donderdag 13 april 2017

Straatje zonder einde...

Aan het afwijken...

Ik ben al een tijdje aan het afwijken ipv aan het opwijken :(
De peesontsteking aan mijn voet ging weg maar de pijn ging niet echt over. Ondertussen kreeg ik ook pijn in mijn heup (van het verkrampt lopen?). Naar de podoloog geweest, die dacht dat het wel aan mijn steunzolen kon liggen. Die veranderde hij en toen moest ik 2 weken afwachten. De pijn aan mijn voet was iets beter maar mijn heup werd slechter. Dus na die 2 weken belde ik terug, en nu moet ik bijna 3 weken wachten voor een nieuwe afspraak. Ondertussen heb ik elke dag meer of minder pijn en maak ik mij zorgen. Dat het nu al meer dan 3 maanden is, dat het nooit meer goed gaat komen, dat ik eeuwig pijn ga hebben of...
Hoe meer ik stress, hoe meer ik verkramp, hoe meer kramp, hoe meer stress...
-Zit het in mijn hoofd, is het mijn eigen schuld, had ik al andere stappen moeten ondernemen, zo ja welke...-
Herkenbaar?

Straatje zonder einde dus. Straatje met tranen bezaaid :)
Maar ook dit komt wel weer goed, op mijn goede momenten weet ik dat.
Grappig hoe dit aan al mijn mindere kanten raakt (streng zijn voor mijzelf, schuldgevoel, niet goed kunnen ontvangen,...).
Ik zal maar dankbaar zijn voor de lessen die ik hier uit kan leren zeker?
(En ik weet ook heel goed dat er mensen zijn die veel meer afzien, sterkte! )

Ik leer dus nog even verder, met een bang kloppend hartje en tranen in mijn ogen. Het leven kan lastig zijn maar het blijft mooi, nem!



Bedankt aan de kopers van mijn buttons, jullie zijn extra mooie zonnestraaltjes op donkere dagen!

''Het leven heeft geen afstandsbediening. Je moet opstaan en het zelf doen.''
-Mark A. Cooper-

Nog een fijne lentedag lieverds,
Els


12 opmerkingen:

  1. Niet fijn Els maar houd moed, dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als, als, ach Els, die vragen blijven natuurlijk in je hoofd spelen. Je hebt toch het allerbeste met jezelf voor gehad, dan kun je jezelf niets verwijten. Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het komt vast wel weer goed. Maar 3 weken wachten voor de podoloog is wel erg lang. Zeker als je pijn hebt. Vervelend! Van een fysiotherapeut heb ik weleens begrepen dat als je nieuwe zooltjes krijgt je er niet teveel uren op moet lopen om overbelasting van knie of heup te voorkomen. Sterkte, beterschap en liefs Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, Els, dat is echt niet leuk. Niet wanhopen hé. Maar het is gewoon zo dat je pas beseft hoe belangrijk je voeten (of andere) zijn, en hoe belangrijk het is om pijnloos/gezond te zijn, als je het niet meer bent hé. Dat is echt niet fijn, en al zeker niet als je niet weet wat er juist aan de hand is. Maar zoals je zelf zegt: het komt helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik zou eens een osteopaat bezoeken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet leuk allemaal. Maar hou je haaks. Zie jezelf graag en laat je graag zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit klinkt erg pijnlijk allemaal. Hopelijk betert het gauw weer. Hou je goed en vooral... laat je maar goed in de watten leggen!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms verdwijnt pijn even geruisloos als hij gekomen is.Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Owww Els... Wat vervelend...
    Een hele dikke knuffel voor jou xxx Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lastig he, als je lijf niet doet wat je zou willen. Helaas hel herkenbaar. Dikke zoen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een bezoeking :-(
    Het niet weten wat het precies is en of het weer overgaat. Heel belastend.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!