zondag 17 maart 2013

Home

Ons huis

Stiekem droom ik van een huis als Amélie...
De laatste jaren, sinds ik mij iets minder aantrek van wat 'de mensen' denken, begint het er meer en meer op te lijken. Niet echt hoor. Maar wel meer en meer vol dingen die wij mooi vinden (en andere mensen meestal niet). Vol vrolijke dingen, zelfgemaakt dingen (of door jullie), met veel kleur, alllerlei kringwinkel vondsten, ...
Lekker gezellig. Een plaats om tot rust te komen en jezelf te zijn. Ons huis, onze thuis.
En dat vind ik fijn!
Overal doe ik inspiratie op. Geregeld probeer ik iets te maken wat ik ergens heb gezien en soms is dat geslaagd.
Zoals dit:





Het hangt in onze gang, je ziet het dus direct als je binnenkomt. Als dat geen warm welkom is :)

(De witte vlekken op de muur heb ik met de rest van de verf van het bord geschilderd, om de vieze vegen van mijn fiets te verbergen. Blijkbaar was onze gang na 8 jaar al niet meer echt wit hahaha. Ipv zwarte vlekken zijn er dus nu witte...)

En zo kwam het bord tot stand:

Ik nagelde door het papier en trok later het papier gewoon weg.


Veel timmerwerk, ik heb nu extra armspieren :D

Ik ben niet gauw fier op iets van mijzelf maar dit vind ik wel wat geslaagd. Ik denk dat ik het ooit eens in een Mollie Makes zag. En het is geworden wat ik voor ogen had, oef.

Iets totaal anders. Kennen jullie eigenlijk Cordelia? In haar laatste boekje staat een geweldig stripje voor de Wolkenclub.
Ik denk dat de afbeelding hier zetten verboden is dus zal ik het even uitschrijven:
Cordelia zit met haar vriend in de wagen, zij zegt: kijk die lucht mooi, hé! Zegt hij: amai allemaal  pastelkleuren. Zegt zij: ja, de natuur vergeef je dat, hé.

Zalig vind ik dat. En ik denk er net zo over (heb ik wel meer met Ilah-dingen).

Geniet nog van een warme zondag, at home.

Geluk is er om te delen.
-Jean Racine-

Liefs Els



27 opmerkingen:

  1. Leuk geworden!
    En origineel.
    Wanneer mogen we u in de Flow verwachten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Els,
    Mooi hoor. Blijft dat ook allemaal wit bij jou? Bij mij met twee honden heb ik gauw last van vieze vegen...;(
    Groet De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geworden els een warm welkom als je thuis komt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Els! Dat heb je echt super mooi gemaakt zeg! Enne... Ik wil ook wel net zo'n interieur als dat van Amelié... Laat dat nu echt mijn favo film aller tijden zijn. Heb die al zoooo vaak gezien. En zeg nu zelf... Wie wil er nu niet een nachtlampje in de vorm van een varkentje dat zelf zijn lampje uit kan doen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. film en cd zijn geweldig he!
      en eigenlijk wil ik ook wel zo een haar :)

      Verwijderen
  5. De muziek zit nu in mijn hoofd en gaat er niet meer uit voor gans de dag, gelukkig is dit geen staf maar eerder een weldaad voor mijn oren, Amélie dat blijft een topper op veel vlakken. U welkom is héél welkom, tof gewoon!
    Cordelia daar moet ik ik ook altijd mee lachen, fijn weergegeven ook altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, dat is leuk geworden!! Kan me voorstellen dat je nu spierpijn hebt? maar geen blauwe duim dus??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je mag absoluut trots zijn..wat leuk is dit geworden zeg!! en zo'n heerlijk vrolijke kleur! Een warm welkom en goed dat jullie lekker je eigen dingen doen en jullie huis inrichten naar jullie smaak..wat een ander er ook van vindt. Alleen zo is het echt jullie HOME! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je mooi gedaan! Superleuk binnenkomen....
    Goed dat je gewoon lekker je eigen gang gaat; het is JOUW thuis!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooooh leuk geworden ja! Dat is niet raar dat je daar trots op bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk gedaan joh! Enne mooi meegenomen die enorme spierballen nu ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja, dat is heel fijn gedaan^^Meer..!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind dat je vanaf nu echt mag beginnen trots zijn op al wat je maakt, want het is héél erg leuk. Inclusief deze HOME! Echt super gedaan! En zo is het, je moet van je huis JULLIE huis maken, en niks aantrekken wat een ander er van vindt, goed zo!! En wat ik zie op je foto's, vind ik in elk geval heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, nu zeg ik wat ik er van vind... en dat mag je je eigenlijk niet aantrekken ;-)

      Verwijderen
    2. maar het voelt wel fijn én doet deugd, sorry ;)

      Verwijderen
  13. jullie huis is een echte thuis!!heel knap gedaan Els. Dat is met veel liefde gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van je eigen huis echt je eigen plek maken zoals jij je er thuis voelt...er is niks belangrijkers toch? Alleen dan kan bezoek zich er ook thuis voelen, denk ik altijd maar.
    Super leuk dat HOME bord!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi gedaan! Lijkt een beetje op de cover van Uppercase! Enne Amelie is mijn all times favourite movie...

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!