zondag 5 april 2015

Wolken, zon, regen,....

Maartse buien en aprilse grillen...

Zo waren de afgelopen dagen voor mij... Ups en downs. Lachen en huilen. Vooral heel druk.
Samen met mijn Karel...

Plots kwam alles samen: mijn laatste werkdag passeerde en van de rustige dagen samen daarna kwam niet veel in huis. Misschien wel goed ook, afleiding noemen ze dat. Plots waren er dringende dingen waar we dus nu volop de tijd voor hadden.


Caries haar laatste nacht met staart... Het leek alsof ze het wist, zo sliep ze toen. Woensdag verliep alles goed. Donderdag zijn we al terug naar de dierenarts gemoeten omdat de wonde wat was opengegaan... Ze is te wild :) Ondertussen heeft ze ook al 2 muizen gevangen, dus alles in orde nu!

Onze nieuwe wagen arriveerde ook plots, een maand te vroeg. Wat fijn was maar ook raar omdat we hem nog voor mijn ontslag hebben besteld...

We maakten onze tuin al wat lenteklaar, in de regen maar alla :)


Voor mijn verjaardag (gisteren) gingen we naar de kringwinkel en picknickten we in het bos!


Voordeel van de nieuwe wagen: we kunnen in de koffer zitten! Net iets warmer (het was maar 7,5 graden...) Babybel : feest!


Lekker laarzen aan om door de modder te gaan! Onze picknick er wat afwandelen, want we aten meer dan vorige foto doet vermoeden :)


De zon begon voor mij te schijnen, merci Moeder Natuur! Die bult op mijn buik is mijn handtas ;)


's Avonds gingen we samen uit eten en ik ging nog eens all the way. Het is niet omdat ik nu 36 ben dat dat niet meer mag he ;)


Vanochtend bleken de klokken te zijn geweest! Chocolade = feest!!!



Ons poezekes kregen feest-ontbijt en gingen daarna samen zonnen. Ne staart meer of minder, Sieriel ziet Caries nog even graag!


We gingen lekker vroeg op pad en zagen een eerste citroenvlinder én de eerste magnolia's.



Thuisgekomen was er verjaardagstaart: pruimenvlaai! Mijn favorietje. Merci Karel, voor de fijne verrassing!

Nu is het, natuurlijk, Ronde Van Vlaanderen-tijd. En veel blogtijd voor mij :)

Naast al deze vrolijke dingen huilde ik elke avond een paar liter, onderdrukte ik ettelijke paniekaanvallen en had ik een paar nachtmerries per nacht...
Eerlijk is eerlijk. Ik moet daar niet over liegen...
Maar dat is niet abnormaal, gegeven de omstandigheden, denk ik.
Ik laat het maar gebeuren en probeer mij op te trekken aan het moois en fijns dat er wel is.
En zoals jullie kunnen zien is er veel moois, veel #dingendiefijnzijn .

Dikke merci voor alle lieve, mooie verjaardagswensen!

Ik wens jullie nog fijne Paasdagen! Vol zon, chocolade en veel liefde!

Je hebt geen macht over wat je overkomt.
Je hebt wel de macht over je reactie.
-Brian Tracy-

Liefs Els

14 opmerkingen:

  1. laat het inderdaad maar gewoon zijn ne geniet ondertussen van de mooie dingen des levens.... Knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd en heus met wat tijd komt alles weer op zijn pootjes terecht. Rustig blijven luisteren naar je hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt gezellig: picknick in de achterbak!
    Ik heb je op IG al een gelukkige verjaardag gewenst maar herhaal dat bij deze nog even: D I K K E P R O F I C I A T!

    Geef Caries maar een dikke knuffel van e, arm beest, voortaan staartloos door het leven.

    De foto met jullie twee katten is werkelijk heel mooi, erg intiem, alsof Seriel Caries wil troosten!

    Fijne paasmaandag morgen,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte gefeliciteerd lieve Els!
    Wat een heerlijke, afwisselende blogpost heb je geschreven.
    Fijn dat het zo goed gaat met Caries.
    Ik heb vandaag ook een citroenvlinder zien fladderen :-))
    Geniet ze nog en niet teveel chocolade eten! :-))
    Of wel. En dan lekker veel wandelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh lieverd toch ook dat huilen hoort bij de volle maan tijd...loslaten, lekker een potje janken...is toch ook beter als het er lekker allemaal uit komt als dat je alles vasthoudt...dus goed bezig hoor!
    Ik hoop dat je toch ergens gewoon heerlijk kunt genieten van deze tijd dat je even verplicht thuis bent. En ook heerlijk hebt genoten van je verjaardag gisteren met veel leuke post. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Het beeld van een picknick in de kofferbak doet mij glimlachen, jullie zijn een bijzonder leuk stel.
    Gezien de omstandigheden zijn de huilbuien helemaal niet vreemd.
    Toe maar lekker hoor, het lucht op en het stopt heus wel weer.
    Na regen verschijnen de mooiste regenbogen.
    Dikke knuffel van Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Te laat voor je verjaardag maar toch blij om je blogje te lezen.En de huilbuien zijn normaal gezien de omstandigheden.Een verslagje met een lach en een traan...knuffeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren! Hopelijk vind je gauw je draai nu je je laatste werkdag hebt gehad. Ik weet zeker dat er wel weer iets moois op je pad komt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog van harte gefeliciteerd!!! Een lach en een traan, goed bezig, zo blijft de boel een beetje in evenwicht. Een aai voor Cariës en een pluim voor Karel, fijne vent heb je! En de wolkenplaatjes in mijn berichtje van gisteren draag ik op aan jou :)
    Fijne 2e paasdag nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik sluit me aan bij Marloes lieverd, het komt helemaal goed! Laat alles maar gebeuren, er tegen vechten heeft geen enkele zin en na die liters kan je weer even genieten van alle dingen die fijn zijn x (en nog een dikke extra verjaardagszoen xx)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nogmaals een dikke proficiat! Zo te lezen was het een PERFECTE dag (ja in hoofdletters ;) )! Naar de kringloop, heerlijk picknicken, genieten van de natuur en samen uit eten, alles klinkt zo fijn! Ook fijn te lezen dat met Caries alles goed gaat, het is niet niks! En voor de "negatieve" kant van je blog: laat het inderdaad gewoon gebeuren! Het komt allemaal wel weer goed, en zoals je zelf al zo mooi verwoordt: Ik laat het maar gebeuren en probeer mij op te trekken aan het moois en fijns dat er wel is. En dat gaat je zeker lukken! Heel veel succes weer en veel liefs, Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goeie uitspraak van Brian Tracy. Iets om te onthouden. Ik wens je een zonnige dag !

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!