zondag 25 november 2012

Boost

Een oppepper voor de Nederlandse economie ;)

Wij die naar Nederland gaan, dat moeten ze daar voelen. Kijk maar even mee:



Op de bovenste foto is alles van de Hema, een super fantastische winkel! In Nederland is het goedkoper én hebben ze geregeld koopjes in de koopjeshoek: ZALIG! Ik heb mij weer eens laten gaan ;)
Maar nu heb ik een excuus, alles onder het mom 'kerst met de schoonfamilie' :D
Die pepernoten ga ik natuurlijk zelf opeten, dat is al mijn 2de zak dit jaar, verslavend lekker...

Ik ben een 'letterfretter', niet alleen échte boeken maar ook de 'boekskes'. En die van Nederland zijn gewoon leuker dan die van ons. De Flow kan je nu ook hier al krijgen maar voor vele andere moeten we nog de grens over. De Opzij koop ik geregeld maar deze MOEST ik hebben, want Janina staat er in!!!
Echt een super mooie pagina, goed gezegd Janina, ik kan me er ook helemaal in vinden.
(Dankzij Janina heb ik mijn eigen blog, dat verdient nog een dikke merci!)
Bij deze ook nog een dikke merci aan die lieve Lore, zij weet wel waarom.

Ik tikte ook nog een super fijn cadeautje voor iemand op de kop, maar dat moet nog even geheim blijven, spannend...





Zo zien mijn spruiten er al uit, dat komt goed hé! De eerste spruiten 'eigenhandig gemaakt ' ooit, ben er best wel fier op. Klinkt raar he, 'fier op mijn spruiten'.

En de harde wind heeft die grijze wolken weggekregen, fijn!


Straks nog wat puzzelen...

Wees blij in dit moment.
Dit moment is je leven.
-Omar Khayyam-

Nog een super fijne knusse zondag,
liefs Els










27 opmerkingen:

  1. Ha, ik ben de eerste!
    Wat een heerlijk blij berichtje weer, Els.

    Groot gelijk heb je meis, om bij ons te gaan shoppen, de Hema is een hele fijne winkel. Heb er al mening (knutsel)spul vandaan.

    Ik ben nieuwsgierig geworden, wat heeft Janina destijds gezegd dat jij een blog durfde te beginnen?

    'Fier op mijn spruiten', wahahah :D
    It makes me laugh out loud.
    Je merkt het vast, ik ben weer blij, met broertjelief gaat het naar omstandigheden goed. Ben er gister pizza wezen eten, in zijn ziekenhuiskamer.
    Lieve Els, een fijne week gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is heel goed van je broer!!!
      Fijn fijn fijn,
      een super week gewenst aan jou ook!
      liefs Els

      Verwijderen
  2. Ik zou die 101woonideeën wel eens te pakken willen krijgen (volgens mij ook een nederlands tijdschrift.
    Wij hebben ook ergens nog een spruitenplant staan, ik zou hem eens moeten gaan checken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die hebben ze gewoon bij ons in de carrefour, volgende keer met Ingrid (http://ing-things.blogspot.be/).
      Ja, de boekskes hebben de blogmadammen ontdekt!

      Verwijderen
  3. Hoi Els, ik las al eerder dat je door mij met je blog bent begonnen, nadat wij al Flickr vriendinnen waren. Ik vind dit echt heel leuk en bijzonder om te horen en lezen, maar je hebt het toch echt zelf gedaan hoor! En volgens mij hadden we al jaren eerder moeten beginnen met bloggen, het is zo leuk en je leert zoveel lieve, attente en aardige mensen kennen, een warme wereld!

    Fijn dat jij onze Nederlandse economie een beetje draaiende houdt, want dat is wel nodig hier met die krediet crisis! Kom maar regelmatig even bij ons langs :) De Libelle Feest kocht ik zelf ook van de week, ik kan zo genieten van de de kerstsfeer in de bladen. Het liefst zou ik de hele maand december alleen maar lekker thuis blijven, mijn huis versieren, heel veel lekkers bakken en genieten! In welke stad ben je wezen winkelen als ik vragen mag, ben gewoon nieuwsgierig of je bij mij in de buurt was. :)

    Op die spruitjes ben ik wel een beetje jaloers....geweldig om die in je tuin te hebben! Ik zag gisteren bij de supermarkt paarse spruitjes, ken jij die? Zouden die hetzelfde smaken?

    Fijne week! En genieten, dat doen wij he!
    Liefs, Janina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankzij jou heb ik de stap gewaagd hoor! En ik heb het mij nog geen dag beklaagd!!! Blogland is heel mooi idd!

      Wij zijn in Hulst geweest. En paarse spruitjes klinkt super, nog nooit gezien.

      De kerstsfeer is idd geweldig, maar eerst nog even de Sint ;)
      Liefs Els

      Verwijderen
  4. Hema is idd super en nooit geweten wat betreft de tijdschriften hier. Maar jullie hebben wel heel veel lekkers wat wij niet hebben! Ik denk aan heel veel soorten chocolade, soorten biertjes, belse patatjes mjam! (wij wonen zo'n 10 minuten rijden van Poppel vandaan net over de grens in Belgie, rijden soms wel ens speciaal naar toe voor de frietjes!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, onze frietjes zijn idd goed. Maar jullie hebben dan weer satésaus voor erbij, zalig!
      Ideaal zou zijn: een mengeling van onze 2landen, niet?

      Verwijderen
  5. Hoi Els,

    Inderdaad een leuke winkel de Hema. Geniet jij maar lekker van je kruidnoten en je mag van mij fier zijn op je spruiten. Klinkt zo leuk.

    Groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je jezelf goed verwend Els, heerlijk! Ik ben ook dol op tijdschriften, geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh pepernoten zijn zooooooo lekker!! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, ik vind fier op mijn spruiten erg grappig klinken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja die Nederlandse boekskes zijn echt super hé, hier in Belgenland kunnen ze daar echt niet aan tippen! Leuk al je aankopen, je op tijd en stond laten gaan, moet kunnen :-) laat de pepernoten smaken(en ik heb zelf géén idee hoe ze smaken :-)) Puzzel ze! Groetjes, Trui

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet aan beginnen, pepernoten zijn verslavend :)
      Enne, hij is af!!!

      Verwijderen
  10. We steken ook graag even over de grens, dat is altijd genieten. De boekskes zijn deze tijd van het jaar altijd verleidelijk en inspirerend, en het is een leuke manier om jezelf eens te verwennen.
    Enne ik ben ook fier op mijn spruiten :))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uw spruiten zijn niet zo groen he:)
      En ja, de boekskes zijn nu extra gezellig en inspirerend!

      Verwijderen
    2. Mijn spruiten zijn soms eens groen achter hun oren :)

      Verwijderen
  11. Hmm volgens mij is het anders ook eens hoog tijd dat ik die Belgische grens oversteek. Fijn dat je genoten hebt van wat wij te bieden hebben!
    BTW afgelopen week is je pakketje aangekomen (ik was weg) dank; je hebt me er erg blij mee gemaakt; idd fijn!

    O en die spruiten..zalig! Die gaan nog lekkerder worden van eigen teelt; mag je zeker trots op zijn (wat een heerlijk taaltje hebben jullie ook!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!!!
      Jij mag trots zijn op mijn wanten, wat een succes hebben die!

      Verwijderen
  12. Volgens mij heb jij wel genoten van je Nederlandse uitje. Wat een leuke spulletjes heb je gekocht. Ik ben heel benieuwd naar wat je er uiteindelijk mee gaat maken.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha heel hartelijk dank voor het stimuleren van onze economie ;) HEMA is inderdaad een super fijne winkel, kom er zelf ook heel graag! En je mag best heel fier zijn op je spruiten hoor! Ik begrijp je helemaal! Eet smakelijk alvast ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh ik kreeg je kaartje in de bus vandaag, je bent inderdaad de eerste! bedankt! k hou ook heel fel van de Hema, zeker nu ik zwanger ben, mooie kinderspullen daar! groetjes, Tiene

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!