donderdag 19 juli 2018

Sterke Madammen en boeken

Lezen om te genezen

Ik zei het al, het gaat al een tijdje niet zo goed met mij. Niets groots ofzo. Eerder iets kleins, me klein voelen, zoiets.
Misschien dat ik daarom onbewust aangetrokken wordt door sterke vrouwen. Een niet-geplande-opwijking.
Afgelopen maanden zag ik, naast de film over Frida Kahlo, ook een film over Coco Chanel (met Audrey Tautou (girlcrush); echt een aanrader. Het helpt mij, bewust én onbewust om vrouwen te zien die vechten en vallen en opstaan en weer vallen en worstelen maar ondanks alles zichzelf blijven én succesvol worden.

Daarom ben ik ook zo blij met volgend boek:


Dit boek is onderdeel van een reeks boeken over kleine meisjes met grote dromen die opgroeien tot grootse vrouwen. Een boek voor kleine meisjes en jongens maar ook zeker voor volwassenen. De levensverhalen van (in dit geval Coco) deze Madamen zijn super inspirerend! En de tekeningen zijn geweldig mooi.

Alvast een boek dat past bij mijn oproep van vorige week :)
Hebben jullie nog boeken- of filmtips over sterke vrouwen?

''Het mooiste wat een mens kan dragen, is een glimlach.''
-Marilyn Monroe-

Nog een fijne warme week,
liefs Els

10 opmerkingen:

  1. Ik begrijp dat jij deze vrouwen sterk vindt. Dat komt omdat ze op de een of andere manier hun spotlight hebben mogen krijgen en hun leven ‘de moeite waard was’ voor een verfilming, boek en ander ‘geromanticeer’. Maar kijk nou eens naar jou, jij bent ook sterk, moedig en een voorbeeld. En dat zijn we allemaal, ik ook!
    Ik hou van Meryl Streep in The Bridges of Madison County en van Louisa Clark in die geweldige boeken van Jojo Moyes (bedankt voor je tip!). Mijn moeder was een sterke vrouw en dat zijn we allemaal op onze eigen manier X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk. En jij bent inderdaad een geweldige Madam! Wijs bovenal. En ja The Bridges, zalig! Merci!

      Verwijderen
    2. Mooi hoe Ageeth het beschrijft. Iets om te onthouden en je door niemand af te laten nemen. Neemt niet weg dat het een schattig boekje is trouwens :)

      Verwijderen
  2. Lijkt me een geweldig boek! Illustratie spreekt me ook aan. Het is dat ik geen (illustratie)boeken meer voor mezelf mag kopen :-). Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kopen voor de zoon; heel feministisch idee ;)

      Verwijderen
    2. Haha, die is inmiddels ook al bijna 14 en heeft er helemaal niets mee. Maar zo (via jouw blog) kan ik toch een beetje meegenieten :-)

      Verwijderen
  3. Ik schreef een tijdje geleden een blog over een tentoonstelling in het Verzetsmuseum. Daar hoorde ik voor het eerst van Frieda Belinfante. Iemand reageerde toen en vertelde dat er een boek over haar was geschreven door Toni Boumans: Een schitterend vergeten leven.
    Dat boek ben ik nu aan het lezen. Wow, wat een vrouw. Als ik het uit heb ga ik er over bloggen. En het zit zeker in de naam, Frida of Frieda. Allebei geweldig. En jou ken ik natuurlijk niet persoonlijk, maar je toont kracht. Echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tip:Maudi, een hartverwarmende en ontroerende film.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg ook altijd veel energie van dit soort boeken!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!