dinsdag 11 oktober 2022

Oh oh ik heb zorgen

De zee. Wash it away.

Ik maak me zorgen. En als ik me maar genoeg zorgen maak dan triggert dat heel mijn ptss systeem en verkramp ik langs alle kanten. In die fase zit ik nu. Omdat ik mijn regels heb moet ik ook continue mijn tranen bedwingen. Gezellig hoor :) Ik maak me zorgen om de stijgende energieprijzen. De laatste verhoging van ons voorschot houdt in dat mijn volledige loon opgaat aan elektriciteit...  Dat is eng. Gelukkig heeft Karel ook een loon. Voor al de andere rekeningen. Ik maak me nu ook grote zorgen om alle mensen die ik ken die alleen voor die kosten moeten opdraaien. En waar gaat dat allemaal eindigen. En die oorlog, en het klimaat en inflatie en... 
 
 
Gelukkig was het zondag tijd voor onze traditie: blote voetjes in de zee, dit keer voor Karel zijn verjaardag! Het was zonnig, niet steenkoud en niet te druk. Super fijn dus. De zee was ook zo lief om mijn zorgen even een half uurtje mee te nemen. Ondertussen bracht ze die al stiekem terug maar alla... Het deed deugd! #dankbaredinsdag Dankbaar voor de kracht van Moeder Natuur. 
 
Zaterdag mocht ik mijn boeken gaan afhalen voor de Lezersjury van de Bronzen Uil. Het eerste is ondertussen al uit: De gelijktijdigheid der dingen. Een mooi verhaal! Ik hou jullie op de hoogte van mijn jury-taken!
 
Het is de mens die de weg breder kan maken, niet de weg die de mens breder kan maken. 
-Confucius-

Een fijne week gewenst, hou jullie warm, 
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 

 

 

5 opmerkingen:

  1. Het is ook niet makkelijk nu... Ik wens je een mooie dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zorgen herken ik. Maar er gebeuren ook mooie dingen. Bij onze kleinzoon wordt nu brood uitgedeeld tijdens de pauze. Ik weet zeker dat daar veel gebruik van gemaakt gaan worden, want veel gezinnen bezuinigen hierop. En dat deden ze hiervoor ook al. Dan ben ik maar blij dat dat voor de kinderen geregeld wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een weinig rooskleurige tijd. Fijn dat je iemand naast je hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja moeilijke tijd he! Jullie ook al zo'n hoge rekening, super vervelend Hopelijk keert het tij snel. En dan die oorlog in oekraine, die baart me nog het meeste zorgen van alles! Goed dat je afleiding zoekt aan zee!!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!