer!

2 meisjes op het strand :)


#dankbaredinsdag!

''Een schildpad weet meer van de weg te vertellen dan de haas.''
-Kahlil Gibran-

Fijne week gewenst,
Els



donderdag 14 september 2017

Let it go

Goedemorgen

Dinsdag geen tijd gehad om te bloggen, moest nog even langs de dokter voor mijn werk. Vandaag weer quasi geen tijd wegens extra dagje werken. En eerlijk: ik heb er niet echt veel zin in vandaag. Het is weer om met een boek op de zetel te liggen ;) Eens ik er ben gaat dat wel meevallen maar het is het vertrekken hé...
En daar heb ik een goede tip voor (die ik straks weer op mijzelf ga toepassen). Een opwijking!

Als het tijd begint te worden om mijn speelbroek uit te doen (ja, dat heb ik op 38-jarige leeftijd nog steeds) en mijn werkschoenen aan te doen dan zet ik een cd'ke op. Ik heb quasi altijd een favoriete powersong, zo eentje die ge goed kunt meebrullen en waarop ge kunt dansen. Momenteel is dat voor mij Let it go van Demi Lovato!
En dan dansen alsof niemand je kan zien hé, en kei luid meebrullen (sorry buren)!
Heel de dag ga je dat zwierige nog in je voeten voelen, je heupen gaan blijven wiegen en in je hoofd blijft Demi haar stem weerklinken...
Fijne dag nog!

''Soms is vreugde de bron van je glimlach. Maar soms kan je glimlach de bron van je vreugde zijn.''
-Thich Nhat Hanh-


Liefs Els

dinsdag 6 juni 2017

Wat helpt...

Het leven

Het leven is niet makkelijk, niet op kleine schaal en zeker niet op grote schaal.
Er is veel pijn en verdriet, in mij, in ons, in de wereld.
Liefde is altijd het antwoord.

En de dingen die helpen hoeven niet groot te zijn, vaak zijn ze klein en gratis.
Een glimlach, een luisterend oor, een knuffel, een Geluksplant, blote voeten in de zee...


Dankbaar voor alle dingen die mij helpen.
Nog een fijne dankbare dinsdag lieverds!

''Vandaag is ongewone dag. We hebben hem nooit eerder geleefd. We zullen hem nooit meer leven; het is de enige dag die we hebben.''
-W. A. Ward-

Liefs Els

dinsdag 25 oktober 2016

Dankbaar

Dankbaar voor zelfbegoocheling

Aan zee besefte ik het weer, de kracht van de geest.
Naar zee ga je om je hoofd leeg te laten waaien...dat kent iedereen. Ik ging de zee in, met schoenen aan (niet te diep) en liet de zee mijn zorgen wegspoelen.
Ik huppelde door de golven en voelde me vrij en vrolijk. Mijn innerlijke kind voeden...
De kracht van de zee, de kracht van de geest.
Mooi.

Dankbaar!


Herkenbaar?


Je kan maar op twee manieren leven;
alsof niets een wonder is of
alsof alles een wonder is.
-Albert Einstein-


Nog een fijne Dankbare Dinsdag lieverds,
Els

zondag 23 oktober 2016

23 oktober 2010

6 jaar geleden

Vandaag, exact 6 jaar geleden
begon ons tweede leven
we hebben een nieuwe kans gekregen
en hebben die met beide handen gegrepen

om die kans te vieren
gingen we uitwaaien aan zee
en de wind en de golven
namen mijn laatste tranen mee

van niets heb ik spijt
de liefde overwint altijd.





Dat van die laatste tranen bleek niet waar, maar al de rest wel!

Niet jouw verleden maar jouw heden
bepaalt jouw toekomst.
-Olaf Hoenson-


Nog een mooie Zalige Zondag lieverds,
dikke kus Els

zondag 29 mei 2016

Met Krukkenboy naar (Knokke)-Heist

Zalige zondag deel zoveel

Normaal gezien gingen we weken geleden al eens uitwaaien aan zee. Maar met Karel op krukken was dat geen optie, dachten we...

Na onze positieve ervaring van vorige week zondag besloten we om vandaag gewoon wel naar zee te gaan, met de krukken.

Normaal gaan we eerst een ijsje halen bij Panaché (goddelijk lekkere aanrader), daarna wandelen we over het strand en rapen schelpjes.
Niet handig met krukken.
Thuisblijven is dan niet de boodschap, wel anders denken.

Geluksplant!

We kochten als steeds een ijsje maar aten het ipv al wandelend, nu genietend op een bankje op. Het plan was dat Karel op het bankje ging blijven zitten en ik even schelpjes ging rapen.
Maar rondkijkend op het bankje zagen we een strandbar/tent (hoe noem je zoiets) die er wel fijn uitzag. Ze hadden ook een houten steiger zodat Karel, met krukken, toch op het strand kon: olé! (En het waren lieve mensen, ook belangrijk.)
Ik kocht Karel een drankje, installeerde hem en ging zelf even op het strand wandelen. En (sorry Karel) dat was zalig! Voor het eerst in 37 jaar (voor het eerst in mijn leven dus) was ik alleen op een strand (quasi alleen, heel in de verte liepen nog mensen). Niemand om met te praten, aandacht aan te geven. Enkel het zand, de wind, de (weinige) schelpen en ik. Wow!




Klinkt zo klein en onbeduidend maar voor mij was het een grote stap en een magische ervaring.

Ik heb het niet te lang getrokken, want dat arm schaap van mij zat daar zo alleen ;)
Ik ben hem gauw (achter glas en uit de wind) gaan vervoegen.
Samen nestelden we ons lekker met wat (warme) drankjes in een zetel en het leek wel even een echte vakantie. Amai, dat deed deugd!

Als je met je schoenen in de zee gaat ipv aan de zee krijg je dit ;)

Karel amuseert zich met de kodak.

2 uur leken een dag te duren... Deugd dat dat deed!
Die krukken (en alles wat er bij hoort) brachten me al veel kopzorgen, bezorgdheid en slecht slapen. (Al is Karel nog zo een brave, makkelijke patiënt.)
Maar ze brachten mij (ons) ook al veel mooie momenten. Dingen die we anders nooit hadden geprobeerd of ontdekt.
En dat is mooi!
Grenzen verleggen. Zien wat er wel is. Genieten van het kleine.
Een deur die sluit en een raam dat opent...
 #Dingendiefijnzijn :)

Laughter is timeless, imagination has no age, and dreams are forever.
-Walt Disney-

Nog een dikke merci aan alle lieve dames die Karel al verwenden met stapels post!
En nog een zalige zondag voor jullie allemaal!
Dikke kus,
Els

Good Times inderdaad!

zondag 4 oktober 2015

Feest in het kwadraat

Zee-ige zondag

Kwadraat-dag: én het is WereldDierendag én we vierden Karel zijn verjaardag (omdat ik gisteren moest werken).

Eerst een zalig ontbijtje voor onze 2 pluchen baby's, daarna royaal uit ontbijten voor ons.
Later haaientanden rapen in Cadzand (en er weer geen gevonden, iemand tips?).
Toen pannenkoeken met ijs én chocoladesaus in Heist en schelpjes rapen op het strand.
Fijn fijn fijn én vol vol vol :)

Cadzand.


Geluksvis te Heist.

Betrapt :)




Oh wat een mooie dag! En misschien, wie weet, laat ik seffens Karel wel winnen met scrabble. Grapje hoor, ik maak hem gewoon in :)


Liefde is als vloeistof; ze vult vanzelf de lege ruimten.
Het is de mens die dit natuurlijke proces verstoort
door barrières op te werpen.
-Brian L Weiss-

Blaas de barrières op, heb lief!
Nog een liefdevolle zondagavond.
Liefs Els

dinsdag 16 juni 2015

Dankbare dinsdag

Dankbaar voor:

De liefde!
Tussen alles en iedereen maar deze week vooral tussen Karel en mij. Wat is het fijn om samen 'thuis' te zijn!


Heist.


Als de goede en de slechte keuze niet van elkaar zijn
te onderscheiden, is de wijste keuze je hart volgen.
-Mac Miller-

Nog een fijne week gewenst!

Leve de liefde,
Liefs Els

zondag 18 januari 2015

Zondag maar dan anders...

Soms moet alles even op zijn kop ;)

Vandaag was het geen bosweer, dus lap, 'goed voornemen dat er geen is' er al aan ;)
Maar voor het geval er eens een zondag zou komen zonder zon (echt zeldzaam tegenwoordig) hadden we al een plan B, oef ;)

Eerst telden we natuurlijk vogels voor Natuurpunt, want het is Vogelweekend. Nog niet geteld? Snel je tuin in met een piellamp ;))) (zaklamp)

Plan B was het Kinderboekenmuseum in Den Haag. Echt een aanrader, zeker met kinderen! Want voor sommigen dingen was ik letterlijk te groot ;) Toen we een kaartje kochten keek de dame aan de balie over haar balie heen om onze kinderen te bekijken.Die er dus niet waren... Nee, nee, gewoon 2 volwassen gekken die nooit groot worden ;)

Ik keek mijn ogen uit en slurpte veel ;) (Slurpen dat leer je wel als je daar bent.)

Kikker voor Jeanne!

Carll Cneut again :)

Floddertje: Fiep en Annie: Fan!

Polleke, ook al zo gek op!


Heppie voor Haakjuffie!

Stoeltjes die ik echt wel wil!

Pim en Pom, nog  idolen van ons :)

De grote kinderen ;)

En daarna waaiden we nog even uit op het strand van Scheveningen, veel wildere zee als bij ons. En grotere schelpen! Fijn.



Dus geen bos, geen chocomelk én toch fijn!
Het kan dus, op een andere manier gelukkig zijn, oef ;)

Maar ik tel de dagen al af eer ik terug naar het bos kan hoor :)

Afwisseling van spijs doet eten he...
Fijne zondagavond nog!


Baby some day we live like kings
On top of the world together
Any day now the sun will
Coming shining through
-Clouseau-

Liefs Els


zondag 5 oktober 2014

Feestweekend!

Sleur met jou...

Dit weekend was het feest ten huize Dingen Die Fijn Zijn want... Karel was jarig!
Dus deden we dit weekend vanalles dat Karel gekozen heeft, sjans komt onze goesting overeen ;)
Gisteren stonden we midden in de nacht op (ongeveer) en gingen we over de Pontonbrug over de Schelde. Indrukwekkend, vooral met 100 jaar geleden in het achterhoofd...

Ondanks alle drukte en gedoe ben ik heel blij dat we het gedaan hebben!

Echt een unieke ervaring...

dicht bij het water...

de zon kwam op...

zo hangt het 'maar' aan elkaar...

mooi Antwerpen...

om nooit te vergeten!!!

Hier mocht iedereen een vredeswens hangen, mooi initiatief van ATV.
Bij ons verliep alles nog vlot...En ik was net op tijd terug om te gaan werken :)

In de namiddag hielden we nog een feestje met ons tweetjes in café Het Vedronken Land, alé eigenlijk niet 'in' maar wel op het terras ;)

In Nederland een Nederlands likeurtje, fijn!

En toen was onze (vooral mijn) grens bereikt... De fuif van mijn nicht hebben we niet meer gehaald, waarvoor sorry! Warm bad en bed werd het...
De drukte 's ochtends en de tol van een week in spanning ivm het vonnis...energie slopend...

Vanochtend konden we er weer tegen en gingen we samen ontbijten. Weeral feestje :)
En daarna gingen we naar onze favoriete zee, Heist, schelpjes rapen en uitwaaien!

Lekker samen...

daar scheen de zon, hier regent het...

er waren reuze veel schelpen...

en wolken voor de Wolkenclub!

En nu is het koers op tv! Karel content, ik ook want ik kan bloggen ;)
Voor sommigen  klinkt dit misschien eerder als sleur dan als feest maar voor ons was het lekker fijn samen zijn, echt feest! (Vandaar de titel van mijn bericht, ik kan mij helemaal in Claudia vinden.)

Stel je bent gelukkig,
maar weet het niet...
-Loesje-

Nog een dikke proficiat aan mijn jarig ventje en een fijne zondag aan jullie allemaal!
Liefs Els