Posts tonen met het label museum. Alle posts tonen
Posts tonen met het label museum. Alle posts tonen

donderdag 28 november 2019

Verloren woorden en Voorlinden

Opwijking

Een opwijking die helemaal mij is is delen wat ik mooi vind, bij deze:

Afgelopen zaterdag waren wij in museum Voorlinden! We gingen 'even' (hoewel kei ver rijden voor ons) naar de tentoonstelling van Louise Bourgeois maar we bleven er uren. Dat komt zeker door Louise maar ook door het museum zelf; wat een prachtige ligging, wat een aangename plaats om te zijn en wat een hoop moois is daar te zien!

Louise dus. Iedereen kent wel Maman maar er is zo veel meer dat deze geweldige kunstenares heeft gemaakt. En ze kan ook alles; ze maakt dingen in hout, op papier, in marmer, stof, brons,... Alles om ter mooist, ontroerend, zielsverwarmend. Sinds ik jaren geleden een documentaire over haar zag was ik fan maar nu ben ik opper-fan! Ik kan amper een favoriet werk kiezen. Op mijn Instagram was al het één en ander te zien. Daarom kies ik hier iets anders:

The maternal man, 2008.




Met dank aan Karel voor de foto's want ik liep als een kip zonder kop op vleugels rond te dwalen: heen en weer en weer terug. (Want dat kan in Voorlinden. Er is ruimte, je voelt je er thuis.)

Zoals je kan zien was Louise een vrouw die vocht tegen het patriarchaat, tegen gendertypering, voor feminisme, voor vrijheid van denken en zijn. Een voorbeeld voor ons allen.

Naast al dit moois was er ook nog het werk van Yayoi Kusama waar je 45 seconden in mocht (één van de mooiste niet-minuten van mijn leven!), de liftjes van Cattelan, Retenue d'eau (dat zie je over een maand hier verschijnen,...), Cocktail Sculpture,... én hét zwembad! Dat zwembad (Leandro Erlich) zag ik al vaak online voorbij komen maar ik was vergeten dat het in Voorlinden te zien is: aangename verrassing!

Wat een prachtig museum én wat een prachtige dag. Voor mij had het een hoog Watou-op-zijn-best-gehalte en dat is een compliment!

Ga zeker zelf eens een kijkje nemen!

Enne, ik prijs al een tijdje dit boek aan op mijn Instagram, blijkt dat het boekenpanel van DWDD ook fan is! Echt een schoenkadootje-tip!
Deze trouwens ook: Verloren woorden.
Beide hebben gemeen dat ze poëtisch mooi zijn, geschikt voor jong én oud en hartverwarmend voor natuurliefhebbers. Mooi, mooi, mooi!

Nog een schoenkadootje-tip is mijn bundel ;)


Kunstenaars worden geboren, niet gemaakt. Hoewel het een tragisch lot is, is het een verhulde zegen.
-Louise Bourgeois-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
Els

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!  

dinsdag 12 juni 2018

Amy Winehouse

Dank u Alex

Binnenkort zijn Karel en ik 14 jaar gehuwd, dat wilden we vieren met een dagje Londen. Vooral om het huis en standbeeld van Amy Winehouse te bezoeken. Maar naar Londen gaan is duur, giga duur blijkbaar. Dus dat plan werd afgevoerd.

Nog geen week later las ik over deze tentoonstelling. In het Joods Museum te Brussel. Geweldig hé! Naar Amy gaan bleek te duur en toen kwam Amy naar ons.






Amy was een indrukwekkende Madam en ik vind het nog steeds enorm jammer dat ze er niet meer is. Deze tentoonstelling (door haar broer in elkaar gestoken) was naast enorm boeiend dus ook best triest. En indrukwekkend. Een aanrader!

Er zijn toch geen mensen meer die Back to Black niet in huis hebben hé?

''Wanneer je dingen doet vanuit je hart, stroomt er een rivier in je.''
-Jalal ad-Din Rumi-

Nog een fijne Dankbare Dinsdag!
Els

zondag 24 juli 2016

Het Mas, Bar Paniek en Moochie

Gevuld in hoofd en maag

Vandaag brachten we een bezoekje aan het MAS, momenteel loopt er de expo Antwerpen à la carte én daar is 'teen en tander' te zien van mijn werk: tof!
Op een vrije dag naar iets van je werk gaan kijken, is dat geen reden voor opslag ;)?


(Foto buiten aan het MAS.) Ik steek ze gewoon in zand hoor :)

Hét MAS!

Tof hé!

Composteerbaar toilet!

Vanop het dak van het Mas, als je heeeeeel goed kijkt zie je ons huis ;)

Die melkflessen vol littekens zijn van mij :)
Daarna gingen we iets drinken in Bar Paniek, Kattendijkdok.

Tussen de bloemetjes én de bijtjes!
En daarna aten we nog een Frozen Yogurt bij Moochie (ik die met Oreo).
Ik denk dat Karel Antwerpen niet meer te voet met mij wil doorkruisen, ik wil overal iets eten, drinken of kopen :)

Ik ben die streepjes :)

En nu zijn we thuis. En dat is goed. Mijn buitenshuis-dingen-beleven-energie is weeral op... Tijd om gezellig te bloggen en te lezen!

Er is geen liefde oprechtere liefde dan de liefde voor eten.
-George Bernard Shaw-



Maak er nog een zalige zondag van lieverds,
Els