dinsdag 26 februari 2019

Het wordt tijd dat je blij bent

De zon en van die dingen

Die mooie dagen, awel dat is schoon maar ik maak me er ook best veel zorgen over. 'Waar gaat het naar toe, wat gaat dat deze zomer geven, komt dat nog goed,..?'
Ik maakte me zo veel zorgen dat ik eigenlijk vergat er van te genieten. En nu is het mooie liedje bijna uit.
Tijd dus om er wél van te genieten (al moet ik gaan werken). Bij mij is alles nogal gauw zwart-wit. Het is of zorgen maken of genieten. Maar beide kan ook, bedacht ik vanmorgen. Dat ga ik dus maar gauw doen... #DankbareDinsdag


En gij, hoe is't met u?


Not everyday is a good day,
live anyway.
-Eva Daeleman-

Fijne dag,
Els 

Zin in een boost-boek? Fuck Beauty!


9 opmerkingen:

  1. Als je zo kunt denken, dat het samen ook kan, dan gaat het de goede kant op. Geniet van de zon, die kleurt zelfs het grijs. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap wat je bedoelt. Ik heb ook gemengde gevoelens: het is prachtig weer buiten maar dat is ook wel een beetje onheilspellend wat het klimaat betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar hoor. Zou het komen dat 'de media', 'iedereen' er zo'n hype van maakt? Dat je je verplicht voelt om vrolijk mee te doen, vrolijk te zijn, volop ervan te genieten, heel blij (ermee) te zijn, etc.? Terwijl je eigen gevoel, je verstand helemaal in die stand staat? En dat je dan in een soort cirkel terechtkomt van frustratie en nog slechter voelen?
    Ik denk het zomaar.
    Weet dat er meer mensen zijn die er niet van kunnen genieten. Om allerlei redenen. En ik vind het hartstikke goed van je dat je die gedachten 'samen kunt laten gaan'. Houd dat maar vast, blijf dichtbij je zelf en laat je niet teveel beïnvloeden door 'iedereen' en 'de media'. Ik wens je mooie dagen, met zon, regen, kou of gewoon weer zoals het er is.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bedoelde in mijn reactie: "Terwijl je eigen gevoel, je verstand helemaal NIET in die stand staat? "

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van je vraag, en gij, hoe is ‘t met u ?, moet ik al glimlachen. Mooi taaltje !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geniet van het mooie weer, maar verbaas me er ook over. Volgens mij doen heel veel mensen hun best om verantwoord te leven en daar put ik moed en vertrouwen uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!