Posts tonen met het label verjaardag. Alle posts tonen
Posts tonen met het label verjaardag. Alle posts tonen

dinsdag 15 oktober 2024

Duimen

Vandaag.

Vandaag ga ik terug werken, 3 weken na mijn val. Ik werkte een dikke week verder met pijn, had toen een paar dagen vrij en kreeg nog een week ziekteverlof voorschreven door de spoedarts. Hij voorspelde zeker 4 weken pijn. Ik ben nu in de fase dat ik redelijk kan zitten en liggen. Stilliggen. Bewegen in bed doet nog veel pijn. Heb een beetje schrik dat het zware werk (heel de tijd op mijn benen en veel heffen en tillen) me terug meer pijn zal bezorgen. Afwachten.


Zondag gingen we met onzen blote voeten in de zee. Om de verkiezingen wat weg te spoelen ;) En vooral omdat het onze verjaardagstraditie is. Nog eens Hiep Hiep Hiep voor Karel! Ik zal daar vandaag wat aan terug denken.

Ik ben in een goed boek bezig: Camping.Over Camping gesproken. Ik drink thuis geen koffie maar soms denk ik er wel over om dit te kopen. Voor zo eens af en toe toch koffie te maken. Geeft me zo een heerlijk vakantie-gevoel. Iemand ervaring mee?
 
Authenticity is balance.
-Heather- 

Fijne dag, duim voor me,
Els

 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 

donderdag 5 oktober 2023

Karel

Feest!

Dinsdag werd Karel 50! Een heuse mijlpaal. 
We namen beide vrij en planden een dagje zee, dat letterlijk én figuurlijk in het water viel. Dus bezochten we deze geweldig boeiende (gratis) tentoonstelling in het Felixpakhuis. Over de veranderingen die Antwerpen onderging tussen 1993-2023.

Veel van die beelden uit 1993 herinner ik me nog, Karel zeker want die is iets ouder én ging daar naar school. Jawel, we worden oud(er). Maar zo voelt het niet. Noem het een opwijking ;)
We zijn al de helft van Karel's leven samen. We zijn nog steeds wie we toen waren én we zijn helemaal andere mensen. Tegelijk. Raar en boeiend hé!? 


Ik denk dat het feit dat wij geen kinderen hebben ons ook jong (lees: onvolwassen) houdt. Al zal dat volgens sommigen niet iets positief zijn.

Ach, we leven hier en nu en we zijn gelukkig (meestal toch). En dat is wat telt. 
En de zee, die komt nog wel.
Hoe koud ook, we gaan er met onze blote voetjes in. Tradities moet je in ere houden! Zoals je kan zien hebben we deze zomer veel geoefend.

Terwijl ik dit type zijn ze met een pletwals en een drilboor bezig in onze straat. Soms ook met een slijkschijf. Ik luister een ASMR video van Tip of the Moon. Vandaag pas ontdekt en nu al fan. Kennen jullie ASMR? Is dat iets voor jullie? Karel doet het niets, mij heel veel. 

Ik heb net het eerste boek van An Olaerts uit en dat is een geweldige aanrader: toffe columns, ideaal voor elke dag eentje! Nu begin ik in Tosca, ik was op de boekpresentatie zaterdag en heb daardoor extra veel zin in het lezen!

We spelen graag kwartet. Ons favoriete spel is er eentje van Jip en Janneke maar dat heeft nu concurrentie gekregen: woehoe!

Ik duik in de zetel want ik moet nog een 20-tal boeken recenseren! Stress ;)
 
Als je de regenboog wilt, dan moet je tegen de regen kunnen
-Dolly Parton-
 

Lees ze,
Els

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   

dinsdag 4 april 2023

44

Lievelingsgetal!

4 is mijn lievelingsgetal, altijd al geweest. Wetende dat ik verjaar op 4/4 is dat geen wonder hé :)
Vandaag is het eindelijk zo ver: 44! Hier droom ik al van kindsbeen af over: verjaren en 2 4-en krijgen: speciaal! Al voel ik me eigenlijk nog best gewoon ;)



Zondag reden we, tussen het zwemmen en koers kijken (Karel) door, even naar zee voor onze verjaadagstraditie. Het was echt giga koud maar we deden het toch maar.

Seffens ga ik 'gewoon' werken maar ergens draag ik het 4+4 gevoel met me mee. Een heel jaar hoop ik ;)

Heb je behoefte aan iets liefs? Lievegedicht van Joost Oomen is een fijne tip!
 
 
What a wonderful life I've had! I only wish I'd realized it sooner.
-Colette-

Een feestelijke 4/4 gewenst!
Liefs,
 Els
 
 
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Ga je liever langs je onafhankelijke boekhandel? Heel goed! Doe ze dan mijn groeten:) Merci! 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!   
 


dinsdag 7 april 2020

Dankbaar

Dikke merci

Dikke merci voor alle lieve, fijne wensen voor mijn verjaardag. Online én in mijn brievenbus. Zo deugddoend!
Al bij al is het best fijn geweest. Eerst gewerkt van 6-14 uur. Daarna kadootjes uitpakken, een fietstochtje in de zon, Karel die lekker heeft gekookt, een warm bad en huilen bij A star is born ;)

De dag erna gingen we weer wandelen in de boomgaard waar nog meer bloesems in bloei stonden. En er stond een Geluksplant op mij te wachten! Ik dacht eerst dat het die van mijzelf was van een week eerder. Maar de vinder van mijn plant had er eentje in de plaats gezet voor mij, met mijn naam op! Zooooo tof!


Mooi hé! Prachtig weer ook. We zagen ook onze eerste vlinder (gehakkelde aurelia). We telden 0 mussen in de tuin maar wel veel koolmezen.

We zijn beide nog steeds aan het werk én gezond.
Ik las Hamnet uit en dat gaat één van de beste boeken van 2020 worden, weet ik nu al! Nu ben ik bezig in Ons kasteel aan zee, lijkt me ook een geweldig boek te zijn.

#dankbaredinsdag dus!
Jij ook?

''Wie je bent blijkt niet in goede tijden maar in tijden van nood.''
-Martin Luther King-

Liefs Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!

zondag 3 april 2016

De zon op zalige zondag

Téén en tander

Mooie dag vandaag! De zon is er, het is een koers-kijk-hoogdag voor Karel én we gingen gezellig samen uit ontbijten. Want morgen is het een speciale dag, iemand wordt een jaartje ouder en dat vieren we vandaag al een beetje...
Met een ontbijt voor ons en een give awayke voor jullie.
Tip van de sluier:



Biebie, alias Dingen Die Fijn Zijn oftwel ikkezelf dus ben morgen jarig. 37, amaikes :)

Ik geef één van mijn zelfgemaakte magneten weg! Laat maar weten welke je kiest en waarom. De gelukkige wordt gekozen door mijnheer de gerechtsdeurwaarder Karel en hoort nog van mij.

Ahja, voor de LEeSclub: na Rabbit lezen we op algemeen verzoek: Ik geef je de zon! Maar eerst bespreken we Rabbit op 14 april hoor (Mooi boek hé!?). Ik geef de nieuwe titel maar al mee voor de mensen die het boek willen reserveren in de bib ofzo...

                         Oh mooie dagen, ik hou zo van die mooie dagen...

De grootste kunst is jezelf te blijven in een wereld
die constant probeert je te veranderen.
-Ralph Waldo Emerson-

Maak er nog een fijne zalige zondag van,
liefs Els

zondag 4 oktober 2015

Feest in het kwadraat

Zee-ige zondag

Kwadraat-dag: én het is WereldDierendag én we vierden Karel zijn verjaardag (omdat ik gisteren moest werken).

Eerst een zalig ontbijtje voor onze 2 pluchen baby's, daarna royaal uit ontbijten voor ons.
Later haaientanden rapen in Cadzand (en er weer geen gevonden, iemand tips?).
Toen pannenkoeken met ijs én chocoladesaus in Heist en schelpjes rapen op het strand.
Fijn fijn fijn én vol vol vol :)

Cadzand.


Geluksvis te Heist.

Betrapt :)




Oh wat een mooie dag! En misschien, wie weet, laat ik seffens Karel wel winnen met scrabble. Grapje hoor, ik maak hem gewoon in :)


Liefde is als vloeistof; ze vult vanzelf de lege ruimten.
Het is de mens die dit natuurlijke proces verstoort
door barrières op te werpen.
-Brian L Weiss-

Blaas de barrières op, heb lief!
Nog een liefdevolle zondagavond.
Liefs Els

dinsdag 7 april 2015

Dikke dank u wel

Dankbare dinsdag na mijn verjaardag!

Dikke merci voor alle lieve wensen in mijn brievenbus, mailbox, op mijn blog, via Instagram,...
Ik vind jullie allemaal zo lief. Het deed echt deugd! Dikke kus!

Mijn manier om dank u te zeggen: nog gedurende gans de paasvakantie is het "2 kopen, 1 gratis" in De Winkel Van Els!
Als dat geen #Dingendiefijnzijn zijn :)
Let wel, enkel op de dingen die je online bij mij kan kopen, niet op de dingen die in real life te koop zijn bij Tse Tse.
Voor wie daar nog niet geweest is, het is de moment, nu het vakantie is. Er is veel leuks te koop voor kinderen én ze organiseren er ook kei coole workshops voor kinderen tussen 6-10 jaar. Aanrader! Jammer dat ik net iets te oud ben ;)
Vergeet Sarah en Tim ook vooral niet mijn groeten te doen :)




Gonna rise up find my direction magnetically
Gonna rise up throw down my ace in the hole

-Eddie Vedder-
 
Nog een fijne dankbare dinsdag,
liefs Els

dinsdag 31 maart 2015

Dankbaar

Dankbaar, echt waar

Omdat mijn motto is: My strenght comes from my pain (Agnostic Front).
Ik weet, uit ervaring, dat het leven kansen geeft, als je ze maar wil zien. Nu is het nog moeilijk, ik sta er midden in, maar ik ga hier op terug kijken en dankbaar zijn. Omdat dit is wat ik nodig had op weg naar meer mij....
Later ga ik dat zien, later ga ik dat voelen, dat weet ik.  Dat is het voordeel van pijnlijke ervaringen , ik ben 'daar' als eens geweest...

Dus als ik weet dat ik dat later ga denken/voelen kan ik er nu al even goed aan beginnen he :)
Ik probeer alvast!


 Free is a bird!!!! En dat in de lente, beter kan het niet he....


Mijn eerste verjaardagskadoo! Van mijn allerliefste Oma Marloes, die mij beter kent dan een echte oma;) Geweldig mooi, geweldig lief en geweldig ontroerend! Te mooi om te gebruiken maar aangezien dat zonde is ga ik het toch doen hoor! Dikke dikke kus!



En mijn tweede verjaardagskadoo! Ook al zo mooi en lief! En zo cool, met mijn naam! Dikke merci allerliefste Nadia!!!

3 keer dikke Dankbaar! En mijn allerliefste ben ik ook dankbaar, voor alle steun en bovenal omdat hij vakantie heeft genomen, om mijn eerste dagen thuis fijner te maken!
Mijn leven zit vol schatjes, waarvoor nog eens Dank!
#Dingendiefijnzijn!!!

Dank, dank, dank!

Huil niet omdat het over is,
lach omdat het gebeurd is.
-Dr. Seuss-

Liefs Els

zondag 23 maart 2014

Veel vogels!

De vogelwandeling...

Vanochtend was het zo ver, om 10 uur stonden wij aan Fort 4 te Mortsel (Antwerpen) voor een heuse vogelwandeling onder leiding van een gids! Jaja, ik wordt 'echter' met de week ;)
Enne, die wandeling was helemaal gratis, tof he! Als je ook eens zo een wandeling wil maken moet je kijken op de site van CVN. Daar kies je dan je provincie en wat je wil doen. Onze wandeling werd georganiseerd door VMPA. Natuurpunt doet het ook en er is ongetwijfeld ook zoiets dat in Nederland wandelingen doet.
Ik vind dat knap, mensen die op een zondagochtend 2 uur van hun tijd willen geven om ons gratis wat bij te leren! Mijnheer de gids van vanochtend: dikke merci!!!

Ons boekje is dus plots wel heel wat vogels rijker :)
Wat zagen wij allemaal: Reiger, Canadese ganzen, Tjif Tjaf, Pimpelmees, Koolmees, Winter Koninkje, Wilde eend, Kuifeend, Meerkoet, Waterhoen, Houtduif, Merel, Turkse tortel, Witte duif, Ekster, Kauw, Fuut,...
(ik hoop dat ik alle namen juist geschreven heb..).

Van sommige heb ik zelfs een foto, jullie raden wel wat wat is denk ik:








Daar sta ik dus graag voor op, op zondag!

Ahja, duimen jullie straks weer mee voor 'het scrabble toernooi'? Ik won dankzij jullie al 3 keer op 3 :)
En duimen jullie ook dinsdag?
Merci!!!

Nog even iets anders. De 4de is het weer zo ver en deze keer word ik al 35!!! Echt oud dus ;)
Wie zin heeft mag me altijd een verjaardagskaartje sturen, ik ben namelijk dol op post (wisten jullie nog niet he ;) )! Vergeet niet je eigen verjaardag én adres te vermelden.
Enne, niets voor niets! Er hangt een give away aan vast!!! Wel 3 zelfs.
Ik geef namelijk 3 zelf-versierde schriftjes weg:



Met Echte Elsen natuurlijk! En op handtas-formaat, heel nuttig dus :) Voor al jullie dromen, gelukkige gedachten of gewoon dingen die fijn zijn.
Mijnheer de gerechtsdeurwaarder zal, willekeurig, 3 kaartjes kiezen en die dames hebben dan gewonnen.
De post die ik al mocht ontvangen doet ook mee hoor, gene paniek. Enne, een simpel kaartje is meer dan voldoende!

Wanneer heb je voor het laatst
iets voor het eerst gedaan?

-?-

Alé, geniet nog van jullie zondag!
Liefs
Els



donderdag 4 april 2013

34 op 04/04

Ik ben er nog ;)

De meeste festiviteiten overleefd :) Gisteren met mijn ouders en broer. Vandaag een dagje vrij met mijn lieverd. Zaterdag nog eens met de neven en nichten....
Man, verjaren is afzien :) En dat op mijn leeftijd : D
Gelukkig staat er voor zondag 'Zen' op de planning!

Manlief maakte een kroon:

Chic hé! Gisteren heel de avond opgehad, ook chic. Van mij dan ;)

Ik versierde de tafel, in 'late Pasen' :

En het was gezellig!

Vandaag lekker shoppen met Karel. Te beginnen met 3 kringloopwinkels! Ja, dat stond op mijn verlanglijstje, lekker kringlopen. Wel een beetje een sof. Veel moois gezien maar zoooo duur! 4.50 euro voor een kwartet bijvoorbeeld. Jaja, ze beginnen 'hun prijzen te kennen'.
Het is dus bij voorleesboeken (in bed) gebleven.

Er was ook super veel geweldige verjaardagspost! Waarvoor DANK!!!

Tante Jannie

Lien

Marloes

Barbera

Susan

Marina

Erna
Dikke dank jullie wel lieve dames! Dit zijn de dingen die fijn zijn, die een dag een zilveren randje geven! Dikke dikke dank jullie wel!!!
Sommigen onder jullie hebben er aan gedacht om jullie eigen verjaardag door te geven, anderen niet.
Diegene die het vergeten zijn mogen het alsnog doen. Jullie zouden mij er een groot plezier mee doen! Maar: niets moet alles mag he. Maar voel je dus niet geremd, ik heb het graag.

Voor de rest wil ik jullie allemaal bedanken. Ik ben niet enkel een jaartje ouder maar ook bijna een jaar aan het bloggen. En wat een jaar...
Ik zal daar al eens over beginnen denken.

-Verbinding geeft vreugde-

Fijn avond,
liefs Els



woensdag 13 maart 2013

Top 10

Nog maar eens proberen een top tien te maken...

Om mijzelf op te beuren bij deze herintrede van de winter ga ik nog eens proberen een top met 10 fijne dingen te maken:

1. Lieve post van Miek :
Geweldig vrolijke, kleurrijke explosie van liefs en toffe dingen! Straks begin ik op mijn gemak aan je brief lieve Miek, alvast heel dikke mercie ;)

2. Een leuke brief van een meisje dat bij ons op de winkel komt, ze bedankt mij omdat ik altijd zo lief tegen haar ben :

-smelt-  En ze denkt dan ook nog eens dat ik 20 ben, ipv bijna 34! Geweldig he.
Ivm 'bijna 34': ik heb er lang over nagedacht want ik wil niemand tot 'last' zijn... Maar alé ik zeg het dan toch maar omdat ik natuurlijk dol ben op post :)  04/04 gebeurt het, dan verjaar ik. 34, best een schoon getal voor iemand die graag 4'en ziet hé.
Een kaartje sturen mag ENKEL EN ALLEEN als je je eigen verjaardagsdatum er op vermeldt!
Streng hé;)

3. Soep in de oven :

Zooooo makkelijk en nog lekker ook! Oven voorverwarmen. 1 Paprika, 4 tomaten en 2 ajuinen halveren en samen met een handvol rijst, goed wat kruiden en water in een ovenschotel doen. 45 Minuten op 200 graden en dan mixen. Simpel én lekker! (Ongeveer dit recept las ik bij iemand maar ik weet niet meer bij wie, sorry voor het 'stelen' !)

4. Buiten sneeuwt het maar binnen is het lente want ik heb katjes:


5.En een paasboom. Niet de juiste soort tak en veel te klein maar wel vlak bij mijn computer dus een schoon uitzicht:

Dit zie ik links van mijn scherm, lekker vrolijk!

6.De zon schijnt een beetje én er zijn wolken:

Herken je het, Naomi?
Enne, lid worden van de Wolkenclub kan nog steeds. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

7. Ik heb sinds kort een 'doos' om buttons te maken. Mijn eigen 'factory' :


Ik maakte er al 2, een van de doos en een eigen 'ontwerp'. Tof! (Die doos staat nu in de Flow, ik kocht ze gewoon in 't Stad leest.)

Alé, nog 3...

8. Karel is al weer bijna de oude. Hij gaat al terug hele dagen werken, flink hé! Maar morgen moet hij naar de dokter van de verzekering van de tegenpartij.... spannend.

9. Mijn tomaten zijn al flink aan het groeien:


10. En wij hebben een vogel in huis:

  Lente in huis ;)

Zo, dat is weer gelukt!!! Wat een geweldig leven heb ik toch :)
Dus, al wie een dipje heeft: maak ook zo eens een top tien! Even nadenken doet je beseffen hoeveel moois er in je leven is.

Het vermogen tot verrukking is de gave om aandacht te schenken.
-Julia Cameron-

Fijne woensdag,
liefs Els