donderdag 21 januari 2016

Een schaamteloze opwijking

Het leven zoals het is...

Ik las het al hier en hier dus vandaag hier :) Enne zij is verantwoordelijk voor Het woord van het jaar 2015 (kraamkost) dus haar advies volgen we graag op.

Hou u dus vast aan de takken van de bomen want het wordt hier schaamteloos (lees: schaamtelijk) eerlijk vandaag...

Eerst een foto, dat maakt de opwijking van deze week duidelijk ;)


Dit is de inhoud van ons bed, zonder dat wij er in liggen. En ja, ze zijn alle drie van mij :) Tot voor Kerst bleef het beperkt tot 2 knuffels. Karel had nog een beetje plaats...


Toen kreeg ik Knorrig van hem, voor mijn Kerst. Zo lief, zo schattig, zo zacht. Te mooi om niet mee in bed te nemen! Dus nu lig ik met 3 knuffels in bed én is er nog een mini reepje matras over voor Karel. Ach ja, het is ook een beetje zijn eigen schuld hé ;)

Het is super gezellig bij ons. Een regenboog om onder te liggen, 3 knuffels om tegenaan te schurken én warme pitjes voor wat extra gezelligheid. Mmm!
Behalve deze nacht, Karel zag nog meer af dan anders. Midden in de nacht werd hij wakker van een oorverdovend lawaai, hij dacht dat Knorrig tot leven was gekomen maar het bleek ikke te zijn :) 'Ronken als een varken' zeggen wij dan.
-Bloos-
Ter verdediging van mijzelf: dat is niet van mijn gewoonte (vandaar dat Karel eerst niet wist wat er gebeurde), ik was stikkapot én ik had al enkele dagen slecht geslapen... Alé, ik geeft het toe: op de zetel durft er mij nog wel eens een snurkje ontsnappen :)

Karel, ik hoop dat het een eenmalige opwijking was en anders: we hebben nog herriestoppers liggen ;)
En sorry moeder, dat ik u openbaar ten schande breng. Maar ook 'echte Madammen' snurken, laten boeren en moeten naar het toilet :) Alé, ik geef het toe: een dame ben ik nooit geweest en zal ik ook nooit worden. En dat vind ik niet eens erg. Ik ben echt, gewoon mijzelf en daar horen ook de minder fraaie kanten van het mens zijn bij.

Al mag het, voor Karel zijn nachtrust dus, liefst iets stiller. Sorry!

Nog iets wat een beetje schippert tussen schaamtelijk en schaamteloos: de naam voor onze boekenclub. Ik kreeg al geweldige ideetjes toegestuurd, veelal met mijn naam in. Maar dat durf ik niet zo goed. Het gaat ook niet om mij natuurlijk. Het gaat om de boeken, het leesplezier én jullie. Dus ik denk nu aan: de Boeken Die Fijn Zijn Club. Afgekort: de Boekenclub.
Wat denken jullie?

En ook dit schippert tussen schaamteloos en schaamtelijk: er zijn nog veel setjes Echte Els postkaarten te koop! Ik krijg al schrik dat ik er nooit vanaf geraak...
Wij nog twijfelde: doen :)

Om af te ronden: mede-snurkende-dames laat gerust weten dat ik niet alleen ben. Mede-lezers van onze Boeken Die Fijn Zijn Club geniet nog van jullie boek. En aan de twijfelaars: koop die kaartjes!

Wie bang is voor de dissonant, offert zichzelf
op het altaar van de harmonie.
-Thomas Feichtinger-

Nog een fijne, schaamteloze opwijkende donderdag!
Liefs Els

17 opmerkingen:

  1. mooi en gezellig de knuffels in bed maar ik zie ook een mooi sprei :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, grappig geschreven! En inderdaad, ik zie ook een heeeel mooi dekentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil wel kaarten kopen hoor en ik snurk ook. Soms moet ik boven slapen want volgens mijn Thom is het net of hij in een varkendhok ligt. Ik weet van niks hoor...... Ik neem een heel setje kaarten, ik woon in Frankrijk, hoe moet ik betalen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Het leven zoals het is! Ik ben vóór, al denkt mijn perfectionistische ik (slaapt nu) er anders over :-)) In dat kader.... Ik snurk. Er gaan tijden voorbij dat ik als een voorbeeldige madam slaap als een roosje, maar op het moment? Ahum... Soms word ik zelfs wakker van mijn eigen gesnurk. Lichtelijk beschaamd neem ik dan een andere houding aan in de hoop dat ik Manlief dan niet langer plaag :-)))
    Enneh... Waarom mag je jouw naam niet aan je boekenclub verbinden? Wat een onzin! Jij hebt het initiatief toch genomen? 't Kan maar duidelijk zijn. Boekenclubs genieg, maar die van Els is 'n fijne ;-)
    (behalve voor mij, want ik ben op het moment niet (meer) zo'n lezer :-))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezelligheid die knuffels in bed! Jahoor ook hier word wel gesnurkt! Zelfs de kids horen me wel eens. (Oeps) Het boek is hier ook in huis sinds gisteren. Nu nog tijd vinden om te lezen, maar dat komt goed! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga voor LeesEls die fijn zijn!
    Lekker puh
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-) Leve het leven zoals het is! Bij ons geen knuffels op bed, tenzij op die van de kindjes, maar wel een groot hartvormig kussen. Lekker melig. ;-) En de naam van de boekenclub: DingenDieFijnZijnLezen? x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sorry, ik snurk niet. Maar ik slaap wel met 3 knuffels in mijn bed!! Een madam ben ik ook niet want ook ik boer en wind als het nodig is... ;) Dat is menselijk toch??!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. supervarken, die Knorrig!
    Ik zou hem ook boven Karel kiezen
    (en dan ken ik Karel niet eens, god weet waaraan ik verzaak :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede tip van Tartelette Maison: DingenDie FijnZiijn. Super goede naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk gezellig nest hebben julie!
    Enne... Ik schijn ook te snurken volgens man... Mijn excuus is dat ik altijd verkouden ben :-).
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha, ik snurk als ik zittend in de zetel in slaap val (wat nogal eens gebeurt)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha wat een vrolijke post en ja hoor hier word ook volop gesnurkt en ook ......en ......,mooie naam en liggen er knuffels rondom gezellig toch leve de vrolijkheid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oei den deze heb ik blijkbaar gemist! Aiaiai snurken... ik kan als ik slaap zelfs niet tegen een zuchtje adem van de echtgenoot... ik wil het muisstil dus slaap ik bijna altijd met Quiesbollen in mijn oren... en dan zegt de echtgenoot..."gij snurkt zelf!" Of dat waar is kan ik niet controleren :-)
    De "boeken die fijn zijn- club" Goeie naam! Ik heb "het geheim" uit van gisteren... wanneer mag ik daar nu iets over zeggen... ik kan zo moeilijk mijn mond houden... is zoiets ook een opwijking? En ik ben zo benieuwd naar wat de anderen er van vinden... pffff geduld zeker? Welk is de volgende titel? Ik wil die bijtijds in huis hebben ...vandaar.
    Je mag mij nog een setje kaartjes sturen... mail je me nog eens effe ivm betaling? Ik heb een nieuwe laptop en niet alle mailtjes zijn mee overgegaan...blijkbaar.
    Knorretje is zalig schattig enne... een warm pittenkussentje in bed...mmmm... hier ook hoor... een bloedheet zelfs!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oei den deze heb ik blijkbaar gemist! Aiaiai snurken... ik kan als ik slaap zelfs niet tegen een zuchtje adem van de echtgenoot... ik wil het muisstil dus slaap ik bijna altijd met Quiesbollen in mijn oren... en dan zegt de echtgenoot..."gij snurkt zelf!" Of dat waar is kan ik niet controleren :-)
    De "boeken die fijn zijn- club" Goeie naam! Ik heb "het geheim" uit van gisteren... wanneer mag ik daar nu iets over zeggen... ik kan zo moeilijk mijn mond houden... is zoiets ook een opwijking? En ik ben zo benieuwd naar wat de anderen er van vinden... pffff geduld zeker? Welk is de volgende titel? Ik wil die bijtijds in huis hebben ...vandaar.
    Je mag mij nog een setje kaartjes sturen... mail je me nog eens effe ivm betaling? Ik heb een nieuwe laptop en niet alle mailtjes zijn mee overgegaan...blijkbaar.
    Knorretje is zalig schattig enne... een warm pittenkussentje in bed...mmmm... hier ook hoor... een bloedheet zelfs!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het leest zo gezellig :-)
    Schattig is die knorrig...

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!